Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie van USB-printer  (gelezen 2969 keer)

Installatie van USB-printer
« Gepost op: 2010/12/29, 21:21:32 »
Ik kocht een Brother DCP-7030 omdat deze ondersteund zou worden door Ubuntu en SuSE

Onder SuSE werkt-ie, maar ik geef de voorkeur aan Ubuntu

Nu heb ik van de Brother-site 2 drivers geinstalleerd en nu vraagt de printerinstallatie om welke URL de printer aangesloten staat (USB, dus, maar die staat er niet bij) Ik moet nu ween welke URL aangewezen wordt door de USB Printer

Graag een beetje help, dank bij voorbaat

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Installatie van USB-printer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/29, 22:19:45 »
Hallo,

Zie http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/brother-dcp-7030-printerscanner/.
Deze heren hebben de printer aan de praat gekregen. Ik hoop dat dit voor jou de oplossing zal zijn.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: Installatie van USB-printer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/30, 09:47:28 »
Tja, ik kan alleen de URL niet verzinnen vor een USB-apparaat als deze printer :-(

Offline jan11000

  • Lid
Re: Installatie van USB-printer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/30, 09:57:43 »
Ik denk dat er bedoeld word een netwerk printer op een andere pc op het netwerk.

In windows maak je je printer werkend op je systeem.
Dan share je je printer over het netwerk, dus waar je printer is geinstalleerd.
Dan kun je met alle printer op het netwerk zoeken, een netwerk printer kiezen. En deze gebruiken.

Re: Installatie van USB-printer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/30, 11:58:48 »
Kent iemand met Ubuntu linux de Epson Stylus SX125 All-in-One Printer?

Misschien is dat een goede oplossing voor mijn printer probleem.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie van USB-printer
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/30, 12:05:27 »
Probeer het eens zo:

Haal het stuurprogje binnen:
http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/download_prn.html#DCP-7030

Kies de cupswrapper driver, en wel de deb.

Vervolgens de .deb dubbelklikken om te installeren, net als een .exe-installeerder in Windows.

Nu kun je, als het goed is, afdrukken. Mogelijk is eerst een herstart van de computer nodig.

Vervolgens, om te kunnen scannen:
http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/download_scn.html

Kies brscan3 32bit, helemaal onderaan de pagina (dus niet de brscan 32bit, die bovenaan staat!) en wel de deb.

Vervolgens de .deb dubbelklikken om te installeren, net als een .exe-installeerder in Windows.

Nu kun je scannen, als het goed is tenminste. Mogelijk is eerst een herstart van de computer nodig.

Re: Installatie van USB-printer
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/30, 12:22:29 »
Bedankt,

Die handelingen had ik al verricht, maar bij Systeem>Printen komt als ik een Printer wil toevoegen alleen een lijstje voor serieel en parallel en netwerk of asnders
Als ik Anders aanklik vraagt dit systeem om een URL

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie van USB-printer
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/30, 12:28:36 »
Bedankt,

Die handelingen had ik al verricht, maar bij Systeem>Printen komt als ik een Printer wil toevoegen alleen een lijstje voor serieel en parallel en netwerk of asnders
Als ik Anders aanklik vraagt dit systeem om een URL

Staat de printer wel aan en is hij wel verbonden met de computer? Als hij uit staat, kan het besturingssysteem hem niet herkennen.

Re: Installatie van USB-printer
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/30, 15:11:47 »
Nu werkt de printer wel, maar bij de eesrte opdarcht spuwt hij achterelkaar de papierlade leeg met blanco vellen papier :-(