Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Silvercrest diascanner (Lidl)  (gelezen 5560 keer)

Offline Retep071

  • Lid
Silvercrest diascanner (Lidl)
« Gepost op: 2014/03/12, 16:48:51 »
Vandaag zag ik bij de Lidl een diascanner voor 35 euro. Ik wil hele oude dia's scannen. De kwaliteit is niet zo belangrijk, het gaat om wat familie kiekjes. Op de doos staat verder geen type aanduiding.
Zou deze scanner werken met Ubuntu ?
Het merk staat niet op SANE website  (http://www.sane-project.org/sane-mfgs.html) en op de hardware WIKI. Dus ik verwacht het niet. Maar wie weet heeft iemand hem gekocht en werkend gekregen.

Re: Silvercrest diascanner (Lidl)
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/12, 18:11:20 »
Helaas
Een collega van me had ook eens een Silvercrest diascanner van iemand geleend, maar het werkte niet op zijn Mac.
Daarna hebben we het op mijn laptop met Ubuntu 12.04 geprobeerd, maar ook dat gaf niets bruikbaars.
Zover ik toen kon vinden werkt dit ding echt alleen op Windows.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Silvercrest diascanner (Lidl)
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/13, 18:03:46 »
Ik heb er laatst een foto / dia scanner gehaald bij de Aldi van AGK
Weet alleen niet precies meet wat ik er voor betaald heb. Volgend mij was het rond de 40 euro.
Deze heb ik weliswaar niet werkend gekregen op mijn Ubuntu bakkie.
Maar deze scanner heeft een ingebouwde SDkaart lezer
Zo kan je de scans meteen opslaan op een SDkaartje

Offline Retep071

  • Lid
Re: Silvercrest diascanner (Lidl)
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/13, 19:29:35 »
Bedankt voor de reacties. Ik wacht dus tot ik een aanbieding zie van een diascanner met sdcard.

Offline eta180

  • Lid
Re: Silvercrest diascanner (Lidl)
« Reactie #4 Gepost op: 2014/03/15, 09:44:29 »
Hallo,
De diascanner van Silvercrest werkt wel met het programma Cheese (en andere webcamprogramma's). Een bruikbaar resultaat behalen is me helaas nog niet gelukt, maar het programma herkent de scanner. Je kunt Cheese op de juiste resolutie instellen en vervolgens een foto maken.  De rest van de bewerkingen zal je in een fotobewerkprogramma kunnen doen.

Succes