Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerk printer aansturen vanuit virtualbox windows7  (gelezen 739 keer)

netwerk printer aansturen vanuit virtualbox windows7
« Gepost op: 2013/02/01, 13:39:14 »
Zo eerste keer op het forum posten. Taart!
ik heb een hp laserjet 2840 in een netwerk staan. er zitten verschillende machines in het netwerk met verschillende OS 's ik kan de printer gebruiken met windows laptop, met ubuntu pc en zelfs met I-Phone, maar de windows virtualbox geeft problemen. kan niet printen vanuit box, krijg steeds een foutmelding. bij probleem oplossen wordt gezegd dat een doc. in de wachtrij staat en de problemen geeft, maar na de lijst gewist te hebben zouden er geen problemen meer zijn. printopdracht geeft weer een fout en de wachtrij blokkeerd dus weer. ik zit dus in een virtuele cirkel.... een gewoon ip adress kan ik niet vinden en ipv4 of 6 kan ik in fritzbox niet in voeren. mac adress wordt in fritzbox ook niet aanvaard. vertel me please hoe simpel dit kan zijn. weet niet wat ik over het hoofd zie.

Offline atomos

  • Lid
Re: netwerk printer aansturen vanuit virtualbox windows7
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/01, 18:07:11 »
Heb je het netwerk adapter in bridgemode staan, je client ? windows 7 bedoel ik.??  zo niet doe dat dan, hij komt dan in het zelfde netwerk te staan als de host, b.v.b. 192.168.1.100.
Nu kun je normaal zoeken naar een printer in je netwerk. Zo werkt het hier ook.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux