Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video's worden donker weergegeven  (gelezen 559 keer)

Offline tap

  • Lid
Video's worden donker weergegeven
« Gepost op: 2007/11/18, 01:44:23 »
Ik ben nu al een aantal weken een gelukkige gebruiker van Ubuntu. Geen reden tot klagen en ik pruts en pas genoeg aan. Alleen nu is er iets gebeurd waar ik niet echt gelukkig mee ben en waar ik geen oplossing voor kan vinden.

Als ik een video afspeel in totem of vlc dan wordt deze uitermate donker weergegeven. Ik heb een nvidia kaart en als ik daar de brightness aanpas dan gaat het een keer afspelen goed, maar mijn gevoel zegt dat daar niet het probleem kan zitten, want als ik een nieuwe gebruiker aanmaak dan heb ik dit probleem niet, dan zijn de video's wel goed zichtbaar.

Ik heb een aantal keren zitten prutsen met een donker thema, maar daar ben ik weer mee gestopt. Mogelijk dat het daar in zit. Kan iemand mij op weg helpen hoe ik de helderheid van video weergave weer naar een normaal niveau kan krijgen?

Alvast bedankt voor de moeite.

* Het blijkt dat mijn beschrijving hier boven niet helemaal correct is. Als ik via nvidia-settings mijn brightness aanpas      wordt het toegepast, ook als ik VLC player open en sluit. Echter open ik een keer totem dan gaat hij naar de donkere settings terug. Iemand die me hiermee verder kan helpen? Heeft het te maken met het gebruik van verschillende codecs?

** Ben eruit, moet gewoon in Totem de helderheid aanpassen, soms is de oplossing simpel. Snap alleen nog niet waarom hij niet permanent op de instelling van NVIDIA reageert.