Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu met Live CD blokkeert terugkeer naar Windows XP. Help!  (gelezen 615 keer)

frillewiet

  • Gast
Geachten,
Ik heb een vergelijkbaar probleem.  Ik heb deze morgen die cd gedownload op een pc waar XP op draait, met de bedoeling een en ander daarna op een cd te branden en te installeren op een andere pc,  en direct na het einde van de download liet de XP pc vast. Nochtans niet op het icoon geklikt, opgestart of niets.  Bleek dat alleen de gebruiker die de download gemaakt had die vast zat, de andere gebruikers konden nog werken.  Gelukkig hadden die "administrator" kenmerken en kon ik de download van het bureaublad van de geblokkeerde gebruiker verwijderen.  Na heropstarten van de pc was alles terug normaal, maar de Ubuntu 10.04 was uiteraard weg.
Ik heb dit 2 maal geprobeerd, en twee maal hetzelfde resultaat.  Er is ook geen virus aanwezig. Ik gebruik mijn pc beroepshalve, en wanneer dit toestel plots blokkeert, is het wel stevig schrikken.  Ik zou toch nog graag een werkende versie van de Ubuntu nl 10.04 proberen.
Met vriendelijke groeten,
frillewiet

Moderator edit: Titel aangepast naar eigenlijke probleem
« Laatst bewerkt op: 2010/06/07, 20:19:29 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubunto met Live CD blokkeert terugkeer naar Mac OS. Help!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/06, 14:07:55 »
Jouw probleem is niet vergelijkbaar....
- het gaat niet over Mac OS/X, maar over Windows XP;
- je hebt nog niets gedaan met Ubuntu, want bij het binnenhalen van het iso-bestand van Ubuntu, liep je XP al helemaal vast. Dat heeft dus niets met Ubuntu te maken...  :)

Probeer het iso-bestand eens binnen te halen in een andere webbladeraar, bijvoorbeeld Firefox of Google Chrome. Hier heb je nog wat tips:
http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze

En daarna wat brandtips:
http://sites.google.com/site/computertip/cdbranden

Succes!  :)



Geachten,
Ik heb een vergelijkbaar probleem.  Ik heb deze morgen die cd gedownload op een pc waar XP op draait, met de bedoeling een en ander daarna op een cd te branden en te installeren op een andere pc,  en direct na het einde van de download liet de XP pc vast. Nochtans niet op het icoon geklikt, opgestart of niets.  Bleek dat alleen de gebruiker die de download gemaakt had die vast zat, de andere gebruikers konden nog werken.  Gelukkig hadden die "administrator" kenmerken en kon ik de download van het bureaublad van de geblokkeerde gebruiker verwijderen.  Na heropstarten van de pc was alles terug normaal, maar de Ubuntu 10.04 was uiteraard weg.
Ik heb dit 2 maal geprobeerd, en twee maal hetzelfde resultaat.  Er is ook geen virus aanwezig. Ik gebruik mijn pc beroepshalve, en wanneer dit toestel plots blokkeert, is het wel stevig schrikken.  Ik zou toch nog graag een werkende versie van de Ubuntu nl 10.04 proberen.
Met vriendelijke groeten,
frillewiet