Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xenu onder Wine  (gelezen 324 keer)

Offline Jos

  • Lid
Xenu onder Wine
« Gepost op: 2014/08/03, 13:44:00 »
Beste forummers,
De linkchecker Xenu draai ik onder Wine al lang zonder problemen, maar sinds kort krijg ik de melding "Het pad bestaat niet" wanneer ik in Xenu opgeef welke website hij moet controleren op dode links. Weet iemand raad?

Offline Jos

  • Lid
Re: Xenu onder Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/07, 11:07:25 »
Xenu is de enige linkchecker (ik heb er een aantal getest) die op mijn computer goed zijn werk doet, en ik heb deze nodig voor het onderhouden van 9 websites. Ik zou het fijn vinden als iemand wist hoe ik Xenu weer aan de praat kan krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/07, 13:28:29 door Jos »

Offline Jos

  • Lid
Re: Xenu onder Wine
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/07, 15:27:57 »
Wat ik bedoel is: ik heb 9 websites te onderhouden en moet die zo nu en dan controleren op dode links.
De twee links die je geeft daar heb ik waarschijnlijk helaas niets aan want ik heb al heel veel linkcheckers uitgeprobeerd en Xenu doet het het beste. Ik werk niet met Wordpress.
Ook na een aantal updates van Ubunt krijg ik van Xenu nog steeds de melding "Het pad bestaat niet" Herinstalleren helpt ook niet.

Offline Jos

  • Lid
Re: Xenu onder Wine
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/07, 16:29:02 »
Ik gebruik de html-editor Kompozer, die heeft geen linkchecker. Xenu is een apart programma en is bij mij als beste uit een test van een aantal linkcheckers gekomen. Ik gebruik hem al jaren op verschillende computers. Ik geloof dat we een beetje afdwalen want mijn vraag was waarom de melding "Het pad bestaat niet" verschijnt.

Offline Jos

  • Lid
Re: Xenu onder Wine
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/07, 19:35:36 »
Ik tob al een paar dagen met dit probleem en ontdek nu dat het in de Wine Configuratie ontbrak aan een station. Dat is het station waar de website staat die ik op dode links wil controleren. Xenu werkt nu weer goed. Dank voor het meedenken!