Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PopTray Minus  (gelezen 575 keer)

PopTray Minus
« Gepost op: 2014/04/09, 14:21:47 »
Hallo, graag wat advies, ik ben bezig om een Linux-uitvoering van PopTray op mijn PC te krijgen.  Op Ubuntu  12.04 dus en het gaat om PopTray Minus, ik heb een bestand ( PopTray minus  1.2. all. deb ) al op mijn PC. staan.  Wat ik echter nog niet onder de knie krijg is dan het vervolg van de installatie en daar zou ik graag wat tips over willen weten.  Wanneer ik er 2x op klik krijg ik het Software Centrum om het daar te installeren, maar dan ???  Als iemand wat weet, graag.   Vr.  gr.  Oldtimer.   ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: PopTray Minus
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/09, 15:05:11 »
Ik neem aan dat er geen versie van dit pakket in het softwarecentrum zit?

Als dat echt zo is, moet je het bestand installeren met gdebi.
Even rechtsklikken en daar in het menu even zoeken naar gdebi.
Staat deze er niet tussen, eerst even kijken of het er wel op staat (lijkt me wel) en anders even vanaf de commandline doen:
gdebi <pakket naam>

Openen met Softwarecentrum --> klik op Installeren
Veel makkelijker dan helemaal gdebi erbij installeren.

Re: PopTray Minus
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/09, 15:06:57 »
Wanneer ik er 2x op klik krijg ik het Software Centrum om het daar te installeren, maar dan ??? 
Als ik dat programmaatje download (die .deb) en er op klik, wordt het SoftwareCenter geopend en daar zie je een knop "Installeren". Probeer die eens.

Hij roept dan wel dat het pakket van slechte kwaliteit is, maar dat is omdat het mailadres van degene die dit heeft gemaakt, niet aanwezig is. Het lijkt gewoon te werken....


Re: PopTray Minus
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/09, 16:25:12 »
Oke, Vistaus dan is hij geinstalleerd via het Software-centrum, daar staat dan dat hij werkt via een terminal en dat was nu mijn vraag.   Wat is dan het vervolg van de procedure om dat PopTray Minus aan de praat te krijgen, ben geen terminal kenner, vandaar.    Wel heb ik nu een koppeling in het start-menu naar dat PopTray Minus en rechtsboven dat envelopje wat aangeeft dat er mails binnen komen.    Via het rechts-klik-menu  daarin de accounts in gevuld, de optie om de mails OP de server te kunnen bekijken zit daar niet in en dat was nu juist de wens, ergens mis ik wat, als iemand nog een tip heeft, graag.    Trouwens, Paul Matthijse en Buzzin, ook bedankt voor de reactie's.     Vr. gr.   Oldtimer.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/11, 11:10:38 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.