Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dualboot en Experiabox  (gelezen 1671 keer)

Offline ceder

  • Lid
Dualboot en Experiabox
« Gepost op: 2009/06/14, 22:23:05 »
Ik heb het volgende probleem met draadloos internetten:
Na het internetten onder Windows XP via de KPN Experiabox kies ik na het herstarten van de computer voor het starten van Ubuntu 9.04. Onder Ubuntu kan ik dan ook via de Experiabox internetten. Herstart ik de computer, dan is het onder Windows XP niet meer mogelijk om verbinding te krijgen met het internet. Een oplossing is om in deze situatie de Experiabox uit en aan te zetten. Vanaf Ubuntu 8.10  doet dit zich voor. Ubuntu 8.04 geeft geen problemen.

Hoe kan ik dit oplossen, zonder dat ik steeds de Experiabox uit en aan moet zetten?

Offline joop13

  • Lid
Re: Dualboot en Experiabox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/15, 11:27:47 »
Wordt internetverbinding in de Experiabox uitgezet door Ubuntu? Kun je wel weer internetten als je via Ubuntu opstart?
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Drummies

  • Lid
Re: Dualboot en Experiabox
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/15, 20:52:15 »
lees onderstaande link/tip eens door...forceren om het IP-adres vrij te geven

http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline ceder

  • Lid
Re: Dualboot en Experiabox
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/15, 21:21:23 »
Ik heb onder Windows XP ingesteld, dat bij het afsluiten of het herstarten van de computer ipconfig/ release wordt uitgevoerd. Na de herstart van de computer en de keuze voor Ubuntu 9.04 kan ik dan draadloos via de Experiabox internetten. Heb ik eenmaal onder Ubuntu kunnen internetten, dan blijft dit enkel onder Ubuntu mogelijk, behalve wanneer ik de Experiabox uit- en aanzet om onder Windows XP weer te kunnen internetten.