Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinding "valt" soms weg  (gelezen 988 keer)

StefanJTD

  • Gast
Verbinding "valt" soms weg
« Gepost op: 2008/03/17, 22:04:21 »
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleempje. Mijn internetverbinding werkt via Ubuntu wel, maar zo nu en dan doet ineens niks het meer wat betrekking heeft tot de verbinding.

Mijn verbinding is draadloos. Bovenin heb ik de gehele tijd een nette 80% verbinding. Maar ondanks die 80% valt messenger weg, en krijg ik ook geen sites meer geladen.

In mijn ogen gebeurt er ook niks fouts. Vind het dus een vreemd iets. Ik moet echt rebooten om de boel weer op gang te helpen. Onder Windows XP nooit problemen gehad. Heb nu overigens alleen Ubuntu geïnstalleerd staan. Dus géén Windows meer!

Groetjes Stefan

Offline Petervdw

  • Lid
Verbinding "valt" soms weg
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/19, 15:10:59 »
Aan StefanJTD
Dat zijn de lastigste fouten. Zit er soms een radioamateur in de buurt, of iemand die met een marifoon contact zoekt met passerende schepen? Of een goedkope magnetron in de buurt van je accesspoint? Het zijn wel heel andere frequenties als die 2.4 GHz band, maar ze kunnen jouw mini signaaltje wel helemaal wegdrukken. Het blijft radio per slot. Buiten dat kan ik er hoogstens een slechte verbinding van je kabels, voor zover die er dan bij draadloos tussenzitten, van maken. Misschien zo'n lipje van een RJ45 stekkertje aan een ethernetkabel afgebroken?
Vr.groet, peter

Nog een inval: Loopt de temperatuur in je computerkast plaatselijk niet te hoog op.
In een computer had ik 3 HD's, die erg dicht bij elkaar zaten. De middelste werd zo warm, dat de stekkertjes zacht werden en eraf gleden. Remedie: los fannetje in de kast gehangen op 12 Volt. (Er zaten al 3 fans in, maar plaatselijk werd het toch te warm) Nu geen last meer. Het is maar een inval. Zo kan dus ook je wireless kaart
te warm worden (sensor gestuurd) en uitschakelen.

Offline ruujan

  • Lid
Verbinding "valt" soms weg
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/19, 20:44:29 »
Ik had dit probleem met ingebouwde adapter met een Intel 3945ABG chipset. Ik heb een PCMCIA kaartje gekocht en nu geen problemen meer.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Verbinding "valt" soms weg
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/19, 20:52:14 »
Citaat van: ruujan
Ik had dit probleem met ingebouwde adapter met een Intel 3945ABG chipset. Ik heb een PCMCIA kaartje gekocht en nu geen problemen meer.
zelfde hier, mijn ingebouwde netwerkkaart werd (gedeeltelijkj) ondersteund. NU een sitecom usb adapter gekocht (27 euri) en het werkt prima! Zie voor ondersteunde netwerkkaarten deze site:
http://linux-wless.passys.nl/query_alles.php?

succes
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Verbinding "valt" soms weg
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/19, 22:22:13 »
Over welke draadloze kaart gaat het?
Doe eens in een terminal venster lspci en de output hier posten aub.

Grtz,
Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog