Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Call of duty United offensive spel server  (gelezen 4748 keer)

alexD

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Gepost op: 2006/08/01, 16:08:28 »
Is het ook mogelijk om een spelserver thuis te laten draaien op ubuntu ?
Zo ja is er iemand die mij op weg kan helpen!!
Ben zelf een fanatieke gamer en heb momenteel een windows server draaien maar wil overstappen op ubuntu!
Bvd AlexD

alexD

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/01, 16:54:16 »
Is er echt niemand die me kan helpen?????


budster

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/01, 16:58:20 »
Niet veel hardcore gamers hier :)

Maar als je de server software voor linux hebt dan lijkt het mij geen enkel probleem. Anders zou je nog kunnen proberen de windows versie onder wine te draaien. Zo niet moet het met VM-ware, dan installeer je gewoon windows op linux.

alexD

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/01, 17:14:21 »
heb ubuntu geinstalleerd , dus ja de server software heb ik wel dacht ik, ga er van uit dat het het zelfde zal zijn als onder windows?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/01, 17:15:37 »
Nee, kijk op mijn link voor de linux versie.
of google eens naar linux + "cod uo""linux server"
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

alexD

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/01, 17:57:09 »
heb bestand gedownd, zal het straks effe installeren , eerst effe de kleine op bed brengen , moet ook gebeuren lol
thnx so far !!!
greetz AlexD

alexD

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/02, 10:55:52 »
heb het gedownd maar lukt niet om het te installeren
Kan iemand mij helpen?
Greetz AlexD

wr19026

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/02, 11:02:53 »
Wat wil niet lukken?

budster

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/02, 13:08:43 »
Citaat van: alexD
heb het gedownd maar lukt niet om het te installeren
Kan iemand mij helpen?
Greetz AlexD
het zit waarschijnlijk in een zip, tar of zoiets... die moet je uitpakken, zoek naar readme/install.txt of zoiets dergelijks. Daarin staat waarschijnlijk dat je ./install.sh/setup.sh of zoiets moet runnen.

Of je moet weer hier komen met wat meer informatie.

of (wat nog veel beter is) heb je een .deb ervan?

wr19026

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/02, 14:10:46 »
Heb je de README file gelezen? Staan volgens mij redelijk goed te volgens installatiestappen in.

alexD

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/03, 10:15:08 »
nee nog geen tijd voor gehad , zit momenteel met weinig tijd , drukte op mijn werk dus weinig tijd voor mijn hobby
Ik hoop dit weekend weer verder te kunnen
Je hoort nog van me
Greetz AlexD

Call of duty United offensive spel server
« Reactie #12 Gepost op: 2006/10/23, 11:23:43 »
AlexD, is het al gelukt om cod uo aan de praat te krijgen ?

Ben erg benieuwd namelijk.Ik ben zelf aan het uitzoeken hoe ik een dedicated server voor call of duty 2 onder linux kan runnen. Zoeken op google geeft vaak verwijzingen onder Windows, en dat weet ik wel.

Ik heb ook een game server gehuurd en die draaien de server onder linux suse 10. Maar of ze in een emulator (wine bijv) draaien weet ik niet.

Weet iemand anders het misschien ?

Gr Karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #13 Gepost op: 2006/10/23, 11:38:16 »
Een professionele game server zal vast niet in wine draaien ;) daar ben ik 100% van overtuigd.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Call of duty United offensive spel server
« Reactie #14 Gepost op: 2006/10/23, 12:05:59 »
Tja, maar wat is het geheim dan ? Ik ga verder zoeken hoor !

Ik wil proberen een (cod 2) dedicated server te laten draaien op een ubuntu linux pc (voor op een LAN party van ongeveer 15 a 20 pers). Ik dacht dus als soort game server te spelen (niet prof dus). Alleen is het wat lastiger allemaal.

Groetjes Karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

blubber

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #15 Gepost op: 2006/10/23, 13:17:34 »
Zie hier:
http://ftp.snt.utwente.nl/pub/games/callofduty2/server/linux/cod2-lnxded-1.3-06232006.tar.bz2
Waarschijnlijk iets in de trant van spel naar je server copieeren en het bovenstaande bestand in de root-map van het spel uitpakken. Maar er zit vast een readme file bij. En dan starten met ./cod2_lnxded zoals hier wordt voorgesteld:
http://www.callofduty.com/patch_cod2/

V-ernie-R

  • Gast
Call of duty United offensive spel server
« Reactie #16 Gepost op: 2006/10/23, 20:32:26 »
Aangezien ik nogal een call of duty fan ben heb ik ff een howto inelkaar gedraaid:


1:
Download de Call of Duty: United Offensive Linux Server Binaries 1.51
Ik heb ze hier gedownload:
http://www.gamershell.com/download_7911.shtml


2:
Neem je Call of Duty CD's en kopieer alles uit de map "Setup/Data" naar een map op je pc, bijvoorbeeld:
 "/home/$username/coduoserver"
Let op je moet dit met alle 4 de CD's doen! (Call of Duty & Call of Duty: United Offensive) Let er ook op dat je bij cd2 (CoD & CoD:UO) de map "main" en "uo" niet overschrijft, maar dat je alle bestanden in deze mappen erbij zet.

