Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( opgelost (soort van ))DVD naar divx probleem  (gelezen 4034 keer)

( opgelost (soort van ))DVD naar divx probleem
« Gepost op: 2010/03/14, 21:52:09 »
Ik weet niet zeker of dit het juiste forum is voor mijn probleem maar ik probeer het hier maar  XD

Ik heb een conceptronic C54WMP mediaspeler en om DVD's af te kunnen spelen moeten die eerst omgezet worden naar AVI / divx / xvid .
Toen ik nog windows gebruikte converteerde ik de DVD's met auto gordian knot en dat werkte prima.
Nu ik Ubuntu gebruik converteer ik met OGMRIP , op mijn pc zijn de avi's prima af te spelen ( het beeld is beter als met AGK ) maar als ik ze via de mediaspeler op mijn tv af wil spelen krijg een fout melding ( fout 301 bestand wordt niet ondersteund ).
Ik heb contact opgenomen met conceptronic en kom er na ongeveer 2 weken e mail verkeer nog niet uit.
Ik heb via conceptronic het programma Mediainfo geïnstalleerd om de gegevens van de avi's weer te geven maar er zijn films waar de gegevens hetzelfde zijn en toch wil de film die met OMGRIP omgezet is niet afspelen .
Nu ben ik maar een leek op dit gebied maar ik mag toch aannemen dat divx 5 onder windows hetzelfde is als divx 5 onder linux.
Kan iemand mij hier mee helpen ?

B.v.d.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/10, 16:08:59 door jannenman63 »

Offline Petervdw

  • Lid
Re: DVD naar divx probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/14, 22:58:23 »
Aan jannenman63,

Kan die media speler de PC DVD's wel aan. Vaak werken ze alleen met DVD -, terwijl je in de PC meestal DVD + gebruikt. Ooit ook mee te maken gehad, en toen van mijn DVD-mannetje speciale DVD - (min) gekregen van een speciaal merk, en die deden het prompt. Alleen weet ik nu niet meer welke merk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vr.groet, peter

Re: DVD naar divx probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/15, 00:33:13 »
Hij kan wel dvd bestanden afspelen maar stopt dan na elk vob bestand en dan moet je de volgende aanzetten , daarom zet ik het om naar divx .
De divx bestanden staan op mijn computer en streamen naar mijn mediaspeler.
Het probleem is dat sinds ik Ubuntu gebruik de divx bestanden die ik gemaakt heb niet meer afspelen maar de bestanden die ik met windows gemaakt heb wel.

maar bedankt voor je reactie

Offline vanadium

  • Lid
Re: DVD naar divx probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/15, 09:16:16 »
Het gaat vaak om bepaalde features van de codec, die door bepaalde stand-alone spelers niet ondersteund worden. Mijn Lacie schijfje (al enkele jaren oud) wil bijvoorbeeld geen xvid afspelen met Quarter pixel resolution aan (Qpel).

Je zal eens geduldig moeten experimenteren met je codec instellingen, om te testen welke het wel doen. P.S. je kan xvid (open source) gebruiken in de plaats van divx.

Re: DVD naar divx probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/15, 15:54:20 »
Hartelijk dank voor de reactie , ik vermoede al zo iets.
Ik hoop dat Conceptronic met een oplossing hier voor komt anders zal het wel een poos duren voor ik het gevonden heb want het omzetten duurt een uur of 3 .

Offline vanadium

  • Lid
Re: DVD naar divx probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/15, 15:56:38 »
Korte filmfragmentjes testen is de boodschap.

Re: DVD naar divx probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/15, 16:37:55 »
Dat is waar , ik ga puzzelen  XD

Re: ( opgelost (soort van ))DVD naar divx probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/10, 16:10:28 »
Ik heb een soort van oplossing gevonden , auto gk draait in virtualbox en de xvid's zijn nu wel te streamen naar mijn tv .