Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)  (gelezen 2647 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik had een tekst ingetikt op het forum en hing daar een bijlage aan.
Toen ik op 'verzenden' klikte, kreeg ik droogweg de melding dat mijn bijlage te groot was -- tot daar aan toe -- en keerde ik terug naar ... een LEGE mail.

Erg frusterend, vooral als je, zoals ik, literaire parels op het internet wil plaatsen.

Ik zal het nog een keer proberen met een kleinere bijlage, maar misschien moet je het forum (dat ik overigens op handen draag) iets gebruiksvriendelijker maken en bij een té grote bijlage gewoon effe melden ZONDER de hele tekst te schrappen.

Voor de rest een zalige kerst gewenst uit zonnig Antwerpen, de stad der steden (ahum).
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/24, 11:58:46 »
Het is al vaker gemeld (https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=89491.0), en helaas zit het in de forumsoftware. We kunnen er helaas dus niets aan doen. Tip: kopieer (CTRL+A, CTRL+C) je tekst even (zeker als het een hele lap is) voordat je op verzenden drukt, als er dan iets dergelijks gebeurt heb je nog een 'kopie'. :)

EDIT: Tikfout aangepast. Dank HenkP!
« Laatst bewerkt op: 2015/12/24, 13:33:10 door Timo »

Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/24, 13:05:37 »
We kunnen er helaas dus niets aan doen.

Dat is niet helemaal waar. Je zou dit vrij makkelijk kunnen ondervangen in een $ waardoor het even in het geheugen geplaatst wordt. Welke je bij laden van de (lege) reactiepagina eerst even (weer) laat inladen, en de "verloren" tekst er weer gewoon staat.
Voor eventuele veiligheid-gevoelens zou je bij de plaatsing-bewerkingspagina dan weer die $ leeg kunnen laten maken.

Een "get" opdracht geloof ik, even zelf uitzoeken. Want dat invoerveld heeft al een $ toegewezen gekregen in dit forumscript want wordt weer meegenomen naar de volgende pagina om te worden verwerkt, waardoor je hem alleen maar even in (of uit) het geheugen terug hoeft te krijgen zodat hij weer ingeladen kan worden.
Voor een precieze opdracht zou ik me weer even moeten verdiepen. PHP is weer even geleden dus lukt nu niet meteen uit mijn hoofd en SMF heb ik ooit slechts vluchtig bekeken.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/24, 13:17:32 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/24, 13:18:58 »
We kunnen er helaas dus niets aan doen.

Dat is niet helemaal waar. Je zou dit vrij makkelijk kunnen ondervangen in een $ waardoor het even in het geheugen geplaatst wordt. Welke je bij laden van de (lege) reactiepagina eerst even (weer) laat inladen, en de "verloren" tekst er weer gewoon staat.
Voor eventuele veiligheid-gevoelens zou je bij de plaatsing-bewerkingspagina dan weer die $ leeg kunnen laten maken.

Een "get" opdracht geloof ik, even zelf uitzoeken. Want dat invoerveld heeft al een $ toegewezen gekregen in dit forumscript want wordt weer meegenomen naar de volgende pagina om te worden verwerkt, waardoor je hem alleen maar even in (of uit) het geheugen terug hoeft te krijgen zodat hij weer ingeladen kan worden.
Voor een precieze opdracht zou ik me weer even moeten verdiepen. PHP is weer even geleden dus lukt nu niet meteen uit mijn hoofd en SMF heb ik ooit slechts vluchtig bekeken.
Als je er een patch voor kunt schrijven, is dat natuurlijk mooi. Neem even contact op met Johan van Dijk, die weet hoe en wat.

Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/24, 13:52:43 »
Als je er een patch voor kunt schrijven, is dat natuurlijk mooi. Neem even contact op met Johan van Dijk, die weet hoe en wat.

