Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?  (gelezen 2743 keer)

Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Gepost op: 2009/09/26, 17:48:23 »
Op T-DOSE komt 3 en 4 oktober een ubuntu stand. 4 oktober zal Maarten123 er zijn met demo pc's. 3 oktober zal ik er in ieder geval zijn. Er is een conference pack onderweg, dus er zijn waarschijnlijk een viertal shirtjes, en we hebben wat uit te delen. Ik heb nog een aantal cd's, en Maarten zal er ook nog meenemen.

Nu is het natuurlijk een stuk gezelliger als er nog een of twee personen meer voor de stand zijn. :) Het liefst met een laptopje, of een demo pc zodat we iets kunnen laten zien ook.

Dus, wie wil, laat het even weten.  :)

http://www.t-dose.org/

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/28, 14:38:22 »
Ik zou wel willen, maar, 25 euro voor entree.
Holy fuck!

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/28, 14:52:09 »
Ik heb hiervoor op de site gekeken.
En ik had het over bezoek.
Mag toch, in zo'n thread?

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/28, 15:18:04 »
Ik zou wel willen, maar, 25 euro voor entree.
Holy fuck!
Poeh, dat is inderdaad niet niks. Dan zal het wel niet zo druk worden denk ik.

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/28, 16:16:23 »
25 euro valt wel mee. We praten hier over een stevige conferentie (en misschien zijn we iets te veel verwend met al die 'gratis' activiteiten).

Ter vergelijking:

NLUUG, The Open Web, 290 euro voor niet-leden, 135 euro voor leden (http://www.nluug.nl/activiteiten/events/nj09/kosten.html)

LinuxCon, $ 299 (http://events.linuxfoundation.org/component/registrationpro/?func=details&did=1)

Ik heb OSCON niet direct bij de hand, maar dat zal niet veel verschillen van LinuxCon.

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/28, 17:05:15 »
Lijkt me leuk kan alleen 4 oktober maar dat trein kaartje dat hakt er zo in.
Dus hoe zit het met reis kosten?

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/28, 18:13:04 »
Zowiezo is Best erg dicht in de buurt van Eindhoven, maar heb er te weinig tijd en geld voor.
Jammer.
Want ik wou wel zo'n activiteit mee maken.

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/28, 19:16:48 »
Het events team heeft helaas geen middelen om de reiskosten van vrijwilligers te vergoeden.

Offline Double12

  • Lid
Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/28, 21:55:11 »
Maar vrijwilligers komen wel gratis daar binnen toch?

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/28, 22:42:18 »
Dat mag ik hopen! Anders ga ik daar mooi niet staan.

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/28, 22:55:17 »
Maar vrijwilligers komen wel gratis daar binnen toch?

Daar is toch wel wat over afgesproken?
Het is een mooie gelegenheid om Ubuntu te promoten.
En als ik naar het programma kijk, dan zou ik daar wel 25 euro voor over hebben.  ;)

Maar eh...op de site van T-Dose lees ik: "T­-DOSE is a free and yearly event held in The Netherlands to promote use and development of Open
Source Software."
Zou het dan toch gratis zijn.. ?? ???

Offline Duckie

  • Lid
Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/28, 23:14:00 »
Ik zal er wel overheen lezen, maar waar staat dat dan dat het €25,00 kost?
Ik zie net als Maarten123 alleen maar dat het free is maar kan echt niets over entree-geld vinden.

____________________________________________

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/28, 23:46:26 »
De social event in de avond kost 25,- euro. Misschien dat dit voor entree werd gezien? Daar krijg je dan trouwens ook eten voor. Verder ben ik ook nog nergens een entreeprijs voor het dagprogramma waar ubuntu-nl met een stand staat tegengekomen.

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/09/29, 15:12:45 »
Ik zal er wel overheen lezen, maar waar staat dat dan dat het €25,00 kost?
http://www.t-dose.org/t-dose/2009/social_event
Citaat
The entrance fee is 25 euros

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/09/29, 18:34:01 »
Zondag wil ik wel bij de stand staan. Of ik zaterdag kom weet ik nog niet.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/09/29, 18:50:24 »
Hallo Ronnie, dat is top! Dan zijn we voor zondag klaar. :)

Wat is je maat voor een shirt, m, l, of xl?

Nu zaterdag nog. :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/09/29, 19:21:58 »
Doe mij maar een M als er geen S te krijgen is. Zaterdag zou ik misschien ook wel kunnen als er helemaal niemand te regelen valt.

Ronnie
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/09/30, 14:59:38 »
Helaas, een s is er niet. Ronnie, kan je me nog even doorgeven wat je achternaam is, voor op de badge?

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/10/04, 18:43:04 »
Eindelijk eens wat mensen in het echt gezien. Leuk gebabbeld met Thomas, Ronnie en Maarten. Maarten en ik hebben volgens mij al 1,5 jaar virtueel contact maar hadden elkaar nog nooit in het echt gezien.