Eventueel kun je ipv de CD's ook een windows installatie van CoD:UO kopieren.


3:
Pak de server binaries ergens uit, en plaats alle bestanden in je server map. Zet alle bestanden in de map waar ze ook in het pakket staan.


4:
In principe moet je server nu werken, maar we willen de server niet elke keer hoeven te configgen. Daarom maken we nu een configscript:
maak een bestand "dedicated.cfg" aan in de map "uo" en zet daar het volgende in
///////////////



sets _ADMIN "--> admin naam <--"

sets _Email "--> emailadres <--"

sets _Irc ""

sets _Location "--> locatie <--"

sets _Url "--> website <--"





set scr_motd "Welcome to my server"

set sv_hostname "Call of Duty: United Offensive Dedicated Linux Server"

// Passwords

set g_password "--> serverpassword <--"

set rconpassword "--> rconpassword <--"

set sv_privatePassword ""

//master server info

sets sv_master1 "coduomaster.activision.com"

sets sv_master2 "master.gamespy.com:28960"

sets sv_master3 "master0.gamespy.com"

sets sv_master4 "clanservers.net"

sets sv_master5 "coduoauthorize.activision.com"

sets sv_master6 "codmaster.infinityward.com"

// General Settings

set scr_drawfriend "0"

set scr_friendlyfire "0"

set sv_maxClients "25"

set sv_privateClients "0"

set sv_maxRate "0"

set sv_minPing "0"

set sv_maxPing "0"

set sv_fps "20"

set sv_pure "1"

set sv_cheats "0"

set sv_allowAnonymous "1"

set g_inactivity "0"

set sv_timeout "600"

set sv_zombietime "3"



set sv_kickBanTime "300"

set sv_floodprotect "1"

set scr_killcam "1"

set scr_shellshock "0"

set scr_drophealth "0"

set scr_battlerank "1"

set scr_teambalance "1"

set scr_freelook "0"

set scr_spectateenemy "0"



//Voting\\

set g_allowVote "0"

set g_allowvotetempbanuser "0"

set g_allowvotetempbanclient "0"

set g_allowvotekick "0"

set g_allowvoteclientkick "0"

set g_allowvotegametype "0"

set g_allowvotetypemap "0"

set g_allowvotemap "0"

set g_allowvotemaprotate "0"

set g_allowvotemaprestart "0"



// Logging

set g_log "1"

set g_logsync "1"

set logfile "games_mp.log"





///downloads



set sv_allowdownload "1" // 0 = off, 1 = on, Turns on and off http/ftp client downloading. Off is default.

set sv_dl_maxRate "42000"

set sv_wwwDownload "1"

set sv_wwwDlDisconnected "1"  // 0 = off, 1 = on, If on then clients will be disconnected from the server when they are performing a http/ftp download. The client will automatically reconnect when downloading is done.

set sv_wwwBaseURL "http://codfileserver/maps/coduo/" //http/ftp URL address, This is the url the clients will use to download map/mod paks. The url needs to point to a directory one directory below the directory where the pak files are kept.



// Punkbuster

set sv_punkbuster "1"

pb_sv_enable

wait



// Weapon Settings

set scr_allow_pistols "1"

set scr_allow_satchel "1"

set scr_allow_smoke "1"

set scr_allow_grenades "1"

set scr_allow_flamethrower "1"

set scr_allow_artillery "1"

set scr_allow_bazooka "1"

set scr_allow_mg34 "1"

set scr_allow_dp28 "1"

set scr_allow_mg30cal "1"

set scr_allow_gewehr43 "1"

set scr_allow_svt40 "1"

set scr_allow_bar "1"

set scr_allow_bren "1"

set scr_allow_enfield "1"

set scr_allow_fg42 "1"

set scr_allow_kar98k "1"

set scr_allow_kar98ksniper "1"

set scr_allow_m1carbine "1"

set scr_allow_m1garand "1"

set scr_allow_mp40 "1"

set scr_allow_mp44 "1"

set scr_allow_nagant "1"

set scr_allow_nagantsniper "1"

set scr_allow_panzerfaust "1"

set scr_allow_ppsh "1"

set scr_allow_springfield "1"

set scr_allow_sten "1"

set scr_allow_thompson "1"

// Vehicle Settings

set scr_allow_flak88 "1"

set scr_allow_su152 "1"

set scr_allow_elefant "1"

set scr_allow_panzeriv "1"

set scr_allow_t34 "1"

set scr_allow_sherman "1"

set scr_allow_horch "1"

set scr_allow_gaz67b "1"

set scr_allow_willyjeep "1"

