Ondersteuning > Software en configuratie

Genealogie

<< < (4/4)

heir4c:
De reden voor dit alles is, dat er slechts één programma gelijktijdig bezig kan zijn met pakketbeheer. Dus óf Synaptic, óf Softwarecentrum, óf Updatebeheer óf apt-get.
Dus wacht even, sluit alles, en begin dan weer opnieuw.

spievensterke:
@ Johan Joost,

je kan in Ubuntu Ancestris gebruiken.
Download de versie voor Ubuntu :   https://www.ancestris.org/index_nl.html 



---- het is een .deb bestand en dus gemakkelijk te installeren .



Om een bestaande stamboom te importeren in Ancestris:

- maak een Gedcom bestand aan van de recentste opgeslagen stamboom en geef het een makkelijk naam (die vlug herkend wordt) en sla dit op in een afzonderlijke map (om snel terug te vinden wanneer Ancestris open is).
- importeer deze in het geopend programma.
Opmerking: je moet er wel wat op oefenen want het programma is zeer uitgebreid en heeft veel mogelijkheden ( ik ben het gaan gebruiken sedert gisteren en ik heb nog veel te ontdekken en te studeren).
Het is ook gratis te gebruiken ...  ^-^

Succes!
Groet,
spievensterke.

Johan Joost:

--- Citaat van: spievensterke op 2021/08/04, 18:56:28 ---@ Johan Joost,

je kan in Ubuntu Ancestris gebruiken.
Download de versie voor Ubuntu :   https://www.ancestris.org/index_nl.html 



---- het is een .deb bestand en dus gemakkelijk te installeren .



Om een bestaande stamboom te importeren in Ancestris:

- maak een Gedcom bestand aan van de recentste opgeslagen stamboom en geef het een makkelijk naam (die vlug herkend wordt) en sla dit op in een afzonderlijke map (om snel terug te vinden wanneer Ancestris open is).
- importeer deze in het geopend programma.
Opmerking: je moet er wel wat op oefenen want het programma is zeer uitgebreid en heeft veel mogelijkheden ( ik ben het gaan gebruiken sedert gisteren en ik heb nog veel te ontdekken en te studeren).
Het is ook gratis te gebruiken ...  ^-^

Succes!
Groet,
spievensterke.

--- Einde van citaat ---
Bedankt voor je reactie ! Ben meteen gestart met het downloaden. Waar doe ik dat? in het Terminalvenster?
Krijg ik ook steeds nog de melding : E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock-frontend niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de vergrendeling voor het dpkg-frontend (/var/lib/dpkg/lock-frontend) niet verkrijgen. Gebruikt een ander proces dit?
Ook wanneer er geen enkel ander programma draait. Zelfs de browser niet.

spievensterke:
@ Johan Joost,

Downloaden doe je toch met de internetbrowser ( Firefox, Google Chrome, ... ) en het .deb bestand moet opgeslagen worden in de downloadmap.

Installeer dan het gedownloade programma met GDebi Package Installer en kies voor installeren
(R-muisklik op download en kies installeren met ...)

ofwel: dubbelklik op het gedownloade .deb bestand  en de GDebi Package Installer opent ...

https://itsfoss.com/gdebi-default-ubuntu-software-center/

Het programma vind je dan terug in het hoofdmenu --> alle programma's
Het kan zijn dat je nog een bijkomende bevestiging moet doorlopen - een aanpassing aan de softwarepakketten.


--- Citaat ---Krijg ik ook steeds nog de melding : E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock-frontend niet verkrijgen - open (11: Hulpbron is tijdelijk onbeschikbaar)
E: Kan de vergrendeling voor het dpkg-frontend (/var/lib/dpkg/lock-frontend) niet verkrijgen. Gebruikt een ander proces dit?
Ook wanneer er geen enkel ander programma draait. Zelfs de browser niet.
--- Einde van citaat ---

Wat betreft de bovenstaande meldingen die je dan krijgt kan ik je daar, helaas, niet bij helpen of bijstaan.
Misschien ... verwijder in ieder geval Wine die heb je absoluut niet meer nodig!  -- ik denk ...  dat die deze meldingen veroorzaakt ...(ben niet zeker)
Hou je besturingssysteem zuiver (zou Pjotr schrijven).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie