Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?  (gelezen 1956 keer)

SSRA

  • Gast
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Gepost op: 2007/07/13, 00:02:10 »
GIMP, daar kan ik echt niet mee omgaan. Vele venstertjes, en dat dingen naar mn gevoel onlogisch liggen, etc. etc :mad:.

Dus ik keer weer terug naar mn trouwe Adobe Fotosoep. FF googelen, en al doende stuitte ik op deze vrij simpele handleiding. Na 6 á 7 minuten (!) tegen het opstartschermpje zitten turen, word ik ineens constant doodgegooid met "Betrapt! Dit spul is niet geregisteerd" en hij weet niet hoe snel hij zichzelf moet sluiten. Ik heb een vaag vermoeden dat het aan de .reg-file moet liggen, alleen in de how-to staat niet beschreven waar ik 'm dan moet laten. Idem in de comments.

Dat is dus punt 1. Iemand die mij tips kan geven? :)

Komen we bij punt 2: na invoeren van #recode ucs-2..ascii adobe.reg krijg ik de volgende mededeling: recode: adobe.reg failed: Untranslatable input in step `ISO-10646-UCS-2..ANSI_X3.4-1968, argh :(...

Heeft deze tip in de comments mss ook iets te maken met m'n probleem?

Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/13, 00:09:53 »
Het lost je probleem niet meteen op, maar misschien is de Gimpshop iets voor jou. Het is een aanpassing van Gimp, met de look and feel van PhotoShop.

Groeten
Marc

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/13, 00:20:20 »
Tsja, the Gimp. Het is écht wel een goed programma en ik speel er nog regelmatig mee, maar toegegeven, het zal nooit een succes worden als ze niet eens die hele bediening/interface onder handen nemen. Zelfs de meest simpele voor de hand liggende volgorde van handelingen verrichten is erg omslachtig en onlogisch.

Gimpshop is inderdaad een optie, hoewel ik vreemd genoeg bij mij nooit die 'verandering' heb kunnen waarnemen. Misschien the Gimp eerst helemaal deïnstalleren?

En waarom geen photoshop 7? Net zo goed. En the Gimp kan ook RAW inlezen, dus als je het alleen maar daarvoor nodig hebt?
Overigens opent Gimp bij mij nu opeens de RAW/NEF bestanden alleen nog maar in zwartwit, terwijl hij dat in het begin nog in kleur deed... :(.
JackTummers.nl

SSRA

  • Gast
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/13, 00:55:44 »
Citaat van: moxie
Tsja, the Gimp. Het is écht wel een goed programma en ik speel er nog regelmatig mee, maar toegegeven, het zal nooit een succes worden als ze niet eens die hele bediening/interface onder handen nemen. Zelfs de meest simpele voor de hand liggende volgorde van handelingen verrichten is erg omslachtig en onlogisch.

Gimpshop is inderdaad een optie, hoewel ik vreemd genoeg bij mij nooit die 'verandering' heb kunnen waarnemen. Misschien the Gimp eerst helemaal deïnstalleren?
En dan nog, in Gimpshop ontbreken er aantal uitgebreide functies die Fotosoep wel herbergt.
Citaat
En the Gimp kan ook RAW inlezen, dus als je het alleen maar daarvoor nodig hebt?
Overigens opent Gimp bij mij nu opeens de RAW/NEF bestanden alleen nog maar in zwartwit, terwijl hij dat in het begin nog in kleur deed... :(.
Selectie van witbalans. Je kunt de kleuren wel terugzien door aan de witbalans sleutelen :).

SSRA

  • Gast
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/13, 00:57:44 »
Ik heb ergens het idee dat ik nog maar één stap verwijderd ben om Fotosoep onder Ubuntu draaiende krijgen. Maar die .reg-files hè.

Waar laat ik ze? Of moet ik zelf een op Wine afgestemde register in elkaar fröbelen?

Offline wutnubu

  • Lid
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/13, 07:24:58 »
Niet boos worden natuurlijk, maar volgens mij is Ubuntu geworden wat het is omdat mensen volhouden Linux software te maken/testen/gebruiken. Dus niet omdat ze windows software poorten naar Linux.

Probeer je energie te stoppen in het gebruik van de Gimp/Gimpshop o.i.d. dan blijft je systeem beter overeind en gebruik je Linux waar het voor bedoeld is; een gratis en goed alternatief voor ..... en door de community.

