Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Extern IP naar Intern IP  (gelezen 6800 keer)

Offline larszzie

  • Lid
Extern IP naar Intern IP
« Gepost op: 2009/04/04, 12:45:52 »
Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden een Ubuntu server opgezet met Apache, PHP, MySql en phpmyadmin,
DIt werkt allemaal goed.
Ik wil alleen nu dat ik mijn server kan berijken van buitenaf (buiten mijn netwerk)
in de instellingen van mijn router heb al al poort 80 geforward.
mijn local Ip adres is 192.168.1.104.
Als ik dit dus via mijn netwerk dit ip intyp dan kom ik wel op mijn website maar als ik mijn externe ip intyp (op een pc buiten mijn netwerk) dn zegt hij dat ie de pagina niet kan vidnen  ???

Kan iemand mij helpen  :rolleyes:

Groetjes,
Larszzie

Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/04, 12:48:29 »
Dan zijn de poorten niet juist geforwarded.

Offline siegi

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/04, 13:09:33 »
Of uw provider blokkeert zelf die poort.
Gebruik eens een andere poort liefst eentje boven de 1000.

Offline larszzie

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/04, 17:48:28 »
Of uw provider blokkeert zelf die poort.
Gebruik eens een andere poort liefst eentje boven de 1000.


OKj, dat zou kunnen,

Hoe moet ik dan op mn server instellen dat apache naar poort 1500 gaat ipv 80

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/04, 17:51:56 »
Dat hoeft niet per se, je kan ook je router aanpassen zodat hij poort 1500 forward naar poort 80 op je webserver :)

Offline larszzie

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/04, 17:56:35 »
Dat hoeft niet per se, je kan ook je router aanpassen zodat hij poort 1500 forward naar poort 80 op je webserver :)


haha lol, hoe gaan we dat instellen op mijn router  O0

Een linksys router :P

EDIT:

In mijn router kan ik hier poorten instellen:
Triggered Range      Forwarded Range

Wat moet ik waar invullen als ik poort 80 naar 1500 wil forwarten
« Laatst bewerkt op: 2009/04/04, 18:02:55 door larszzie »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/04, 18:17:03 »
Welkt type Linksys router heb je?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline larszzie

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/04, 18:29:57 »
Welkt type Linksys router heb je?



WRT54G

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/04, 18:46:36 »
Hier dezelfde (alleen draait mijn server op een andere router)

Ik denk dat je bij trigger 80, 80 in moet vullen en bij forward 1500, 1500. zeker weet ik het niet. Van de helptext wordt ik ook niet veel wijzer.

Port Triggering:
Application Enter the application name of the trigger. Triggered Range For each application, list the triggered port number range. Check with the Internet application documentation for the port number(s) needed.Start Port Enter the starting port number of the Triggered Range. End Port Enter the ending port number of the Triggered Range. Forwarded Range For each application, list the forwarded port number range. Check with the Internet application documentation for the port number(s) needed. Start Port Enter the starting port number of the Forwarded Range. End Port Enter the ending port number of the Forwarded Range.

Ik neem ook aan dat Administration -> Management -> Access Server ook staat aangevinkt?

Heb je een softwarematige firewall draaien, en accepteerd deze connecties van buiten het netwerk?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline larszzie

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/04, 18:53:03 »
Hier dezelfde (alleen draait mijn server op een andere router)

Ik denk dat je bij trigger 80, 80 in moet vullen en bij forward 1500, 1500. zeker weet ik het niet. Van de helptext wordt ik ook niet veel wijzer.

Port Triggering:
Application Enter the application name of the trigger. Triggered Range For each application, list the triggered port number range. Check with the Internet application documentation for the port number(s) needed.Start Port Enter the starting port number of the Triggered Range. End Port Enter the ending port number of the Triggered Range. Forwarded Range For each application, list the forwarded port number range. Check with the Internet application documentation for the port number(s) needed. Start Port Enter the starting port number of the Forwarded Range. End Port Enter the ending port number of the Forwarded Range.

Ik neem ook aan dat Administration -> Management -> Access Server ook staat aangevinkt?

Heb je een softwarematige firewall draaien, en accepteerd deze connecties van buiten het netwerk?

haha das lol. daarom vraag ik het ook. nee dat klopt niet want als je poort 80 open wil zetten moet je invoeren 80, 81 en als je 1500 wil ingeven moet je 1500 en 1501 invoeren.

bij Access Server: staat HTTP aangevinkt en niet HTTPS.

Maar als ik dit ingevoert heb, moet ik dan naar externe-ip : 1500 of gewoon naar mijn externe ip ?


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/04, 18:54:09 »
externeip:1500
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline larszzie

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/04, 18:57:22 »
externeip:1500

Ik ga het proberen

Offline larszzie

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #12 Gepost op: 2009/04/04, 19:59:36 »
externeip:1500

Heey, ik wil niet lullig doen of zo maar het werkt niet bij mij  >:(

Mijn interne ip is 192.168.1.104 ( van mijn server)
en mijn externe ip is 80.56.233.XXX 

ik heb bij mijn router:
1. Applications & Gaming
2. Port Triggering
3. Triggered Range 1500 tot 1501
4. Forwarded Range 80 tot 81
5. bij Endable een vinkje  ;)

Daarna
uigelogt op mijn netwerk
Naar een ander netwerk gegaan.
80.56.233.XXX:1500   ingevoert
maar toen kwam er weer pagina niet gevonden  ???

