Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen autostart applicaties, en kan ook niet meer typen  (gelezen 474 keer)

Offline yogiman

  • Lid
geen autostart applicaties, en kan ook niet meer typen
« Gepost op: 2019/06/20, 11:31:31 »
Heel frustrerend. Ben op een nieuwe internetprovider overgegaan, want wil zoveel via youtube doen, dus alleen internet. Had ouwe al opgezegd, maar moet een maand wachten voor installatie. Had dus de tijd om nog even te spelen, hdmi aangelegd naar de tv, en kijken of mirror display goed werkt. Het begon al dat mn touchscreen niet meer werkte, toen geen autostart van applicaties meer, en alleen nog de mogelijkheid om uit te zetten door de powerknop in te drukken. 20 juni is de opleverdatum, dus vannacht meteen als een speer de boel geinstalleerd en op het internet gegaan. Nog even de mirror aangezet, en opeens kan ik ook niet meer typen. Ik kan alleen nog maar aanklikken. Vijf jaar terug heb ik dit ook gedaan , had ook zo' draaikubus, en geen problemen. Moest 2 maanden geleden ook al bij een  afgebroken installatie van een nieuwe versie ubuntu het besturingssysteem opnieuw installeren. Heb om precies te zijn nu Xubuntu. Begin nu wel vraagtekens te zetten achter de werkelijke evolutie van ubuntu.

Offline yogiman

  • Lid
Re: geen autostart applicaties, en kan ook niet meer typen
« Reactie #1 Gepost op: 2019/06/20, 17:47:08 »
Xubuntu opnieuw geinstalleerd. Schade is beperkt. Mijn bestanden waren op google drive, en had nog de installatie usb. Was zeker geen overbodige luxe als ubuntu een herstelpunt zou hebben. Kan nu mirror display doen zonder problemen, maar heb ook nog niet gezorgd voor toeters en bellen.

Offline yogiman

  • Lid
Re: geen autostart applicaties, en kan ook niet meer typen
« Reactie #2 Gepost op: 2019/06/20, 21:36:15 »
Nou, zit weer met hetzelfde probleem. Is dit nou alleen bij  X ubuntu?

Offline ajjp

  • Lid
Re: geen autostart applicaties, en kan ook niet meer typen
« Reactie #3 Gepost op: 2019/06/20, 22:16:56 »
Citaat
Is dit nou alleen bij  X ubuntu?
Alleen bij jouw Xubuntu.

Offline yogiman

  • Lid
Re: geen autostart applicaties, en kan ook niet meer typen
« Reactie #4 Gepost op: 2019/06/20, 22:24:15 »
Ik snap niet hoe dat kan. Ik deed een clean install. Zou deze webpagina de oplossing bieden?
https://askubuntu.com/questions/1033767/keyboard-not-working-after-update-to-18-04
Ik wil namelijk vermijden dat ik nog allerlei onnodige rommel in mn systeem plaats.

Offline yogiman

  • Lid
Re: geen autostart applicaties, en kan ook niet meer typen
« Reactie #5 Gepost op: 2019/06/20, 23:02:11 »
Tot mn grote verbazing deed mn toetsenbord het weer na een reboot. Bij de display settings staat onder een hokje "configure new displays when connnected". Wat het precies inhoudt weet ik niet, maar tot nu toe heeft het gewerk.