Groet en succes

SSRA

  • Gast
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/13, 13:13:00 »
Citaat van: w.hellinga
Niet boos worden natuurlijk, maar volgens mij is Ubuntu geworden wat het is omdat mensen volhouden Linux software te maken/testen/gebruiken. Dus niet omdat ze windows software poorten naar Linux.

Probeer je energie te stoppen in het gebruik van de Gimp/Gimpshop o.i.d. dan blijft je systeem beter overeind en gebruik je Linux waar het voor bedoeld is; een gratis en goed alternatief voor ..... en door de community.

Groet en succes
Ik word niet gauw boos, hoor. Maar ik die hele Gimp(shop) gedoe staat me niet aan, en wil simpelweg liever met Fotosoep werken.

Iedereen bedankt voor al die tips over Gimp, maar ik wil alleen weten waar ik de .reg-file moet laten. Alleen dat.

Offline vanadium

  • Lid
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/13, 14:00:21 »
Ik heb zelf nooit met Photoshop gewerkt. The Gimp was voor mij de eerste professionele bitmap editor. Dat de interface van Gimp zoveel zou onderdoen vergeleken met Photoshop, kan ik dus niet beoordelen. Om een meer objectief beeld te krijgen, zouden we echter eens een Gimp gebruiker die naar Fotoshop is overgeschakeld moeten horen.

Naar features toe staat Photoshop inderdaad aan een eenzame top. Dat de Gimp zich blijft beperken tot 32 bit kan in sommige gevallen een serieuze beperking zijn. Ook maken de vele niet-destructieve editing tools het werken in Photoshop meer flexibel, hoewel er finaal wellicht niet zoveel is dat je in Photoshop kan doen wat je ook niet in de Gimp kan. Uiteindelijk zullen de beperkingen van the Gimp in vergelijking met Photoshop zich maar goed laten voelen door zeer professionele gebruikers, volgens mij. De uiteindelijke keuze voor de software is aan de gebruiker.

SSRA

  • Gast
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/13, 17:17:03 »
Ik gebruik bepaalde features en tools in Fotosoep wel, die helaas niet in Gimp zitten. Maar laat dit in Godsnaam geen Gimp vs Fotosoep discussie worden, ik wil alleen maar weten hoe ik met de .reg-files moet omgaan.

Attentie: dit is geen Gimp vs Fotosoep, het gaat hier alleen om de .reg-file van Photoshop!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/13, 17:28:22 »
Als je wine regedit uitvoert kan je een .reg bestand importeren als het goed is.

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Adobe Fotosoep, waar dump ik de .reg-file?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/14, 00:03:47 »
Citaat van: w.hellinga
Probeer je energie te stoppen in het gebruik van de Gimp/Gimpshop o.i.d. dan blijft je systeem beter overeind en gebruik je Linux waar het voor bedoeld is; een gratis en goed alternatief voor ..... en door de community.
Groet en succes
Dat is natuurlijk waar, maar ik zie het zo: ik gebruik momenteel Ubuntu Studio omdat ik eigenlijk voornamelijk met internet en grafische programma's werk. Dus ik ben aan de slag gegaan met vervangers voor bijv. een html-editor (dreamweaver), een illustrator/freehand en een photoshop. Switchen op het windows-platform tussen diverse grafische programma's geen probleem omdat ze allemaal een bepaad soort logica volgen. Instappen in Quanta, Inkscape, Scribus, goed te doen. Kost natuurlijk wat tijd met het vinden van de tools en dergelijke, maar ik snap al vrij snel hoe ze werken. Daarna nog zien er vertrouwd mee te raken. Maar de Gimp? Ik heb het nu van alle programma's het meest (in uren) gebruikt en ik begrijp er nog steeds geen hol van. Ik kan uiteindelijk best wel die schaduw en dat masker voor elkaar krijgen, maar vraag niet hoe lang dat duurt.

Het is het énige programma wat ik binnen linux ben tegengekomen waarik nog niks mee kan, terwijl ik er dus het meeste aantal uren in gestoken heb. Ik vind het zelfs qua opbouw niet passen bij alle andere programma's.

Een rare eend in de bijt.
JackTummers.nl