Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn nieuwe avatar wil niet lukken  (gelezen 1916 keer)

Mijn nieuwe avatar wil niet lukken
« Gepost op: 2008/09/05, 16:49:32 »
Mij lukt het niet een nieuwe avatar te plaatsen. 60x 49 pixels en 8,1 Kb klein en voldoet daarmee aan de eisen.
Heb herhaald vanalles uitgeprobeerd: oude avatar verwijderen, daarna uitloggen en weer opnieuw inloggen en nieuwe avatar uploaden....wat denk je: komt de oude weer tevoorschijn.
Ook afsluiten en opnieuw opstarten en dan opnieuw hetzelfde liedje.
Het zit mogelijk ergens vast op de forumserver of de instrukties zijn onduidelijk. Krijg het i.e.g. niet aangepast.
Misschien kan een MOD eens (laten) kijken naar een juiste instruktie voor het veranderen van avatars..?
Intussen verwijder ik mijn oude en probeer later nog eens met de andere.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Quatroking

  • Gast
Mijn nieuwe avatar wil niet lukken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/05, 16:55:39 »
F5 doen wanneer je je oude ziet. Het zit niet vast in de server, maar de oude avatar word gewoon overschreven, waardoor de browser denkt dat het het zelfde bestandje is. Pagina verversen, en het plaatje word opnieuw gedownload.

Mijn nieuwe avatar wil niet lukken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/05, 17:39:39 »
femke98: de info van quatroking (waarvoor dank) was daar althans niet beschikbaar.
Bovendien (zoals je in tweede instantie had gezien) had ik de info uit dat topic al uitgeprobeerd ...maar helaas zonder resultaat.
Ik ga het gewoon nog eens proberen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Mijn nieuwe avatar wil niet lukken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/05, 20:45:42 »
Anders upload je je avatar even op imageshack.us ofzo, dan kijken we er even naar.

Mijn nieuwe avatar wil niet lukken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/05, 22:06:57 »
De tip van Quatroking blijkt hier echt de enige manier waarop het me dus WEL is gelukt.
Ik weet niet of dat alleen voor mijn systeem geldt, maar dat lijkt me dan toch sterk.
Misschien zou een aangepaste instruktie kunnen worden overwogen, want de huidige instruktie werkt (hier) niet.
In het kort de gevolgde weg:
Na verwijderen van de oude avatar uitloggen uit het forum. Dan opnieuw inloggen; vervolgens uploaden van nieuwe avatar en daarna MOET je F5 indrukken en daarna pas wordt je nieuwe avatar geladen.
Alle andere manieren werken (hier...) niet.
Onder dankzegging aan alle meehelpers, maar vooral Quatroking voor de goede tip.
Hopelijk kunnen anderen hier ook wat mee.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Quatroking

  • Gast
Mijn nieuwe avatar wil niet lukken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/05, 23:11:18 »
refresh zelf is goed genoeg voor mij. Met de nieuwe software die we krijgen binnenkort (SMF) zou als het goed is de avatar's gewoon bij elke upload een willekeurige naam, en heb je dit probleem ook niet meer.

Mijn nieuwe avatar wil niet lukken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/06, 09:54:27 »
@quatroworld: kun je dat nog even duidelijk maken:
Wat bedoel je met refresh (ctlr+R bijv?).
En wat bedoel je: dat SMF de avatars upload met elke willekeurige naam? Die zin is me niet duidelijk.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Quatroking

  • Gast
Mijn nieuwe avatar wil niet lukken
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/06, 10:08:09 »
refreshen is wat F5 doet. hij herlaad de pagina inclusief alle afbeeldingen die er op staan.

SMF geef elke avatar op de server een andere naam, waardoor firefox gewoon de nieuwe download, en niet de oude uit zijn cache haalt.

Mijn nieuwe avatar wil niet lukken
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/06, 10:29:04 »
Helemaal helder en duidelijk en nogmaals dank !
:)
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood