Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wellicht een firefox probleem  (gelezen 1069 keer)

Hendrikdegraaf

  • Gast
Wellicht een firefox probleem
« Gepost op: 2008/04/20, 17:35:17 »
Hallo,

Ik heb een nogal vervelend probleem: de website van de VU waarop je naar e-journals kan zoeken werkt niet goed onder firefox. Als gevolg heb ik terug moeten grijpen naar Windows, want ik moet nogal wat artikelen lezen de laatste tijd :(

Het probleem manifesteert zich als volgt: Als ik ga zoeken op naam van de publicatie (bijv Journal of Psychology), dan krijg ik een resultatenlijst met journals met deze, of een soortgelijke naam te zien. Vervolgens kan ik dan IN WINDOWS klikken op het gewenste journal, en kijken bij welke databases de VU een abonnement heeft. Ik kan dan klikken op de database in kwestie (waar ik de publicaties van de gewenste periode kan vinden) en wordt automatisch doorgelinkt...

Echter als ik IN UBUNTU op één van de journals in de lijst klik, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Software error:

IOL::Base::_execute_single_update: Cannot execute         INSERT INTO
        SFX_REQUEST (SERIALIZED,MODIFIED)
        VALUES (?,NOW())
  Duplicate entry '968948' for key 1
Parameters: 4321ContextObject::Engine
Dit lijkt op een firefox fout toch?

Ik denk zelf dat het misschien iets met flash te maken heeft, want in Windows verschijnen de beschikbare databases al in een soort pop-up tekstvakje als ik de cursor over de resultatenlijst laat gaan. Ik hoef dus niet eens te klikken op het journal. In Ubuntu gebeurt dit niet..

Ik hoop dat ik dit toch nog een beetje duidelijk heb kunnen uitelggen en dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt,

Hendrik

Wellicht een firefox probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/20, 18:14:03 »
Kan je eventjes een directe link geven naar de site met het probleem? Het ligt niet zozeer aan Firefox denk ik, maar eerder aan een IE-only site.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Hendrikdegraaf

  • Gast
Wellicht een firefox probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/20, 22:57:03 »
Een echte directe link wordt lastig, maar ik kan je wel van aanwijzingen voorzien:
1. Volg de link http://www.ubvu.vu.nl/
2. Klik in de linker tab op e-Journals
3. Geef een zoekterm op, bijv Marketing

Het verschijnsel treed op in de zoekresultaten die nu weergegeven worden.

Ik zou erg verbaasd zijn als het IE-only site zou zijn, aangezien de VU volgens mij op alle servers OSS heeft draaien (mail, webdata, etc in ieder geval wel)

Alvast bedankt voor de hulp!

Hendrik

Offline mrGee

  • Lid
Wellicht een firefox probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/20, 23:03:25 »
Hallo

Heb ik net even geprobeerd; zowel in firefox 3beta5 en
opera 9.27 werkt hij goed.
Welke zoekbalk bedoel je eigenlijk; er zijn er nl. 2 in de
linker tabel met daaronder afgevinkt # deze site, catalogus ub
etc. Of de zoekbalk in het midden, waar zoekterm staat?
Beide even getest werken hier in ieder geval.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline lizardman

  • Lid
Wellicht een firefox probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/21, 00:42:25 »
Heb het ook even geprobeerd (zoekopdracht: marketing) met FF 2.0.0.13 maar ik krijg netjes een pagina met 1-50 van 86 resultaten.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Wellicht een firefox probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/21, 08:09:22 »
Firefox 2.0.0.14 (Mac OS X Leopard), geen problemen.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Hendrikdegraaf

  • Gast
Wellicht een firefox probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/21, 08:32:24 »
Hallo,

Ik heb net uitgevonden dat het probleem werd veroorzaakt door een storing. Inmiddels is deze verholpen en doet alles het weer.

Hartelijk bedankt voor de hulp!

Hendrik