Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: me oude server  (gelezen 1546 keer)

roberto141

  • Gast
me oude server
« Gepost op: 2009/06/02, 16:09:27 »
ik was vanplan met linux me oude passie weer leven in te blazen maar me vraag is dus hoe open ik .bat files met linux???

Offline track

  • Lid
Re: me oude server
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/02, 16:41:43 »
Hoi Roberto,

hoezo behoren .bat - bestanden bij een Linux- project ?
Dat zijn DOS- commandolijn- scripten toch ("batch") !?
En die kun je onder Linux evenmin rechtstreeks runnen als bash-scriptjes onder DOS/ Win.. .

Leg je even iets meer uit wat je eigenlijk wilde doen ?

Vriendelijke groet,

track
« Laatst bewerkt op: 2009/06/02, 16:47:16 door track »

roberto141

  • Gast
Re: me oude server
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/02, 17:41:41 »
het is een game server...

Offline track

  • Lid
Re: me oude server
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/02, 17:56:28 »
Ja, en ?   Als hij onder Linux draait zal hij toch geen DOS- commando's draaien. (tenzij je voert hen in de dosbox uit)
Dus zou je best voor jouw spel / server de Linux- versie pakken - als die er is.  Maar daar zijn wél nog wat mogelijkheden.

track

roberto141

  • Gast
Re: me oude server
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/02, 17:59:38 »
ja maar het is een private server en zulke servers worden veel gehost met linux ...

Re: me oude server
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/02, 18:31:11 »
ja maar het is een private server en zulke servers worden veel gehost met linux ...

Dat klopt, en er zijn meer dan voldoende multiplayer games die op een Linux server kunnen draaien. Maar... en dat is een heel groot maar... het installeren van een Windows spel op een Linux server gaat niet zo maar. Je zult voor multiplayer omgevingen gebruik moeten maken van de Linux versies en die installeren.

Gezien jouw vraag denk ik dat je nog heel weinig ervaring met Linux hebt. Niet erg, we zijn allemaal ergens begonnen. Het is wel zaak je eerst even in de basis van Linux te verdiepen, en dan zeker even in de serverkant, zodat het geheel straks niet op een grote teleurstelling uitloopt. Zowel online als in de boekhandel is prima materiaal te vinden.

Jan

roberto141

  • Gast
Re: me oude server
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/02, 19:43:00 »
ik zagdat linux veel met java werkt de server die ik wil hosten(maplestory) werkt ook met java(odin source)
dus ik weet er wel een beetje vanaf

Re: me oude server
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/02, 20:12:03 »
ik zagdat linux veel met java werkt de server die ik wil hosten(maplestory) werkt ook met java(odin source)
dus ik weet er wel een beetje vanaf
MapleStory-servers hosten is illegaal.
Waar haal je de onzin vandaan dat Linux-servers veel met Java werken? Webservers bedoel je? Mailservers weetikveel-servers?

Re: me oude server
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/03, 13:20:22 »
ik was vanplan met linux me oude passie weer leven in te blazen maar me vraag is dus hoe open ik .bat files met linux???

Ik keek even op internet en zag dat het een windows game is, Als je zo iets toch wilt draaien al is het illigaal dan zou je opzich niet veel hulp hier krijgen. Als er een linux-server versie bestaat dan moet je de *.bat script toch maar gaan porten naar linux-shell. En dan vergt toch wel wat aandacht en kennis van linux

roberto141

  • Gast
Re: me oude server
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/03, 15:12:52 »
dat weet ik dat maplestory hosting illegaal is ... maar ik was beetje in de war met de linux java gebeuren  de source waar maplestory van is die ik gebruik voor server hosting is veel met java/c++ dus dat bedoelde ik .. daar wil ik me nu ook in gaan verdiepen. ik heb al veel kennis van html enzo .. maar alsnog bedankt.
en ik meld het jullie wel als het gelukt is

bedankt voor de hulp ..ik zal een moderator vragen om de topic tesluiten.

Re: me oude server
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/03, 15:41:16 »
dat weet ik dat maplestory hosting illegaal is ... maar ik was beetje in de war met de linux java gebeuren  de source waar maplestory van is die ik gebruik voor server hosting is veel met java/c++ dus dat bedoelde ik .. daar wil ik me nu ook in gaan verdiepen. ik heb al veel kennis van html enzo .. maar alsnog bedankt.
en ik meld het jullie wel als het gelukt is

bedankt voor de hulp ..ik zal een moderator vragen om de topic tesluiten.
Dus die MapleStory-server van jou draait op Java? Java is cross-platform, draait op zowat alle moderne OS'en. Dat bat-scriptje is geschreven in een (armoedige) Windows-taal, maar is waarschijnlijk alleen maar een starter. Zoiets kun je waarschijnlijk ook schrijven in de veel bete Linux-shells, zoals sh, bash enz.

Met html beheer je geen server.

roberto141

  • Gast
Re: me oude server
« Reactie #11 Gepost op: 2009/06/03, 17:00:08 »
dat weet ik ..

Re: me oude server
« Reactie #12 Gepost op: 2009/06/05, 15:40:34 »
dat weet ik ..
Nou dan. Doe er iets mee.