Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Office naar Open Office en Wlan Printer Cannon  (gelezen 1295 keer)

Windows Office naar Open Office en Wlan Printer Cannon
« Gepost op: 2011/01/12, 21:37:35 »
Hallo Ubuntuers,

Heb nu naast Windows 7 64 Bit, Ubuntu 64 bit geinstalleerd bijna alles gaat goed behalve mijn Cannon Wlan printer MP 560.
Dat daar gelaten vraag 1:

Is het mogelijk om dateien van bijvoorbeeld Word in Open Office te laden dus al het bestand wat ik in Word heb over te zetten naar
Open Office.

Met de Live CD kan je die gevens ophalen maar nu het naast Windows is geinstalleerd niet meer.
Heeft u een oplossing???

Vraag 2:

De Wlan Printer Cannon Pixma MP 560 wordt niet herkend ik heb alles gedownload wat ik kon maar niks werkt.
Enig idee???

Bedankt

Bram Schrijver

Offline MKe

  • Lid
Re: Windows Office naar Open Office en Wlan Printer Cannon
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/12, 21:46:51 »
Hallo Ubuntuers,

Heb nu naast Windows 7 64 Bit, Ubuntu 64 bit geinstalleerd bijna alles gaat goed behalve mijn Cannon Wlan printer MP 560.
Dat daar gelaten vraag 1:

Is het mogelijk om dateien van bijvoorbeeld Word in Open Office te laden dus al het bestand wat ik in Word heb over te zetten naar
Open Office.

Met de Live CD kan je die gevens ophalen maar nu het naast Windows is geinstalleerd niet meer.
Heeft u een oplossing???

Vraag 2:

De Wlan Printer Cannon Pixma MP 560 wordt niet herkend ik heb alles gedownload wat ik kon maar niks werkt.
Enig idee???

Bedankt

Bram Schrijver

1. Ja, doc en docx bestanden zijn goed te openen in OOo, soms schijnen er wel wat kleine opmaak foutjes in te zitten, maar daar heb ik nog geen last van gehad. Dat je niet bij je Windows partitie kan doet mij vermoeden dat je een WUBI installatie hebt gedaan. Ubuntu installeren op een eigen partitie zou ervoor zorgen dat de windows partitie wel weer te benaderen is. Dit heeft ook voorkeur omdat het stabieler is.

Vraag 2 heb je wat aan deze threat: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1264928 Zij spreken over drivers die te downloaden zijn, zie post 10
« Laatst bewerkt op: 2011/01/12, 21:50:31 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Windows Office naar Open Office en Wlan Printer Cannon
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/12, 21:51:28 »
Ja dat klopt het is een Wubi installatie geweest omdat ik niet het vertrouwen had om zelf een partitie aan te maken.
Ik zo niet weten wat ik moet doen daarmee.
Toch bedankt voor de moeite

Bram Schrijver

Offline MKe

  • Lid
Re: Windows Office naar Open Office en Wlan Printer Cannon
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/12, 21:53:34 »
Als je meerdere windows partities hebt kun je ook besluiten om de wubi installatie om een andere partitie te zetten. Dan kun je wel de C:\ benaderen en de daarop staande documenten. Maar dat partitioneren is niet zo moeilijk hoor. We kunnen je er hier stap voor stap bij begeleiden :)
Heb je de driver kunnen downloaden?

Re: Windows Office naar Open Office en Wlan Printer Cannon
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/12, 21:53:51 »
Heb je Ubuntu in een VirtualBox onder Windows draaien?
Zoja, maak een gedeelde map in Windows aan. Dit is nodig om de Virtual-machine toegang te kunnen geven tot de bestanden op de "gastheer computer".
Je kunt daarna via Nautilus de (MSWord)bestanden benaderen en bewerken.
Met opslaan krijg je de keuze om deze weer in het originele formaat op te slaan zodat je ze ook weer in Windows kunt gebruiken.
Wat betreft je printer: heb je deze toegevoegd met het juiste ip-adres? Probeer eens te zoeken bij netwerkprinters of je hem daar kunt vinden.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline HarzG

  • Lid
Re: Windows Office naar Open Office en Wlan Printer Cannon
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/12, 22:01:58 »
Servus Bram,

1.
Je kan volgens mij vrijwel alle bestanden in OpenOffice inlezen/omzetten en die je met MS Office hebt gemaakt. Sterker nog, vaak zijn de conversies van verschillende versies MS Office (in mijn ervaringen) beter gelukt met OpenOffice dan met een andere versie of viewer van MS Office.  Bij MS Access databases kunnen er problemen zijn, maar daar ben ik niet zo mee bekend.
Er zijn ook programma's die een hele map van MS Office documenten in 1 keer overzetten naar OpenOffice. Maar dat heb ik nooit gedaan/geprobeerd.

2.
De driver-software van Canon is volgens mij 32bits. Er zijn trucjes om die ook onder 64bits te laten werken. Maar je zegt dat je met Wubi werkt. Daarvoor kan ik geen ondersteuning geven - ik heb geen ervaring met Wubi. In de meeste gevallen is het leuk om even te kijken hoe e.e.a. werkt, maar zodra er onverwachte reacties of driverproblemen in beeld komen, is het zinvoller om de oplossingen te zoeken met een "echt" systeem op een aparte Linux-partitie. De tijd om het allemaal werkend te krijgen met een normale installatie is waarschijnlijk korter dan met een Wubi-systeem.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce