Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Echtheidscontrolemelding  (gelezen 334 keer)

Echtheidscontrolemelding
« Gepost op: 2016/10/22, 16:55:49 »
Bij het bij laten werken naar de nieuwste Ubuntu-versie krijg ik de popup zoals afgebeeld in de bijlage. Wat doe ik eraan? Heb zelf de indruk dat mijn werkbare ruimte te klein is... Wil graag ook Gparted laten draaien vanaf een usb-stick om ruimte bij te creƫren, maar dat lukt ook maar niet.
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Re: Echtheidscontrolemelding
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/22, 23:37:32 »
Hallo, dat de <echtheidscontrole> is mislukt, duidt op een niet-regulier probleem volgens mij. Ik heb die <controle> nog nooit ergens gezien. En waarom lukt gparted niet, precies?

Re: Echtheidscontrolemelding
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/23, 00:57:27 »
Ik heb zelf een donkerbruin vermoeden dat er te weinig ruimte op de centrale partitie zit. Heb al bij Canonical een usb-stick aangevraagd vandaag met de nieuwste versie trouwens. Verwacht momenteel dat het met deze stick wel moet lukken. Hoeveel ruimte moet de centrale partitie eigenlijk minimaal hebben?
Joost van Daalen, De Dulf 96, 8918 EG Leeuwarden
I : - M : 0612506765 E : johanjoostvandaalen@gmail.com

Frederik

  • Gast
Re: Echtheidscontrolemelding
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/23, 01:33:00 »
Hoogstwaarschijnlijk is er sprake van een overbelaste Ubuntu server waardoor de upgrade controle niet goed verloopt. Met enige regelmaat wordt deze melding als bug aangemeld en de meest aangedragen oplossing: probeer het morgen nog eens.
Overigens zou ik niet adviseren om een upgrade te doen, met alle mogelijke vervelende gevolgen vandien, maar doe een schone installatie.
Weet je zeker dat je goed zit.