Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: liveCD  (gelezen 3972 keer)

Enriek

  • Gast
liveCD
« Gepost op: 2006/06/27, 17:23:25 »
Hallo allemaal,

om te beginnen, ik heb wel gezocht, en ik kon zo gauw niet een topic vinden wat mijn probleem beschreef, vandaar dit topic.
Mocht er wel al een topic over zijn, schroom niet mij dit te vertellen, en ook waar dit topic dan staat, dan kan dit weer dicht.

Goed, hier dan het probleem,
Ik heb zowel Ubuntu als Kubuntu gedownload, van beide de liveCD en ook gefikt. Ik dacht dus: eens even kijken wat het is.
Ware het niet, dat geen van beide cd's op 2 laptops en 2 PC's wil booten.

Ik krijg elke keer het volgende:
Citaat
Using DPMS DOS Protected Mode Services

Cache site: 7670 KB (XMS)
Minimum cache size: 1024 KB
Write-trough drives: A B
__________________________________________________________
Current options:
/MLX Program is loaded into conventional and XMS memory using DPMS
/BL=16 Look ahead buffer is in conventional memory, size in KB
/LEND=ON Len memory to alter applications 6646 KB available
/DELAY=OFF Write-delay is disabled, caching is write-trough.


Caldera DR-DOS 7.03
Copyright (c) 1976, 1998 Caldera, Inc. All rights reserved
[DR-DROS]A:\>
Ik voerde /MLX in, en toen zei hij: command or filename not recognized.

Overigens was dit ook het geval bij elke andere willekeurige commands.

Nou de vraag, of iemand mij hiermee kan helpen.
Moet ik de CD ovenieuw branden o.i.d.?
Ik heb er een bootable disk van gemaakt met nero.

Ik wil het graag een keer proberen, en ik denk het liefst Kubuntu, vanwege de KDE interface.


Alvast bedankt, en met vriendelijke groet,
Erik

Comp_Lex

  • Gast
liveCD
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/27, 18:06:05 »
Ik denk dat je het verkeerd gebrand hebt. Hoe heb je het op cd gebrand?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
liveCD
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/27, 18:20:28 »
Lijkt mij ook een cd-brand probleempje.
Ofwel zoals comp-lex zegt heb je gewoon de iso op cd gekopieert ipv te branden als image.
Ofwel heb je de cd te snel gebrand, (K)Ubuntu is nogal gevoelig voor hoge snelheden probeer eens te branden op 8
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Enriek

  • Gast
liveCD
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/27, 18:54:50 »
Ik heb de iso op CD gebrand, als ik de cd bekijk in deze computer, dan staan er ook gewoon allemaal losse bestanden op, dus ik denk wel dat het goed gebrand is. Verder heb ik er (expres) 'bootable cd' aangevinkt, dus dat zou ook goed gegaan moeten zijn. en de autorun functie in windows werkt ook gewoon.

edit: ik ben hem nu nog een keer aan het branden op 8X

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
liveCD
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/27, 18:58:13 »
Doe daarna ook eens een md5checksum moest hij 't weer niet doen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
liveCD
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/27, 21:29:05 »
Lijkt mij HEEL raar ;)
'[DR-DROS]A:\>'??? Zit je in een soort beveiligde omgeving? Kan je je boot-volgorde in BIOS wijzigen, bedrijfslaptop?

liveCD
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/27, 22:08:53 »
[DR-DOS] heeft NIETS met Ubuntu te maken inderdaad....

Azalin

  • Gast
liveCD
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/27, 22:19:45 »
Nee, dat lijkt mij ook niet. Zit er niet stiekum een floppy (weet iemand nog wat dat is? ;-) ) met DRDOS er op in station A? DRDOS is echt geen LiveCD van Ubuntu. DrDos is .. naja, DOS en Linux is Linux... er is geen enkele logische verklaring waarom de LiveCD op DOS gebouwd zou zijn aangezien het twee hele verschillende OSen zijn...

Het enige wat nog zou kunnen is dat de CD in Nero o.i.d. als Bootable CD is gebrand waarna Nero er zelf bootable rommel bij heeft geplaatst....

budster

  • Gast
liveCD
« Reactie #8 Gepost op: 2006/06/28, 00:03:35 »
Citaat van: Azalin
Het enige wat nog zou kunnen is dat de CD in Nero o.i.d. als Bootable CD is gebrand waarna Nero er zelf bootable rommel bij heeft geplaatst....
Citaat van: Enriek
............. Verder heb ik er (expres) 'bootable cd' aangevinkt, .................
Ik denk dat jij heel erg gelijk hebt.

Azalin

  • Gast
liveCD
« Reactie #9 Gepost op: 2006/06/28, 08:50:37 »
@budster: Juist... dat had ik dus niet gelezen :) Maar dan lijkt mij het vrij duidelijk. Als je namelijk bootable aanvinkt dan gaat Nero er zelf een bootable CD van maken. Dit kun je gebruiken voor PCs waar bijvoorbeeld geen floppy disk meer in zit of waarbij het bestand dat je onder DOS moet gebruikken te groot is om op een floppy te zetten. Bij een firmware upgrade ofzo is dit wel handig. Bij de LiveCD van Ubuntu is dit compleet overbodig. Sterker nog, bij een ISO is dit bijna altijd overbodig. Tenzij er echt staat dat de CD niet bootable is en je hem zelf bootable moet maken.

Kortom: brand de ISO nog een keer maar laat "bootable cd" en alle andere grappen gewoon uit. Zorg wel dat hij de CD finalised en Disc-at-once is ook geen overbodig luxe (dat zorgt er meestal meteen voor dat hij finalised wordt) Dit finalisen lijkt misschien niet nodig maar kan errors en langzame installs voorkomen (ervaring :) ).

Succes!

GWX

  • Gast
liveCD
« Reactie #10 Gepost op: 2006/06/28, 08:56:17 »
DR-DOS is de freeware vervanging van DOS die Nero gebruikt om cd's bootable te maken. Die ISO is echter al bootable, dus je hoeft daar niet zelf voor te zorgen ;)

Ohja, tot nu toe heeft bij mij nog geen

Azalin

  • Gast
liveCD
« Reactie #11 Gepost op: 2006/06/28, 10:30:04 »
Wat werkte er bij jou dan niet? Het booten? Of het werken in Ubuntu live?

Offline gercokees

  • Lid
liveCD
« Reactie #12 Gepost op: 2006/06/28, 10:52:53 »
Bij mij werkte het ook niet. Ik ben bang dat het vooral brandfouten zijn, en heb al de langzaamste snelheid geprobeerd (is toch nog steeds 4x) Steeds dezelfde fout (bij installeren via het pictogram op het buroblad van de livecd gaat de boel hangen bij 25% gekopierde files) Enfin, ik heb het gewoon opgegeven....
Groet,
Gerco-Kees
Groet,
Gerco-Kees
<><

Azalin

  • Gast
liveCD
« Reactie #13 Gepost op: 2006/06/28, 13:51:16 »
Mja, lekker vaag... Wat werkte er dan niet precies? Wat was de foutmelding? Heb je een md5 checksum op de CD los gelaten? (Onderdeel van het menu) Heb je de Live CD opgestart of vanuit Windows geprobeerd op te starten... Enfin... als je dit echt wil oplossen en wil gebruiken en niet alleen maar wil roepen: ja, bij mij werkt het ook niet... dan zou ik zeggen begin even een nieuw draadje. Ik en anderen met mij (vast en zeker) zijn best bereid om te helpen ... maar zo valt er weinig te helpen.

Offline gercokees

  • Lid
liveCD
« Reactie #14 Gepost op: 2006/06/28, 14:25:11 »
Mijn probleem is al opgelost, heb eerst hoary geinstalleerd, daarna geupgrade naar dapper...
Groet,
Gerco-Kees
<><