Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer  (gelezen 8269 keer)

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Gepost op: 2007/05/21, 13:25:54 »
Ik ben het echt beu aan het worden en dit wordt wss de laatste noodkreet voor ik terug keer naar windows xp!!!!
Ik ben al twee weken bezig met men grafische kaart ingan te krijgen op men pc. Nu blijkt dat die perfect werkt maar dat enkel het systeem (ubuntu) alke keer dat ik iets verander gewoon wijgert om iets aan te passen en alles terug zet zoals het stond bij de eerste keer opstarten. dit geld bijvoorbeeld voor:
- scherm resolutie
- taal
- toetsenbord

Wat nog iritant is, is dat ik geen programmas jkan verwijderen. hij doet dit maar na een herstart staan ze er nog steeds tussen. Het enige wat die wel onthoud is bureaublad achter grond de schikkiung van de balkjes enzo.....

even voor de duidelijkheid: IK INSTALEER FEISTY NIET MEER OPNIEUW na drie keer ben ik het echt wel beu.... en als er niet snel een oplossing komt dan denk ik dat dit het laatste was dat ik ga vragen....

pfffffffffffff

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/21, 13:29:37 »
Iets met sessies opslaan of zo?
Kijk eens onder Voorkeuren -> Sessies wat je instellingen zijn.

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/21, 13:37:40 »
werkt ni

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/21, 13:53:13 »
Citaat van: Ivan1986
werkt ni
Je bedoelt dat je sessie niet opgeslagen wordt c.q. hersteld bij opnieuw inloggen?

Je hebt Feisty 3x geinstalleerd. Kwam dit probleem telkens naar voren, dus bij iedere installatie?

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/21, 13:58:12 »
ja elke keer... eerts dacht ik dat er iets was met mijn grafische kaart maar sinds daarstraks bvesef ik dat die niks opslaagt....

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/21, 14:16:47 »
Heb je dit ook op een andere PC waar je Feisty op hebt geinstalleerd?
Of heb je misschien maar een PC?

Ook zou je kunnen controleren of de CD wel goed is: bij opstarten live- of alternate-CD: Check Media.

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/21, 16:30:13 »
de cd geeft geen fouten weer ......

no errors were found

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/21, 16:39:10 »
Citaat van: markba
Heb je dit ook op een andere PC waar je Feisty op hebt geinstalleerd?
Of heb je misschien maar een PC?
En het antwoord op deze vraag?

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/21, 16:44:37 »
ja sorry ma had ik ni meer aan gedacht maar kheb maar 1 pc dus ja....

maar met de beta versie heb ik geen problemen gehad maar die cd is ondertussen al weg

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/21, 17:00:43 »
Je kunt misschien de live-cd van Edgy proberen?
Zie: http://public.planetmirror.com/pub/ubuntu/releases/edgy/?fl=

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/21, 17:10:32 »
ma daar heb je nog meer problemen mee voor de kaart er alleen al op te zetten.....
ik heb het gevoel dat er ergens in een bestand iets serieus mis zit ze :s....pfff en me beta had ik niks  problemen.. moe een beta normaal ni slechter zijn?

Offline siegi

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/21, 17:31:20 »
Heb je toevallig steeds je home dir behouden?

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/21, 17:32:27 »
nee da had ik de eerste keer maar da was helemaal een foute bedoeling

Offline siegi

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/21, 17:46:44 »
Je merkt trouwens ook dat je met zo'n titel heel weinig reacties krijgt, misschien kan je wat vriendelijker zijn wij proberen ook maar te helpen.  En zijn gewoon simpele vrijwiligers.  En bijna iedereen werkt hier met feisty en vind het de beste ubuntu release ooit.  Dus op niets trekken zal het niet doen hoor.

Hoe verwijder jij programma's want ik kan er eigenlijk niet bij dat ze niet verwijderd worden.  synaptic?  apt? functie installeren verwijderen?  

Als je twee weken bezig bent om je grafische kaart in orde te brengen dan moet ik al niet vragen wat je allemaal waarschijnlijk heb ingesteld zeker?  Dit is normaal een kwestie van een minuutje voor mij dan toch.  Welke graka is het trouwens.

Taalpakketen > systeem > beheer > taalondersteuning en nederlands selecteren of.  De engelse vertalingen weet ik niet honderd percent maar je zult het wel vinden.

Schermresolutie is inderdaad nog een rampje maar redelijk snel oplosbaar even een wiki vanop planet ubuntu-nl van sander
   1. Druk op ALT+F2 om Toepassing uitvoeren te openen.
   2. Voer het volgende commando in en kies Uitvoeren: gksudo "dpkg-reconfigure -phigh -fgnome xserver-xorg"
   3. Als het goed is, is automatisch het goede stuurprogramma gekozen, bijvoorbeeld ati, fglrx, nvidia of nv. Denk je dat dit niet zo is, laat het me weten en ga alleen verder als je weet welke je moet kiezen.
   4. Vervolgens wordt gevraagd welke schermresoluties je wilt kunnen gebruiken. Kruis ze aan en kies Volgende.
   5. Herstart de grafische omgeving met CTRL+ALT+BACKSPACE. Let op, als je andere programma's aan het draaien was, worden die meteen afgesloten zonder je eventuele werk op te slaan.

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/21, 18:13:47 »
ik ben dus gewoon vreselijk geiriteerd en ik wil edcht linux kunne draaien en wou twee weken geleden beginnen te programeren ma door iets stoms moest ik alles terug instaleren en als je al zo lang aan het prutsen bent dan ben je het echt wel beu ze..... en dan is da zeker ni persoonlijk bedoelt. Ik heb wel het gevoel dat er nog steeds een verkeerde driver op mijn systeem staat :s..... ik hbe de new van nvidia maar beryl kan die ermee ni deftig draaien.

de manier van sander:
alle instelingen staan op die manier al juist maar toch slaagt hij er in om elke keer opnieuw de resolutie lager te zetten.... wat wel vreemd is: als ik moet inloggen is die wel oke....

progs verwijderen:
het gaaty over de programas avant en affinyty... en die zou ik via synaptic moeten deleten maar daar staan ze al niet meer aangevinkt en het programma staat er nog steeds op...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/21, 18:49:07 »
Citaat van: Ivan1986
ik ben dus gewoon vreselijk geiriteerd en ik wil edcht linux kunne draaien
Het is inderdaad moeilijk om je te helpen. Het lijkt erop dat je meerdere problemen hebt, maar omdat je niet precies weet wat je gedaan hebt, althans, wij zijn daar niet van op de hoogte, is het voor ons erg moeilijk om jouw problemen op te lossen.

Zelf vermoed ik een probleem met Feisty in combinatie met jouw hardware, zeker ook omdat jij aangeeft dat de beta van Feisty wel goed werkt. Aangezien de beta niet meer beschikbaar is, kunnen we daar alleen maar achter komen door Edgy uit te proberen. Als jij vervolgens zegt dat dat niet helpt omdat je een (ander) probleem hebt met een driver, komen we niet veel verder.

We staan nu op punt dat de problemen niet duidelijk beschreven zijn, dus we kunnen alleen maar raden.

Probeer eens stap voor stap jouw problemen uit te leggen, graag één-voor-één en probeer dan ook aan te geven wat je precies hebt gedaan, bijvoorbeeld wat de programma's zijn die je hebt geinstalleerd, hoe je die hebt geinstalleerd en hoe je ze hebt proberen te verwijderen.

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #16 Gepost op: 2007/05/21, 19:42:32 »
ik ga seffes alles eraf gooien en trg instaleren en als het dan  weer niet gaat dan leg ik je uit wat ik gedaan heb

Offline siegi

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #17 Gepost op: 2007/05/21, 19:59:32 »
Ah daar komt de aap uit de mouw je gebruik nog progs die standaard niet bij ubuntu horen.  Waarom is feisty dan slecht????

Ik zou je aanraden deze programma's niet te gebruiken.  Het zorgt voor veel problemen als je er nog niet zoveel van kent.
En daarbij je kan je de desktop ook mooi maken zonder avant kiba of beryl.

Er zijn heel veel mensen hier die beryl afraden zeker voor beginners het zorgt voor slechte indrukken over ubuntu zelf.

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #18 Gepost op: 2007/05/21, 20:14:54 »
maar ik heb niks maar dan ook niks geinstaleerd ik hbe enkel heel lang ziten prullen met die kaart en hgeb er verschiolllende drivers voor gebruikt en niet ineens de juiste en daarom doe ik de instal opnieuw. en beryl zit trouwens toch wel in ubuntu.....

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #19 Gepost op: 2007/05/21, 20:31:03 »
Citaat van: Ivan1986
maar ik heb niks maar dan ook niks geinstaleerd ik hbe enkel heel lang ziten prullen met die kaart en hgeb er verschiolllende drivers voor gebruikt en niet ineens de juiste en daarom doe ik de instal opnieuw. en beryl zit trouwens toch wel in ubuntu.....
Beryl zit niet in Ubuntu, althans, niet in de repository. Compiz wel sinds Feisty. Daarom kan er wel ondersteuning aan Compiz gegeven worden, bijvoorbeeld via de officiele Ubuntu-bug database, Launchpad. Voor Beryl zul je bij de ontwikkelaars zelf moeten zijn.

Offline siegi

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #20 Gepost op: 2007/05/21, 20:33:08 »
Neen, Beryl zit in universe dus niet standaard in ubuntu. Voor grafische kaart heb je trouwens gewoon restricted drivers manager. Dat werkt toch gewoon?  

siegie@Roadrunner:~$ apt-cache show beryl
Package: beryl
Priority: optional
Section: universe/x11
Installed-Size: 44
Maintainer: Ubuntu MOTU Developers
Original-Maintainer: Nicholas Thomas
Architecture: i386
Source: beryl-core
Version: 0.2.1.dfsg+git20070318-0ubuntu2
Depends: beryl-core, beryl-plugins, beryl-settings, emerald | aquamarine | heliodor | yawd | compiz-gnome
Recommends: beryl-manager
Filename: pool/universe/b/beryl-core/beryl_0.2.1.dfsg+git20070318-0ubuntu2_i386.deb
Size: 2762
MD5sum: d3f7a15b1bef9d48573445efb8f7e701
SHA1: 6a107c5f69e4bdc0464840c33f9b5b9d2a160512
SHA256: a74a48b6580f135ac25583297307e6236b815285cac2e9b459846d3b14a26846
Description: Compositing window manager, decorator and theme support - Beryl
 The Beryl Project brings 3D desktop visual effects that improve
 usability of the X Window System and provide increased productivity
 though plugins and themes contributed by the community giving a
 rich desktop experience.
 .
 This is a metapackage for the Beryl Project. It will install the
 compositing window manager, window decorator, theme customization
 tool and the management tool to launch beryl.
Bugs: mailto:ubuntu-users@lists.ubuntu.com
Origin: Ubuntu

Offline Dave

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #21 Gepost op: 2007/05/21, 20:38:36 »
het geduld wat eerst nodig was binnen windows tot zeker aan XP is ver te zoeken.
Maak me er zelf ook schuldig aan.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #22 Gepost op: 2007/05/21, 20:50:58 »
Citaat van: siegi
Neen, Beryl zit in universe dus niet standaard in ubuntu.
OK, sinds Feisty is Beryl via een repo beschikbaar, is nieuw voor mij. Mijn gedachte was dat de op handen zijnde merge-actie van Compiz en Beryl en het toevoegen van Compiz in de standaard installatie, Beryl zeker niet op deze manier beschikbaar zou komen, het blijkt dus anders te zijn,

On topic. Zelf had ik ook Avant geinstalleerd (is nog lang niet af, dus ik gebruik het niet) via een losse deb. Dan is deze inderdaad niet te deinstalleren via synaptic, maar wel via apt-get. Dat verklaart in ieder geval een probleem (hehe).

Wat Affinity doet, weet ik niet, maar is op een-of-andere manier verbonden met Avant. Heb deze zelf niet geinstalleerd, dus is voor Avant niet echt nodig.

Overigens, zoals avant als affinity kunnen vanuit een aparte repo worden geinstalleerd.

Zie: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=385981

Offline Ivan1986

  • Lid
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #23 Gepost op: 2007/05/21, 20:53:33 »
wel hij staat er op, ik heb de live cd btw..... er was internet verbinding tijdens de instalatie en dus alle taal paketten staan er op.  Daarna gaf hij een kaderjte weer met de internet kaart en met de grafische kaart. internet was ok grafische niet. ik hbe het aangevinkt en hij instaleerde ze zelf. hierna trg opstarten enzo.... en dan via
nvidia-settings
de reolutie aangepast ik meld me af en terug aan en wat doet die!!!! de resolutie trg naar de oude zetten ....pfffffffff
wat ik ook gemerkt heb is dat sinds de grafiosche kaart er op staat het toetsenbord niet meer klopt

ik weet het echt ni meer ze

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Fesity trekt op niks!!!! Laatste keer
« Reactie #24 Gepost op: 2007/05/21, 21:11:12 »
Dit lijkt jouw probleem:
http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=2488771&postcount=4

Dit is onderdeel van de thread:
"Desktop Effects not working in Feisty/AMD64"
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2488771#post2488771

Misschien is dit jouw bug:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xorg/+bug/3731

Positief punt: als ik jou goed begrijp, werkt het systeem goed, totdat je de restricted driver van Nvidia installeerde. Dus: het probleem zou in Compiz of in Nvidia kunnen zitten. Het feit dat ook je toetsenbord niet goed werkt na installatie van de video-driver, wil zeggen dat xorg.conf 'kapot' is. De schuldige zou dan het installatie-script van de video-driver kunnen zijn.