Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vertraging geluid externe geluidskaart..  (gelezen 983 keer)

Vertraging geluid externe geluidskaart..
« Gepost op: 2011/08/28, 15:19:49 »
Het is niet echt een probleem wat ik hier aan ga dragen, maar ik was benieuwd of er misschien iemand is die toevallig antwoord weet op het volgende:

Recentelijk heb ik met een laptop met daarop Ubuntu geïnstalleerd het programma "Mixxx" binnengehaald. Dat werkt helemaal prima, en is uitstekende DJ-software onder Linux. Speciaal voor DJ-doeleinden heb ik een goedkoop externe USB-geluidskaartje van Creative aangeschaft (type SB1140) voor een paar tientjes. Deze werkt prima onder Ubuntu en Linux Mint, en werd ook meteen herkend zonder te moeten "vogelen" met drivers, instellingen en/of exotische commando's via de CLI. Het enige "minpuntje" is wèl dat er een vertraging in het geluid zit van (ik schat nu even) een halve seconde. Oftewel: Wat ik op de speakers hoor, hoor ik via een koptelefoon aangesloten op het externe geluidskaartje dus ietsje later. Voor het mixen van nummers is dat best lastig, tenzij je in een hele grote zaal draait waar het geluid toch vertraagd je oren in komt.

Maar goed, ik draaf nu even door, en maak het nu iets te technisch. Maar nu is mijn vraag: Is deze vertraging (via de commando in de terminal of een GUI-tooltje) te regelen, zodat het geluid van zowel de interne als de externe geluidskaart exact (of tenminste ongeveer) gelijk zijn?

Is er iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt!  ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?