Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??

Geweldig
Prima
Gaat wel
Matig
Niet kapot van
3 Keer niks
Weet niet
Windows? Wat is dat?

Auteur Topic: Wat vinden we van Windows 10?  (gelezen 3525 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #25 Gepost op: 2015/03/27, 15:37:10 »
Windows 10 alleen als MS mij alle andere software gratis geeft wat onder Win 10 dan draait.
Om dat ik dat bij Linux ook heb!!

En dan nog alleen maar om het uit te proberen, daar ik niet meer anderhalf uur wil wachten op updates bij Windows!  :evil:

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #26 Gepost op: 2015/03/27, 17:10:33 »
Windows 10 alleen als MS mij alle andere software gratis geeft wat onder Win 10 dan draait.
Om dat ik dat bij Linux ook heb!!
Veel van de bekende open source software projecten hebben zowel een Linux als een Windows versie zoals Firefox, Thunderbird, Libreoffice, Pidgin, VLC, The GIMP, Inkscape, Scribus, Keepass, FileZilla, Hexchat (Xchat) , Audacity, ClamAV (Clamwin) , Kodi, Tor, enz. enz. enz. gratis te gebruiken in Windows.

En niet te vergeten Virtualbox om Ubuntu te installeren voor software die je wil gebruiken maar geen Windows versie heeft.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #27 Gepost op: 2015/03/27, 17:46:48 »
Windows 10 alleen als MS mij alle andere software gratis geeft wat onder Win 10 dan draait.
Om dat ik dat bij Linux ook heb!!
Veel van de bekende open source software projecten hebben zowel een Linux als een Windows versie zoals Firefox, Thunderbird, Libreoffice, Pidgin, VLC, The GIMP, Inkscape, Scribus, Keepass, FileZilla, Hexchat (Xchat) , Audacity, ClamAV (Clamwin) , Kodi, Tor, enz. enz. enz. gratis te gebruiken in Windows.

En niet te vergeten Virtualbox om Ubuntu te installeren voor software die je wil gebruiken maar geen Windows versie heeft.

Dat er heel veel vrije software voor Windows is, dat weet ik al jaren. Maar dat neemt niet weg dat als je tegenwoordig nog zogenaamde gratis software download, je er tegelijk een zooitje pub bij krijgt. en die zijn dan wel weer te verwijderen als je weet hoe je dat moet doen.
Maar de meeste consumenten, weten niet eens hoe dat moet.
Zelfs als je nu ccleaner installeert zit die troep er in.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #28 Gepost op: 2015/03/27, 18:12:23 »
Het topic Ubuntu VS Windows 10 van lachendearend heb ik samengevoegd. En mensen, posts als
Ik heb een ongelofelijke hekel aan Windows, ga het dus niet eens proberen.
zijn geheel onnodig en zorgen alleen maar voor Windows bashing en ik geloof niet dat ik nog uit hoef te leggen wat er met Windows-bashing topics gebeurd. Toch?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #29 Gepost op: 2015/03/27, 18:27:48 »
Dat er heel veel vrije software voor Windows is, dat weet ik al jaren. Maar dat neemt niet weg dat als je tegenwoordig nog zogenaamde gratis software download, je er tegelijk een zooitje pub bij krijgt. en die zijn dan wel weer te verwijderen als je weet hoe je dat moet doen.
Maar de meeste consumenten, weten niet eens hoe dat moet.
Zelfs als je nu ccleaner installeert zit die troep er in.
Ja! gratis bestaat niet. Open source bestaat wel! (ook voor windows)

Maar let wel op dat je de open source software uit een betrouwbare bron haalt. Zoek niet met een reclamemachine (Google) maar met een zoekmachine (bijvoorbeeld duckduckgo). De grotere open source projecten hebben ook een pagina op Wikipedia met een betrouwbare verwijzing naar de projectpagina of website.

Dat freeware cleaner programma gebruik ik niet. Als ik schijfruimte te kort kom levert het wissen van oude .iso bestanden meestal sneller en meer ruimte op.  :)

Klik links bovenin op Documentatie

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Wat vinden we van Windows 10 Technical Preview 4 Build 9926??
« Reactie #30 Gepost op: 2015/03/27, 19:47:39 »
Ja! gratis bestaat niet. Open source bestaat wel! (ook voor windows)
Maar let wel op dat je de open source software uit een betrouwbare bron haalt. Zoek niet met een reclamemachine (Google) maar met een zoekmachine (bijvoorbeeld duckduckgo). De grotere open source projecten hebben ook een pagina op Wikipedia met een betrouwbare verwijzing naar de projectpagina of website.
Tsja, dit is als een soort pest waarbij parasieten op het werk en de kwaliteit van open source voortborduren om hun eigen malware te verspreiden. En allemaal voor een paar luttele euri...... En daarmee meteen het imago van open source-projecten besmeuren met hun rommel.

Het gevolg is dat gebruikers onder Windows die open source-apps willen installeren niet meer weten wat ze binnenhalen. Want de tip van testcees om goed op te letten is goedbedoeld, maar hoe kan een niet-techneut dit nu beoordelen? Perversiteiten alom.....

In een andere draad wordt dit verschil van  installeren tussen verschillende OS'en (Windows vs Linux) toegelicht. Dat dit aspect (vervuilde open source-setups) verantwoordelijk is dat de veiligheid van installatie daarvan binnen WIndows ernstig benadeeld wordt:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=88259.msg947765#msg947765
(en dat installatie uit een veilige repo superieur is qua veiligheid)