Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox op Ubuntu 10.04 traag & Ubuntu slaagt mijn router KO  (gelezen 1007 keer)

Offline Bjarno

  • Lid
    • Bjarno.be
Firefox op Ubuntu 10.04 traag & Ubuntu slaagt mijn router KO
« Gepost op: 2010/08/29, 19:53:36 »
Hallo iedereen :D

Ik heb sinds een tijdje (eigenlijk al lang, namelijk een paar dagen na de uitgave van 10.04) het probleem dat op Firefox (laatste versie) op Ubuntu Linux 10.04 LTS zeer traag laadt. Ik denk dat dit licht aan iets in de DNS want zodra hij eenmaal de pagina geladen heb kan ik die site bezoeken op normale snelheid.

Weet iemand hoe ik dit oplos?

Ik heb reeds geprobeerd om ipv6 uit te schakelen, aangezien dit ergens stond, zonder resultaat :( Zijn er mensen die nog niet probleem hebben?
(ipv6 is uitgeschakeld door naar "about:config" te gaan, akkoord te gaan en dan naar "ipv6" te zoeken en de enigste gevonden value aan te passen naar true ;)


Als tijdelijke oplossing gebruik ik Google Chrome die een tijd lang op windows ook mijn favoriet is geweest.



Verder heb ik ook nog het probleem dat diezelfde Ubuntu-installatie mijn router virtueel KO slaagt. Zonder een bepaalde reden (behalve het feit dat ik geconnect bent) stuurt mijn Ubuntu een signaal naar mijn router die ervoor zorgt dat mijn router op geen enkele connectie meer reageert (niet enkel mijn computer, maar ook de internetradio speler). Vlak daarna krijg ik bij Ubuntu dan een bericht te zien dat de verbinding met de router verbroken is.
Daarna kan ik de router herstarten (kabeltje uit, kabeltje in) en heeft hij dit niet meer.

Meestal gebeurt dit enkele minuten na het opstarten en daarna niet meer.

Mijn router is een Belkin en *zoekt op welk model*


De hulp met mijn eerste vraag vind ik echter belangrijker, want het is niet een eindje lopen naar de router :P (en het is maar een thuisnetwerk ;) )

Greetz,
Bjarno


EDIT: Indien dit meer bij een ander board hoort, gelieve dit dan te verplaatsen. Dankje :)

Re: Firefox op Ubuntu 10.04 traag & Ubuntu slaagt mijn router KO
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/30, 16:52:04 »
Voor het sneller laten laden in Firefox:

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/sneller-browsen-met-firefox/

Dit scheelde bij mij aanzienlijk.

Het probleem bestaat mij ook als ik surf met Opera, ik gebruik nu OpenDNS ( http://www.opendns.com/ ) wat voor mij ook aanzienlijk sneller is.