Prima. Wil daar als dank voor de mij geboden faciliteiten graag een bijdrage in doen.
Laat johan dan wel even ook contact met mij opnemen. Momenteel (zeker rond de kerst) even wat meer aan mijn hoofd.
en wat is de accountnaam van de juiste Johan?

Ik zal me er in elk geval alvast in verdiepen. Want het is maar een vrij simpel commando wat aangepast moet worden. Waar nu staat "string" moet straks komen staan "string of stringuitgeheugen" (in php natuurlijk).
« Laatst bewerkt op: 2015/12/24, 13:54:48 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/24, 13:55:20 »
We kunnen er helaas dus niets aan doen.

Dat is niet helemaal waar. Je zou dit vrij makkelijk kunnen ondervangen in een $ waardoor het even in het geheugen geplaatst wordt. Welke je bij laden van de (lege) reactiepagina eerst even (weer) laat inladen, en de "verloren" tekst er weer gewoon staat.
Voor eventuele veiligheid-gevoelens zou je bij de plaatsing-bewerkingspagina dan weer die $ leeg kunnen laten maken.

Een "get" opdracht geloof ik, even zelf uitzoeken. Want dat invoerveld heeft al een $ toegewezen gekregen in dit forumscript want wordt weer meegenomen naar de volgende pagina om te worden verwerkt, waardoor je hem alleen maar even in (of uit) het geheugen terug hoeft te krijgen zodat hij weer ingeladen kan worden.
Voor een precieze opdracht zou ik me weer even moeten verdiepen. PHP is weer even geleden dus lukt nu niet meteen uit mijn hoofd en SMF heb ik ooit slechts vluchtig bekeken.
Als je er een patch voor kunt schrijven, is dat natuurlijk mooi. Neem even contact op met Johan van Dijk, die weet hoe en wat.

Of neem contact op met Simple Machines, zodat het standaard in de forumsoftware kan komen.

Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/24, 13:55:45 »
Als je er een patch voor kunt schrijven, is dat natuurlijk mooi. Neem even contact op met Johan van Dijk, die weet hoe en wat.

Prima. Wil daar als dank voor de mij geboden faciliteiten graag een bijdrage in doen.
Laat johan dan wel even ook contact met mij opnemen. Momenteel (zeker rond de kerst) even wat meer aan mijn hoofd.
en wat is de accountnaam van de juiste Johan?

Ik zal me er in elk geval alvast in verdiepen. Want het is maar een vrij simpel commando wat aangepast moet worden. Waar nu staat "string" moet straks komen staan "string of stringuitgeheugen" (in php natuurlijk).

Accountnaam is "Johan van Dijk"...

Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/24, 13:59:29 »
Of neem contact op met Simple Machines, zodat het standaard in de forumsoftware kan komen.

Ja. Meestal heeft iemand anders al eenzelfde vraag gesteld op het support-forum.
Ik ben er nu even aan het zoeken.
Ik kan het nu zo snel niet vinden en moet nu echt even hier aan de gang dus kom er later op terug.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/24, 14:03:09 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/24, 14:05:36 »
Alvast wat uitleg waar het heen moet. Mij onbekend hoe dit standaard staat in het reageer formulier van SMF.
Het zal niet de get maar post opdracht moeten worden.

http://www.semeleer.nl/tutorials/tut_formgetpost.php
« Laatst bewerkt op: 2015/12/24, 14:07:27 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/24, 14:07:05 »
Het nadeel van zelf een script aanpassen is, dat met een update van de software er dingen fout kunnen gaan.
Via SMF lijkt mij een betere oplossing, dan komt het gewoon in de eerstvolgende update.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Als de bijlage te groot is, verlies je je ingetikte mail ... (grrrrrr)
« Reactie #10 Gepost op: 2015/12/24, 14:11:23 »
@Ron.
Prima. Kijk eerst bij SMF zelf. Mocht je er niet uit komen dan hoor ik het wel.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/24, 17:31:46 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore