Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google vs live  (gelezen 1151 keer)

Offline lieger

  • Lid
google vs live
« Gepost op: 2011/08/03, 08:19:23 »
ik ben van plan om onze foto's te  online op te slaan. we hebben ongeveer 16 GB aan foto's. nou dacht ik aan Google en dan om extra ruimte te kopen (ongeveer 5 dollar per jaar voor 20 GB). maar bij live heb ik 25 GB gratis alleen is het uploaden dan  beperkt. wie heeft hier ervaring mee? en als ik extra ruimte koop bij Google foto's, geldt dat dan ook voor bv Google documenten?

Re: google vs live
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/03, 09:36:48 »
Waarom deze twee?

Er zijn ook nog andere alternatieven zoals Flickr. Bij gratis account mag je 300MB per maand uploaden, Volgens mij zit er verder geen limiet aan.
Als je een Pro account neemt 25 dollar per jaar, dan mag je zoveel foto's uploaden (20MB per foto) per maand als je dat wilt.

Echter gebruik in Google (waarschijnlijk Picassa) niet echt veel, alleen om foto's tijdelijk te plaatsen

Het is misschien ook belangrijk om te denken wie je publiek is, als het alleen je vrienden en familiekring is, dan maak het niet zo uit welke dienst je neemt.
Maar wil je echt aan iedereen het tonen, dan is het verstandig om een plek uit te zoeken waar al wel veel mensen komen kijken.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline lieger

  • Lid
Re: google vs live
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/03, 09:53:47 »
het is niet de bedoeling dat iedereen meekijkt, maar het gaat me meer om een soort van back-up en overal online mijn foto's te bekijken.

Re: google vs live
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/03, 10:08:50 »
Okay, Dat is natuurlijk mogelijk.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: google vs live
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/03, 10:51:00 »
je kan ook naar dropbox kijken
hij is wel wat duurder maar dan kan je gratis tot 8 gb of betaald 50 gb

http://db.tt/wA1hR4W
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Re: google vs live
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/03, 11:01:21 »
Kan je daar dan ook online je foto's zien? Of moet je eerst downloaden?
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: google vs live
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/03, 11:13:10 »
Dropbox is niet echt ideaal voor wat TS wil.
Met dropbox heb je een sync tussen dropbox bij provider en eigen map.
m.a.w., als je in je eigen map iets in de prullebak gooit, wordt het bestand ook uit je dropbox bij de provider verwijderd.

- Roc

Offline lieger

  • Lid
Re: google vs live
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/03, 11:32:46 »
maar als ik dan even kijk naar de prijs............. of 100 dollar per jaar of 5 dollar per jaar. dat vindt ik een heel verschil.
en als ik niet op een pc ben waar mijn Dropbox op is geïnstalleerd dan kan ik online niet echt bestanden bekijken.
tevens heb ik al een Dropbox account, maar ik heb maar twee GB ruimte  ???

Re: google vs live
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/03, 13:08:15 »
Ik gebruik ook een live account,alleen jammer dat je met het uploaden niet hele mappen van de computer kunt overzetten in 1 keer.Dat kan alleen als je windows gebruikt(en laat ik die nu net niet gebruiken  ;) ).
Is wel erg riant,een opslag capaciteit van 25 GB en dat geheel gratis.Ben er verder wel tevreden over en het werkt tegenwoordig ook wat sneller dan vroeger.
Google heb ik ook i.c.m. picasa, maar jammer genoeg veel minder opslag.
Kubuntu 20.04