Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 16.04. Na de upgrade is Manager.IO verdwenen  (gelezen 504 keer)

Ubuntu 16.04. Na de upgrade is Manager.IO verdwenen
« Gepost op: 2016/04/27, 21:18:56 »
Ik doe als vrijwilligerde boekhouding voor een filatelistische vereniging. De boekhouding doe ik met Manager.IO, geinstalleerd op Ubuntu 64 bit.

De computer is een 7 jaar oude desktop. Hierop heb ik Ubuntu 15.10 geinstalleerd, met daarop o.m. Manager.IO. Sindsdien heb ik de gehele boekhouding gemigreerd naar deze computer. Alles werkte uitstekend.

Vandaag heb ik de upgrade gedaan naar 16.04. En nu is Manager.IO van de computer verdwenen????

Ik heb de online upgrade uitgevoerd. Het proces is verliep gladjes en zonder enig probleem. Alle verenigings bestanden lijken onaangeroerd. Behalve...
Manager.IO is verdwenen uit de starter, en uit de start pagina waar de zoekfunctie het programma niet kan vinden. De bestands beheerder kan ook niets meer vinden.
Ik heb geprobeerd om een backup bestand te openen. De extensie wordt niet herkend. Ik heb geprobeerd om het programma opnieuw te installeren met een nieuwe .deb; lukt niet!?

Nu moet ik de volgende dingen zien op te lossen:
1 Waar kan ik de "missende" Manager.IO bestanden vinden, indien ze nog aanwezig zijn?
2 Wellicht heeft de upgrade een link oid gebroken; zo ja, hoe vind ik de link en hoe repareer ik deze?
3 Hoe installeer ik het programma opnieuw, zonodig, nu het programma niet meer wil installeren?

Kan iemand mij een richting wijzen om te proberen dit op te lossen? Hulp is nu dringend gewenst.

Alvast bedankt,

Daniël Noest

Re: Ubuntu 16.04. Na de upgrade is Manager.IO verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/27, 21:37:15 »
Hoi

Heb je al geprobeerd om hier de deb-file te downloaden en dat met gdebi te installeren?

groet,

Steven
« Laatst bewerkt op: 2016/04/27, 21:40:28 door steef76 »

Re: Ubuntu 16.04. Na de upgrade is Manager.IO verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/27, 22:01:16 »
Beste Steef 76,

ik heb idd de .deb opgehaald vanaf de site van Manager.IO.
GDebi kende ik nog niet.

Ik heb GDebi geinstalleerd; hierna heb ik de installatie van Manager.IO overnieuw gedaan.

HET WERKT WEER!!!

Heel erg bedankt,

deze oplossing kende ik nog niet!!

Merci,

Daniël Noest