// Search and Destroy Settings (sd)

set scr_sd_graceperiod "15"

set scr_sd_roundlength "4"

set scr_sd_roundlimit "10"

set scr_sd_scorelimit "0"

set scr_sd_timelimit "0"



//Behind Enemy Lines Settings (bel)

set scr_bel_alivepointtime "10"

set scr_bel_scorelimit "50"

set scr_bel_timelimit "20"



// Retrieval Settings (re)

set scr_re_graceperiod "15"

set scr_re_roundlength "4"

set scr_re_roundlimit "10"

set scr_re_scorelimit "0"

set scr_re_showcarrier "0"

set scr_re_timelimit "0"



// Team Deathmatch Settings (tdm)

set scr_tdm_scorelimit "0"

set scr_tdm_timelimit "30"



// Deathmatch Settings (dm)

set scr_dm_scorelimit "0"

set scr_dm_timelimit "30"



// Headquarters Settings (hq)

set scr_hq_timelimit "0"

set scr_hq_scorelimit "0"



// Base Assault Settings (bas)

set scr_bas_scorelimit "3" // if any issue set to 3 instead of 250

set scr_bas_timelimit "120"

set scr_bas_roundlimit "5"

set scr_bas_roundlength "20"

set scr_bas_respawn_wave_time "10"

set scr_bas_startrounddelay "02"

set scr_bas_endrounddelay "02"

set scr_bas_clearscoreeachround "1"



// Capture the Flag Settings (ctf)

set scr_ctf_scorelimit "5"

set scr_ctf_timelimit "120"

set scr_ctf_roundlimit "1"

set scr_ctf_roundlength "15"

set scr_ctf_startrounddelay "15"

set scr_ctf_endrounddelay "10"

set scr_ctf_clearscoreeachround "1"



// Domination Settings (dom)

set scr_dom_scorelimit "0"

set scr_dom_timelimit "0"

set scr_dom_roundlimit "0"

set scr_dom_roundlength "0"

set scr_dom_respawn_wave_time "10"

set scr_dom_startrounddelay "15"

set scr_dom_endrounddelay "10"

set scr_dom_clearscoreeachround "1"



set sv_maprotation "gametype sd map mp_carentan gametype sd map mp_dawnville"



set sv_mapRotationCurrentmap ""
pas dit aan naar je wensen (vooral het bovenste gedeelte met de pijltjes ;) ) en experimenteer een beetje ermee.


5:
Nu kunnen we de server starten. Open een terminal en voer in:
cd /home/$username/coduoserver                   #(of de map waar je server staat)
./coduo_lnxded +set dedicated 2 +exec dedicated.cfg +map_rotate
6:
Als het goed is moet er vanalles van de server in je terminal verschijnen, om te kijken of je server loopt kun je de command "status" intikken. Dat zou iets moeten geven als:
status
map: mp_rhinevalley
num score ping guid   name            lastmsg address               qport rate
--- ----- ---- ------ --------------- ------- --------------------- ----- -----
als er mensen op je server spelen zie je ze ook in deze lijst staan.

Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben,

Greetzz

V-ernie-R

PS
Voor Call of Duty, en Call of Duty 2 gaat dit op dezelfde manier, je moet alleen andere server binaries gebruiken.

Call of duty United offensive spel server
« Reactie #17 Gepost op: 2006/10/24, 08:27:05 »
Leuk project.

Ik organiseer LAN-parties en heb me nooit op dit terrein gewaagd. Ervaring leert, dat het teveel hoofdbrekens oplevert tijdens de LAN-party zelf. Tijd die je dan liever spendeert aan het afschieten van je maatjes ;)
Kortom: voor gameservers gebruik ik altijd WIN-based machines. Minder hassle en minstens even snel als Linux (velen denken nog steeds dat dat omgedraaid is).
Overigens gebruik ik voor de client software ook windows om te gamen: er zijn simpelweg te weinig bedrijven die linux ondersteunen bij het gamen. Ik heb inmiddels meerdere games draaien via het systeem van Valve: Steam. Dit werkt alleen maar onder windows dus dan is de keus snel gemaakt.

Ik ben benieuwd of het lukt :)

Monk.

Call of duty United offensive spel server
« Reactie #18 Gepost op: 2006/10/24, 13:27:53 »
Ik ben intussen op een website terecht gekomen waar je ook een uitleg is over Call of duty 2 ! http://callofduty2.infinity-shell.net/
Werkt bijna hetzelfde als cod uo. Toch leuk dat er meer mensen zijn die het ook onder linux willen proberen. Onder windows is het erg makkelijke allemaal. Ik neem altijd de moeilijkste weg ! Hoewel ?

gr karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com