Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: unbutu 6.06 op oudere laptop  (gelezen 1724 keer)

raven

  • Gast
unbutu 6.06 op oudere laptop
« Gepost op: 2006/07/12, 19:32:05 »
hey, ik werk voor het eerst met linux en ik zou dit graag willen installeren op mijn laptop.
dit zijn de specs van mn laptop:
compaq armada 1700
intel pentium 2 processor
kloksnelheid 266 MHz
160 MB RAM geheugen

zou het mogelijk zijn dat hier op te instaleren?

regards, raven

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
unbutu 6.06 op oudere laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/12, 19:45:01 »
Moet wel lukken, maar dan raad ik Xubuntu aan in plaats van Ubuntu of Kubuntu, omdat dat een lichtere desktop is (maar nog steeds volwaardig)

Ik zou ook de Alternate install cd nemen (oude textmodus install, jammer genoeg!) want de live cd heeft toch wel genoeg ram nodig om het LIVE systeem in RAM te laden (ging prima op mijn 256MB pc, maar misschien is 160MB net iets te weinig voor de live CD)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

dada1958

  • Gast
unbutu 6.06 op oudere laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/13, 10:18:43 »
Citaat van: profoX
Moet wel lukken, maar dan raad ik Xubuntu aan in plaats van Ubuntu of Kubuntu, omdat dat een lichtere desktop is (maar nog steeds volwaardig)

Ik zou ook de Alternate install cd nemen (oude textmodus install, jammer genoeg!) want de live cd heeft toch wel genoeg ram nodig om het LIVE systeem in RAM te laden (ging prima op mijn 256MB pc, maar misschien is 160MB net iets te weinig voor de live CD)
Klopt, het minimum voor de live CD is 192 MB en de text based installer doet het overigens veel beter, is mijn ervaring.

raven

  • Gast
unbutu 6.06 op oudere laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/13, 12:30:58 »
bedankt. inmiddels is het me gelukt op linux an het instaleren te krijgen via de live cd
ik heb gewoon eve via windows mn linux partities aangemaakt en toen deed hij het wel.
maar ik ga zeker en vast jullie raad opvolgen. alvast bedankt.

regards