Interactief > Testforum

Dapper Bug

(1/5) > >>

Sander50:
Vandaag probeerde ik up te graden van breezy naar dapper... Jammer genoeg lukt het niet. Ik heb het volgende commando gebruikt:
sudo update-manager -d

Toen de machine begon met 'Cleaning up' kwam er een 'Fatal error'. Ik moest het als een bug raporteren en de volgende 2 bestanden meeposten:
- /var/log/dist-upgrade.log
- /var/log/dist-upgrade-apt.log

Iemand een id waar het aan kan liggen? En waar ik deze bug kan rapporteren?
En als de final dapper uit is over 2 weken, zal deze bug dan opgelost zijn zodat ik kan upgraden?

Alvast bedankt!

Sander

SandervdV:
Op de wiki kwam ik dit tegen om naar Dapper te upgraden


--- Citaat ---To perform the upgrade:

   1.  Update your system to ensure that you have the latest version of Update Manager and associated packages. You can do this using Update Manager itself, to be found under the System/Administration menu.

    * The necessary versions are available from the breezy-updates repository, which is enabled by default. Confirm that you have version 0.42.2ubuntu12~breezy1 or newer of update-manager installed.

   2. Run the following command (either via ALT-F2 or a terminal):

gksudo "update-manager -d"

   *.  The "-d" switch instructs Update Manager to consider pre-release versions, including this Beta release. Without this switch, only official, final releases will be considered.

   3. The Update Manager windows should display "Your system is up-to-date." Click the "Check" button.
--- Einde van citaat ---
Dapper upgrades

Bug melden: apps -> sys -> bug report tool

Dennis Kaarsemaker:
Volgens dat log is het toch aardig gelukt. File een bug op malone om dit foutje eruit te laten halen.

Sander50:
mmm, systeem lag volledig in de soep... gelukkig dat ik een backupje had gemaakt :P
hij bleef hangen bij het laden van de drivers als ik de nieuwe kernel gebruikte, maar als ik de oude gebruikte kon hij X niet laden, de USB schijf werkte niet en geen internet-verbinding.

Maar bij mij was het systeem niet up-to-date (er stonden nog updates in die lijst toen ik upgrade). Toen ik deze probeerde te installeren zei hij dat alle pakketten eerst gedeinstalleerd moesten worden. (daar had ik niet zo'n zin in :P) Nu heb ik dit niet meer en mijn systeem is nu wel "Up-to-date". Zou het hieraan gelegen hebben?

Sander(50)

Sense Hofstede:
Bij mij gebeurde er bij update-manager -d niks. Ik ben toen naar source-o-matic gegaan, heb een aangepaste versie van mijn vorige sources.list erin geplakt en toen sudo apt-get dist-upgrade gedaan. Hij is nu bij 76% downloaden en volgens apt moet ik nog 45 min wachten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie