Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu 12.04: Java plugin  (gelezen 1408 keer)

Xubuntu 12.04: Java plugin
« Gepost op: 2012/05/01, 09:19:08 »
Ik heb java geïnstalleerd.
Als browser gebruik ik Google Chrome.
Telkens als ik op een website terecht kom die java gebruikt, krijg ik een dialoogvenster te zien waarin me de vraag gesteld wordt om de toestemming te geven om de plugin uit te voeren.
Eerlijk gezegd vind ik dit vervelend. Bestaat er een mogelijkheid om dat standaard in te stellen dat je overal en altijd akkoord gaat om de plugin te gebruiken?
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline marco1800

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/01, 11:37:47 »
Is de flashplugin-installer (zoekterm synaptic) geïnstalleerd? is Adobe Flash-plug-in (zoekterm) via softwarecentrum
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/01, 11:39:41 »
of xubuntu-restricted-extra's, daar zit ie ook in ;)

@marco1800: TS zoekt java hè, geen flash

Offline marco1800

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/01, 11:44:56 »
Ik had hetzelfde probleem als java was geïnstalleerd.

Wat is de melding als je drukt op ontbrekende plug-in installeren?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/01, 12:54:29 »
Wat is de melding als je drukt op ontbrekende plug-in installeren?
Er wordt mij niet gevraagd om te installeren. Er wordt me de toestemming gevraagd om uit te voeren (éénmalig of altijd op de vernoemde website).
De installatie had  ik  reeds gedaan.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/01, 13:17:26 »
Als je xubuntu-restricted-extras hebt geinstalleerd, zit daar al de nodige Java in. Er zijn echter sites, die zó zwaar hierop leunen, dat je tekort komt. Dit heb ik bv. gemerkt bij populaire spelletjessites van mijn kroost zoals Habbo Hotel en Runescape; er wordt dan gevraagd om extra plugins.
Installeer eerst eens de w32 of w64 en nonfree codecs, zie hier: https://sites.google.com/site/computertip/multimedia bij 6, rechtsonderaan. Waarschijnlijk is dit al voldoende.
Zo niet, dan moet je de volledige java-ondersteuning installeren, ook daarvoor zijn HowTo's: https://sites.google.com/site/computertip/java .

Het 'duinsoft' pakket van medeforumlid Grizzler staat zelfs op de wiki van ubuntu.com.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/01, 13:23:06 »
Installeer eerst eens de w32 of w64 en nonfree codecs < Heeft alleen nut als de TS de Mplayer benut meer niet. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/01, 14:43:50 »
Installeer eerst eens de w32 of w64 en nonfree codecs < Heeft alleen nut als de TS de Mplayer benut meer niet. :)
Heb ik ondertussen gedaan. Hij blijft me echter vragen "Voor het uitvoeren van de plugin 'java' is uw toestemming nodig.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/01, 17:11:03 »
Ik weet verder ook niet hoe het werkt, maar bij door mij bovengenoemde sites vroeg ik me altijd af waarom ze het in Mint wèl deden en in Kubuntu niet. Totdat ik die codecs installeerde. Maar ja, tevreden eindgebruikers, hè.

Weer OT, dit werkt dus blijkbaar niet in dit geval.
@koffieboon, kun je eens wat voorbeelden geven van sites waar je dit ondervindt? En, gebruik je Chrome of chromium?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/01, 17:15:44 »
@asphyxia
Ik denk niet dat dit wat uitmaakt. Als ik het goed begrijp doet de java het bij de TS wel, maar wil hij dat het toestemming geven, wat java vraagt als er een java app gestart wordt, laten automatiseren/overslaan.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/01, 18:12:04 »
Ik denk niet dat dit wat uitmaakt. Als ik het goed begrijp doet de java het bij de TS wel, maar wil hij dat het toestemming geven, wat java vraagt als er een java app gestart wordt, laten automatiseren/overslaan.

Daar zeg je wat, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd geinterpreteerd.
Is er een noscript-achtige add-on geinstalleerd?
Als je in een nieuw tabblad about:plugins ingeeft, wat staat er dan (waarschijnlijk Iced Tea), en staat deze allowed?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/01, 19:22:58 »
@asphyxia
Ik denk niet dat dit wat uitmaakt. Als ik het goed begrijp doet de java het bij de TS wel, maar wil hij dat het toestemming geven, wat java vraagt als er een java app gestart wordt, laten automatiseren/overslaan.
Inderdaad! Java is geïnstalleerd en het werkt maar ik zou het toestemming geven graag geautomatiseerd zien.
Een voorbeeld van een website is: http://weerstationmechelen.be/
Ik ben een Google chrome gebruiker.
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/01, 19:26:03 »
Als je in een nieuw tabblad about:plugins ingeeft, wat staat er dan (waarschijnlijk Iced Tea), en staat deze allowed?
Iced Tea staat niet geïnstalleerd. Ik heb van de documentatie van Pjotr begrepen dat IcedTea moet verwijderd worden vooraleer Java te installeren.
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/01, 21:05:51 »
Als je in een nieuw tabblad about:plugins ingeeft, wat staat er dan (waarschijnlijk Iced Tea), en staat deze allowed?
Iced Tea staat niet geïnstalleerd. Ik heb van de documentatie van Pjotr begrepen dat IcedTea moet verwijderd worden vooraleer Java te installeren.

Wanneer je Sun/Oracle Java gaat installeren wel ja. Als je OpenJDK gebruikt ('standaard' Java JRE in Ubuntu) dan hoort IcedTea daarbij als browser plugin.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/01, 21:09:04 »
Even de site erbij gepakt: https://sites.google.com/site/computertip/java#TOC-Primaire-keuze:-OpenJDK-6-en-niet-Oracle-Sun-Java
Als ik e.e.a. zo lees, moet je juist de Iced Tea plugin installeren, en komt JDK6 dan vanzelf mee.

Dat zou je alsnog kunnen doen, maar ik weet niet wat je nu wèl hebt geinstalleerd.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/01, 22:13:05 »
Dat zou je alsnog kunnen doen, maar ik weet niet wat je nu wèl hebt geinstalleerd.
Ik heb Oracle JRE geïnstalleerd. Moet ik die Iced Tea nu toch nog installeren?
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Xubuntu 12.04: Java plugin
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/01, 22:30:22 »
Dat zou je alsnog kunnen doen, maar ik weet niet wat je nu wèl hebt geinstalleerd.
Ik heb Oracle JRE geïnstalleerd. Moet ik die Iced Tea nu toch nog installeren?

Nee, die is voor OpenJDK.