Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp nodig bij pxe  (gelezen 2868 keer)

Offline vis ta

  • Lid
Hulp nodig bij pxe
« Gepost op: 2011/12/13, 20:47:11 »
Op dit gebied voel ik mij een 'ubuntu-leek', ben ik dat waarschijnlijk ook, maar dat weerhield me er niet van het toch proberen: pxe op een ubuntu-server.

Helaas, het werkt niet. :(

Als ik via pxe probeer op te starten vanop een andere pc krijg ik wel het bootmenu, maar na selectie van 1 van de entry's krijg ik volgende foutmelding:

TFTP
PXE-T02: cannot acces /tftpboot/windows_install/pxelinux.0: Toegang geweigerd
PXE-E3C: TFTP Error - Access Violation
PXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent.

 ???
Heb al vanalles geprobeerd, zelfs de rechten van dat bestand wijzigen met het commando chmod (vrees dat ik dat misschien niet had mogen doen). ???

Maar ben echt ten einde raad. Hoop dat iemand hier een briljant idee heeft waar de fout zich kan situeren. En me hierdoor te kunnen verder helpen.

Alvast bedankt

Re: Hulp nodig bij pxe
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/13, 22:58:39 »
Ik heb nooit (misschien in een verleden  :) ) gewerkt met PXE.
Ik heb wel handleidingen van http://www.howtoforge.com/ubuntu_pxe_install_server  en https://help.ubuntu.com/community/PXEInstallServer en
debian http://www.debian-administration.org/articles/478  misschien heb je er iets aan. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vis ta

  • Lid
Re: Hulp nodig bij pxe
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/15, 20:39:49 »
Helaas,

Ik werkte momenteel met dnsmasq, die methode met die eerste link heb ik bekeken en wijkt daar teveel van af en zou het jammer vinden als al het werk dat ik nu al heb gedaan voor niets geweest is.

Die tweede link maakt gebruik van tftpd-hpa. Ik heb deze geïnstalleerd in de hoop dat deze niet teveel zou afwijken van dnsmasq maar ik loop al tegen een probleem op. Het configuratiebestand hiervan ./etc/inetd.conf tref ik niet aan. Wat betreft het andere bestand: /etc/default/tftpd-hpa: het is mij niet helemaal duidelijk of ik de regels die er standaard reeds in staan moet laten staan of ik deze moet vervangen.

 :-[
« Laatst bewerkt op: 2011/12/15, 20:45:33 door vis ta »

Re: Hulp nodig bij pxe
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/15, 22:57:18 »
Zoals eerder vermeld, mijn kennis over dit onderwerp is niet voldoende om jou verder te helpen. Hopelijk reageert een van de andere leden die meer thuis is op het gebied van PXE.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Hulp nodig bij pxe
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/16, 16:27:39 »
Jammer dat al die artikels allemaal zo oud zijn. :'( Ik ben er zelf ook wel benieuwd naar.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/16, 16:32:18 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline vis ta

  • Lid
Re: Hulp nodig bij pxe
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/16, 17:29:06 »
Zoals eerder vermeld, mijn kennis over dit onderwerp is niet voldoende om jou verder te helpen. Hopelijk reageert een van de andere leden die meer thuis is op het gebied van PXE.

Toch bedankt!
En ben blij dat je me helpt hopen ;)

Re: Hulp nodig bij pxe
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/16, 20:43:50 »
Ik had nog even bij een ander lid geïnformeerd, helaas is zijn kennis van PXE ook niet groot.
Ook nog een link http://ubuntu-tutorials.com/2007/10/11/how-to-configure-pxe-network-booting-on-ubuntu-for-network-based-installations/ misschien heb je hier iets aan.
BTW, het is wel een interessant onderwerp, PXE, eens kijken of ik er ook iets mee kan doen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vis ta

  • Lid
Re: Hulp nodig bij pxe
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/19, 19:50:05 »
Nee, ben er niet mee verder geraakt.

Heb zelfs eens geprobeerd de map tftpboot helemaal te verwijderen en vanaf dat punt opnieuw te beginnen, maar ook dat heeft niets geholpen.

Ik heb nog overwogen om helemaal van in het begin opnieuw te beginnen en dnsmasq opnieuw te installeren, maar aangezien deze ook de dhcp-server regelt en ik deze nu eindelijk goed heb gekregen, heb ik besloten dat niet te doen.

Ik krijg nog steeds dezelfde fout. :(

Re: Hulp nodig bij pxe
« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/19, 20:08:05 »
Ik heb het ook geïnstalleerd zoals de in de link vermeld, helaas komen de mappen niet op de plaats waar ze moeten komen.
Alleen waarom dit  ???: Ubuntu CD Image (alternate CD, not Desktop LiveCD) gezien een alternate direct installeert.
Ik ga er vanavond nog wel mee verder, wordt vervolgd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.