Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN server/netwerk maken  (gelezen 2095 keer)

Offline am

  • Lid
VPN server/netwerk maken
« Gepost op: 2019/10/18, 22:12:01 »
Hallo beste mensen,
Mijn vraag is het volgende ik wil een eigen server maken zonder al te veel ingewikkelde dingen, en een VPN verbinding zodat een kennis van mij kan internetten  via deze verbinding.
Kennis van mij woont in China..dus het zou een optie zijn als hij dan via mijn server of netwerk kan inloggen.
Heb niet al te veel ervaring, wat kan ik het beste doen? Ik gebruik Ubuntu op mijn laptop en PC.
Gr

Offline atomos

  • Lid
Re: VPN server/netwerk maken
« Reactie #1 Gepost op: 2019/10/19, 21:15:18 »
Eigenlijk is het heel makkelijk een eigen VPN server opzetten.Men neme een raspberry pi 3 of een nieuwe raspberry pi 4. en bij 4 maakt het geheugen eigenlijk niet uit. ligt er aan wat je verder wilt draaien.Als je bekent bent met Linux dan neme de nieuwe rasbian en install piVPN, nadien zet je je portforwarding naar je raspberry pi.Indien je niet zo bekent bent mat linux dan neme men Dietpi en installeer je piVPN en eventueel andere software die je denkt nodig te hebben.. niet te veel doen..(somige programmaś werken niet lekker naasst elkaar) je kunt deze ook instellen om de programma's van een usb of nog veel mooier van een HDd laten draaien..Als je klaar bent, portforwarden en klaar ben je.
Er zijn ook goede tutors te vinden voor de raspberry pi,, wel 1 nemen voor de 3b,3B+ of de 4, de 2 en lager zijn vaak te langzaam of je moet zelf een langzame verbinding hebben.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline am

  • Lid
Re: VPN server/netwerk maken
« Reactie #2 Gepost op: 2019/10/19, 22:32:39 »
Eigenlijk is het heel makkelijk een eigen VPN server opzetten.Men neme een raspberry pi 3 of een nieuwe raspberry pi 4. en bij 4 maakt het geheugen eigenlijk niet uit. ligt er aan wat je verder wilt draaien.Als je bekent bent met Linux dan neme de nieuwe rasbian en install piVPN, nadien zet je je portforwarding naar je raspberry pi.Indien je niet zo bekent bent mat linux dan neme men Dietpi en installeer je piVPN en eventueel andere software die je denkt nodig te hebben.. niet te veel doen..(somige programmaś werken niet lekker naasst elkaar) je kunt deze ook instellen om de programma's van een usb of nog veel mooier van een HDd laten draaien..Als je klaar bent, portforwarden en klaar ben je.
Er zijn ook goede tutors te vinden voor de raspberry pi,, wel 1 nemen voor de 3b,3B+ of de 4, de 2 en lager zijn vaak te langzaam of je moet zelf een langzame verbinding hebben.

Bedankt voor je uitleg, ik ga morgen aan de slag en maak een clean install op mijn pc, ja heb wel een beetje verstand van ubuntu, ik zal hierbij wel hulp nodig hebben. De bedoeling is dan dat die persoon een verbinding kan leggen met mijn server en kan internetten vanuit China, omdat daar veel wordt tegen gehouden dat is dus het uiteindelijke plan, alvast bedankt in ieder geval. :)

Offline am

  • Lid
Re: VPN server/netwerk maken
« Reactie #3 Gepost op: 2019/10/20, 11:19:46 »
Als ik het goed begrepen heb, moet je dat apparaatje nog er apart bij kopen, is er verder geen andere mogelijkheid dan voor?
Gr

Offline atomos

  • Lid
Re: VPN server/netwerk maken
« Reactie #4 Gepost op: 2019/10/20, 13:08:15 »
Jawel, meerdere.
Ik ga er van uit dat de server 24/7 aan moet staan en niet te veel energie mag opnemen.Dat kan o.a. je router zijn.. Ik heb hier een R7000 staan met een andere firmware en daar draai ik mijn eigen VPN server op met certificaten en de rest op.Een Raspberry pi neem maar 5 a 7 watt op en is op jaar basis niet duur en kan makkelijk 1 of meerdere VPN verbindingen aan,, lees certificaten met wachtwoord en gebruikers naam, niet alleen belangrijk,, ook een server die het IP adres vertraagt/blokt  die aan het hacken is op die poort.
En voor dat land kaun je niet de standaard poorten gebruiken dus zou je poort 80/443 als VPN poort gebruiken.. alles zelf in de hand =)
Het is aan jou of je een server met een I7 met 32 GB intern geheugen wilt neerzetten  =D beetje heel veel overkill..  ^-^

{edit, een raspberry pi heb je nodig een raspberry pi, 5V 1,2A voeding, en minimaal een 4GB microsd kaartje( voor de OS) }

 
« Laatst bewerkt op: 2019/10/20, 13:39:55 door atomos »
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux