Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hopelijk ook snel in Nederland?  (gelezen 4211 keer)

Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #25 Gepost op: 2012/12/15, 19:52:42 »
Ach, zelfs al zou je het goed vergelijken: laat deze laptop maar lekker in de USA blijven. Dell is gewoon slecht en ik heb het niet eens getest maar dat is gewoon wat ik hoor. En daar ga ik op af, net als sommige anderen op dit forum afgaan op iets wat ze horen of lezen.
Ach, weet je, laat Lenovo maar lekker in de USA blijven. Heb het nooit getest, maar het is een Chinees bedrijf dus slecht.

Ik heb namelijk wel een Dell (een zakelijke), en ben daar uiterst tevreden over. Aluminium body, prima hardware, voelt stevig, mat display, mooi maatje, Ubuntu draait goed en stabiel, en nog wel het mooiste: voor 60 euro extra heb je wel even een accu die 10 uur meegaat. De consumentenlijn (de Inspiron) is inderdaad wat minder maar mijn zus heeft er een, en hij houdt het prima vol (wat voor haar doen best een prestatie is ;D) :)

Lenovo is idd slechte meuk heb ik van horen zeggen. Laat ze maar beweren dat ze bij de besten zijn. XD lol

De Dells die ik heb zijn gewoon super. Vooral de Latitude-reeks is haleluja. Heb hier nu een gewoonte van gemaakt om Dell thuis te herstellen voor mensen uit mijn omgeving. Persoonlijk vind ik aan de Inspirons het toetsenbord gewoon brak. Maar buiten dat, leuke laptops om vooral Xubuntu op te zwieren. Hier typ ik nu met een herstelde 1545 Inspiron en buiten het toetsenbord, heb ik toch heel goede prestaties, en heel goede fontweergave. Maar deze laptop gaat vooral dienen om RR Kubuntu uit te testen.

Tijdig je HD vervangen met een laptop; heb ik ook van horen zeggen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #26 Gepost op: 2012/12/15, 20:01:14 »
Slechte meuk Lenovo? ik weet niet, maar Thinkpads zijn zeer stevige klapdozen. Er is een reden waar iedereen hier in de hackspace ze gebruikt....

Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #27 Gepost op: 2012/12/15, 20:02:30 »
Slechte meuk Lenovo? ik weet niet, maar Thinkpads zijn zeer stevige klapdozen. Er is een reden waar iedereen hier in de hackspace ze gebruikt....

loooooooooooool !! Lenovo, weten we, is gewoon ..... onbeschrijfbaar goed (?)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #28 Gepost op: 2012/12/15, 20:15:22 »
Ach, zelfs al zou je het goed vergelijken: laat deze laptop maar lekker in de USA blijven. Dell is gewoon slecht en ik heb het niet eens getest maar dat is gewoon wat ik hoor. En daar ga ik op af, net als sommige anderen op dit forum afgaan op iets wat ze horen of lezen.
Ach, weet je, laat Lenovo maar lekker in de USA blijven. Heb het nooit getest, maar het is een Chinees bedrijf dus slecht.

Ik heb namelijk wel een Dell (een zakelijke), en ben daar uiterst tevreden over. Aluminium body, prima hardware, voelt stevig, mat display, mooi maatje, Ubuntu draait goed en stabiel, en nog wel het mooiste: voor 60 euro extra heb je wel even een accu die 10 uur meegaat. De consumentenlijn (de Inspiron) is inderdaad wat minder maar mijn zus heeft er een, en hij houdt het prima vol (wat voor haar doen best een prestatie is ;D) :)

Lenovo is idd slechte meuk heb ik van horen zeggen. Laat ze maar beweren dat ze bij de besten zijn. XD lol

De Dells die ik heb zijn gewoon super. Vooral de Latitude-reeks is haleluja. Heb hier nu een gewoonte van gemaakt om Dell thuis te herstellen voor mensen uit mijn omgeving. Persoonlijk vind ik aan de Inspirons het toetsenbord gewoon brak. Maar buiten dat, leuke laptops om vooral Xubuntu op te zwieren. Hier typ ik nu met een herstelde 1545 Inspiron en buiten het toetsenbord, heb ik toch heel goede prestaties, en heel goede fontweergave. Maar deze laptop gaat vooral dienen om RR Kubuntu uit te testen.

Tijdig je HD vervangen met een laptop; heb ik ook van horen zeggen.

Ik heb hier de voorlaatste 14" vostro, en hoewel de latitude iets beyer is(ook duurder) ben ik er super tevreden over :)

Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #29 Gepost op: 2012/12/15, 20:32:56 »
Slechte meuk Lenovo? ik weet niet, maar Thinkpads zijn zeer stevige klapdozen. Er is een reden waar iedereen hier in de hackspace ze gebruikt....

Timo was sarcastisch net als dat ik sarcastisch was over Dell ;)

Overigens ben ik geen Lenovo-fanboy meer hoor Timo :) Sterker nog: hun nieuwe reeks Thinkpads vind ik zelfs wat minder qua toetsenbord en touchpad. Dus nee, die zou ik niet aanraden. Iets eerdere modellen wel.
* Vistaus typt dit op zijn heerlijke MacBook Pro

Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #30 Gepost op: 2012/12/16, 12:43:42 »
Ik ben voor die sarcastische smilie. Moest die er geweest zijn dan was mijn post direct duidelijk geweest.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #31 Gepost op: 2012/12/16, 13:04:26 »
Vroeger gebruikte men de xD smiley daar nog wel voor, maar die is nu helaas weg :(

Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #32 Gepost op: 2012/12/16, 22:14:34 »
in dit soort situaties gebruik ik het  :evil: smiley

Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #33 Gepost op: 2012/12/26, 21:39:19 »
Kijk, bij deze Dell staat er tenminste wel een duidelijk prijsverschil bij: http://www.iloveubuntu.net/identical-laptop-ubuntu-preinstalled-proprietary-os-preinstalled-difference-40

Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #34 Gepost op: 2012/12/27, 20:00:31 »
Als je wilt, mag je bij mij ook een thinkpad inkopen, krijg je ook korting  :evil: Debian geïnstalleerd :)

Re: Hopelijk ook snel in Nederland?
« Reactie #35 Gepost op: 2012/12/27, 20:27:56 »
Als je wilt, mag je bij mij ook een thinkpad inkopen, krijg je ook korting  :evil: Debian geïnstalleerd :)

LOL ik heb zelf al 2 Thinkpads te koop staan hier met Ubuntu 12.04 erop :P