De Ubuntu stand zag er top uit en viel zeker op. Dus echt complimenten voor het team.

Mijn bijdrage was de openingspresentatie om 10 uur: Ubuntu - Towards a viable open source desktop. Jawel, helemaal in het Engels, maar dat was ook de instructie. Voor de liefhebbers, hij staat op mijn website:
http://tinyurl.com/yavcgtd

Enkele highlights:
- Wanneer is een Linux distributie geschikt voor zakelijk gebruik en voor gebruik door minder handige gebruikers;
- Hoe heeft de Ubuntu desktop zich in de afgelopen jaren ontwikkeld;
- Wat kunnen we leren van projecten waar al grootschalig open source desktops zijn ingezet;
- Mooie case: Milieudefensie. Dat heeft al 90 van de 110 desktops omgezet naar Ubuntu;
- Wat is digitale geletterdheid en waarom is het belangrijk?
- Wat heeft de maanlanding te maken met open source.

Op 31 oktober, op de HCC Linux dag, wordt een Nederlandse versie van deze presentatie gegeven.

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/10/05, 00:05:39 »
Het was zeker de moeite waard om op T-DOSE te zijn. Leuk om andere forumleden irl te ontmoeten. :) Onze promotie-activiteiten waren niet heel erg nodig moet ik eerlijk toegeven, want bijna iedereen kende Ubuntu al. :D Het is echt een gezellig en intiem evenement, er is veel tijd om met elkaar te praten. En Ubuntu wordt stiekem  al best wat gebruikt! Ik sprak iemand van st Antonius ziekenhuis waar ze echt serieus met open source aan de slag zijn, er was een dame van de Design Academy in Rotterdam waar ze Ubuntu gebruiken op hun computers (interface design e.d.). Dat vond ik wel verrassend! Verder nog gesproken met een Debian developer die in het security team van Debian zit. Indrukwekkend! Het publiek is echt van hoog niveau, waardoor ik veel gesprekken niet helemaal (of helemaal niet!) kon volgen, maar gelukkig waren er ook onderwerpen waar ik wel over mee kon praten. Vooral voor de ietwat gevorderde linux gebruiker is T-DOSE een echte aanrader! Zeker als je developer bent, of pakketten wilt gaan beheren, systeembeheerder en dergelijke.
Helaas heb ik geen presentatie bijgewoond, eigenlijk was er altijd wel een gesprek waardoor de presentatie al begonnen was voordat ik er aan dacht. Toen de laatste reeks presentaties begon, heb ik me verontschuldig bij de meneer van OpenStreetmap die me het een en ander liet zien, dat ik nog de presentatie OpenZorg wou bijwonen. Helaas, nu bleek net bij die presentatie de presentator niet op te dagen.. Volgend jaar beter wat betreft presentaties volgen. :)
Wat ook leuk was, er waren een aantal mensen die wel eens een interessant verhaal te vertellen zouden kunnen hebben voor bijvoorbeeld Release Parties. Dus wie weet zien we binnenkort nog wel iemand van T-DOSE terug met een presentatie op een ubuntu-nl event.  (krijg net een mail binnen van iemand die dat plan wel ziet zitten :) )

De stand zag er trouwens inderdaad goed uit. Zeker zondag toen Maarten met zijn demosystemen en grote Ubuntu spandoek aanwezig was. :) We waren zaterdag net bezig met het optuigen van onze stand toen Debian broederlijk naast ons kwam staan, of moet ik zeggen moederlijk, dat is dichter bij de werkelijkheid denk ik zo he.

Last but not least, Rob (nick: ertai), een van de organisatoren van T-DOSE is erg enthousiast over Ubuntu, en vind het ook leuk om mee te doen met de Release Parties. :D

Re: Wie wil er op de Ubuntu stand op T-DOSE in Eindhoven?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/10/05, 18:58:16 »
Ook ik heb genoten van T-Dose. Hoewel er niet zoveel te promoten viel ("wie kent Ubuntu nou niet" was een veel gehoorde reactie) was het bijzonder leerzaam. Erg technisch soms, maar ik was soms ook verbaasd over de verschillende "open source" projecten waar mensen hun vrije uren in stoppen.
Neem nou de club "Open Taal". Die zijn verantwoordelijk voor de spellingcontrole in o.a. OpenOffice en Firefox. (overigens net een Stichting geworden om allerlei redenen waar ook Ubuntu NL mee worstelt..)

Via een club die bezig was met Open Wireless oplossingen voor o.a. grote congrescentra werd ik geattendeerd op:
http://opencommunitycamp.org.
Lekker een hele week met Open Source (op allerlei gebied) bezig zijn. Iedereen is welkom om zijn verhaal te vertellen of om te leren van anderen.
Een paar dagen langs komen is ook prima! Bovendien is het ook heel erg gezellig heb ik gehoord.

Kortom: volgend jaar weer :)