Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Outlook naar evolution of andere mail client  (gelezen 3624 keer)

Offline hadez

  • Lid
Outlook naar evolution of andere mail client
« Gepost op: 2008/02/19, 23:37:07 »
hoi,

ik wil graag van mijn trage windows af, maar waar ik vooral tegenaanloop, is het volgende:

ik gebruik nu windows outlook, en ik heb nog geen goede manier gevonden om die helemaal over te zetten naar evolution, incluis zo veel mogelijk instellingen, incluis mijn berichten.  (outlook.pst en .ost) Hoe kan ik dit het beste doen?

En is het mogelijk om de Oracle database te installeren in ubuntu/wine? Ik heb een geldige licentie, dus eventuele libraries enzo, kan en mag ik gebruiken.

mvg,

Hadez

Outlook naar evolution of andere mail client
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/20, 00:25:36 »
Outlook naar mbox http://www.linuxsoft.cz/en/sw_detail.php?id_item=11073
Oracle heeft toch ook een linux variant?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline HP

  • Lid
Outlook naar evolution of andere mail client
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/20, 14:45:10 »
Citaat van: hadez
ik gebruik nu windows outlook, en ik heb nog geen goede manier gevonden om die helemaal over te zetten naar evolution, incluis zo veel mogelijk instellingen, incluis mijn berichten.  (outlook.pst en .ost) Hoe kan ik dit het beste doen?
Voorzover het de .pst betreft is er zoveel over geschreven al, het is me ooit gelukt om deze naar evolution te brengen, ik weet helaas niet meer hoe dit ging, behalve dan dat ik het met google had opgezocht (een zoekactie zojuist op "outlook.pst evolution" leverde me nu als tweede hit om het via thunderbird te doen). Truc is in zo'n geval dat je een programma vindt dat wél naar evolution kan exporteren. Als je die hebt, dan is het wellicht mogelijk om van outlook naar dat programma te exporteren, et voila.........
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline HP

  • Lid
Outlook naar evolution of andere mail client
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/20, 14:47:37 »
En naar Thunderbird exporteren van je outlook.pst is zowiezo mogelijk, dus..... opgelost he :-)
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

BertvdP

  • Gast
Outlook naar evolution of andere mail client
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/20, 15:09:02 »
Een mailbox overzetten, compleet met alle mappen, gaat het makkelijkst als je toegang hebt tot een IMAP server. Maak in Outlook een IMAP account aan op die server, kopieer daar alles heen, en doe vice versa in je nieuwe installatie. Sommige internetproviders ondersteunen IMAP zonder daar veel ruchtbaarheid aan te geven. Omdat het bij mijn werk nogal eens voorkomt, heb ik speciaal voor dit doel een IMAP server op mijn laptop draaien.
Een adresboek kun je meestal wel ex- en importeren via een CSV bestand, al gaat dat niet altijd vlekkeloos.
Met het overzetten van Outlook agenda's en dergelijke heb ik geen ervaring, maar kan het geen vCalendar exporteren?

Offline Bobbie

  • Lid
Outlook naar evolution of andere mail client
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/20, 17:38:10 »
En deze dan: https://help.ubuntu.com/community/Wiki/MailImporteren                              

in topic is hier ook pas iemant geweest die een trukje had, maar kan het niet zo snel vinden.

Offline Dave

  • Lid
Outlook naar evolution of andere mail client
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/20, 18:36:15 »
in 2005 waren ze bezig om evolution ook voor windows beschikbaar te maken. Lijkt me dat dat inmiddels wel beschikbaar zal zijn en een import functie heeft.
Dan overzetten naar de Linuxversie?

Hier ook eens gelezen dat Evolution zelfde gebruikt als thunderbird dus zou je via die weg ook kunnen omzetten. (eerst thunderbird en dan in Evolution)