Kunnen jullie testen voor de zekerheid  :rolleyes:

Weten jullie waar het aan kan liggen ?


EDIT:        Ik zit net te kijken maar het (externe) ip-adres dat ik op deze pc gebruik is precies het zelfde al die van mn server ??? . dat kan tog helemaal niet


Groetjes,
Larszzie
« Laatst bewerkt op: 2009/04/05, 09:32:51 door larszzie »

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #13 Gepost op: 2009/04/04, 20:14:26 »
zegt de titel zen Cart!, The Art of E-commerce je iets :P

Citaat van: larszzie
EDIT:        Ik zit net te kijken maar het (externe) ip-adres dat ik op deze pc gebruik is precies het zelfde al die van mn server Huh? . dat kan tog helemaal niet

Je hebt idd maar een Extern IP-addres. Je router die naar verzoeken luistert van externe ip-adressen, stuurt deze door naar de computer die de verzoeken nodig heeft.

Probeer je vanuit je eigen netwerk, je server te benaderen, moet je dit via het interne ip-adres doen. Probeer je de pagina op te vragen op de server zelf, kun je http://localhost/ gebruiken.
Vanuit een computer die zich niet in je netwerk bevind, gebruik je het externe ip-adres

EDIT: Ik zie dat de hyperlinks in je webpagina allemaal hardcoded zijn naar je interne IP. Deze werken dus niet extern
« Laatst bewerkt op: 2009/04/04, 20:16:20 door Ronnie »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline larszzie

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #14 Gepost op: 2009/04/04, 20:29:36 »
zegt de titel zen Cart!, The Art of E-commerce je iets :P

Citaat van: larszzie
EDIT:        Ik zit net te kijken maar het (externe) ip-adres dat ik op deze pc gebruik is precies het zelfde al die van mn server Huh? . dat kan tog helemaal niet

Je hebt idd maar een Extern IP-addres. Je router die naar verzoeken luistert van externe ip-adressen, stuurt deze door naar de computer die de verzoeken nodig heeft.

Probeer je vanuit je eigen netwerk, je server te benaderen, moet je dit via het interne ip-adres doen. Probeer je de pagina op te vragen op de server zelf, kun je http://localhost/ gebruiken.
Vanuit een computer die zich niet in je netwerk bevind, gebruik je het externe ip-adres

EDIT: Ik zie dat de hyperlinks in je webpagina allemaal hardcoded zijn naar je interne IP. Deze werken dus niet extern

HAHA dus dat betekend dat hij het doet :D

Ja dat kan kloppen omdat ik heb geinstalleerd heb vanaf een intern ip.

Maar dat kan tog niet :P

Nouja dat hij het doet is het belangrijkste :D

Allemaal suuuuuuper bedankt  O0

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #15 Gepost op: 2009/04/04, 20:33:07 »
Je kunt altijd even met een webproxy testen of je website vanbuiten te benaderen is

Citaat van: larszzie
Allemaal suuuuuuper bedankt  O0
Graag gedaan
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline larszzie

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #16 Gepost op: 2009/04/04, 20:44:38 »
Je kunt altijd even met een webproxy testen of je website vanbuiten te benaderen is

Citaat van: larszzie
Allemaal suuuuuuper bedankt  O0
Graag gedaan

Heey ik zit net te kijken op de proxy server maar ik kom er niet doorheen hoor :S en net ook al niet met een andere pc/ander netwerk.
Zouden jullie nog ff kunnen checken of alle links het doen :rolleyes:


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #17 Gepost op: 2009/04/04, 23:41:47 »
Heb je iets aan je routerinstellingen veranderd, of je server uitgezet. Hij is op dit moment niet meer te benaderen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline larszzie

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #18 Gepost op: 2009/04/05, 09:31:05 »
Heb je iets aan je routerinstellingen veranderd, of je server uitgezet. Hij is op dit moment niet meer te benaderen


Heey, ik heb idd de router uitgezet. dat doe ik altijd savonds. als ik de server over een paar dagen echt ga gebruiken dan blijft blijft hij waarschijnlijk dag en nacht aanstaan. maar hij staat nu weer aan dus. ik heb aan de buurman gevraagt of hij wilde kijken maar hij kon er niet op. je moet toch server naar 80.56.233.102:1500 om mijn site te serven ???

Offline track

  • Lid
Re: Extern IP naar Intern IP
« Reactie #19 Gepost op: 2009/04/05, 19:08:54 »
Nu net geprobeerd:  een ping naar 80.56.233.102 levert "het adres bestaat niet" op
en een 80.56.233.102:1500 in de browser een timeout.  Dus niet.

track