Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade vanuit Ubuntu 10.04 naar Ubuntu 12.04.  (gelezen 487 keer)

Offline Graads

  • Lid
Upgrade vanuit Ubuntu 10.04 naar Ubuntu 12.04.
« Gepost op: 2013/02/12, 17:08:21 »
Hallo Allemaal,

Het upgrade-proces verliep vlekkeloos maar er zijn nu een paar dingen die ik niet aangepast krijg.
- In de menubalk verschijnt ipv. de datum en tijd alleen het woord 'Time' terwijl Nederlands is ingesteld. Ik heb geprobeerd het item naar de vrije linkerkant van de menubalk-items te plaatsen (zodat hij misschien automatisch de ruimte neemt die is) maar er valt niets te verplaatsen.
- De knop voor Firefox op de Starter is een grijs vraagteken ipv. het normale Firefox-logo.
- Is het tandwiel op het opstartscherm (beide in grijs) door iets vriendelijkers te vervangen?

Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing zoeken moet?

Graads
« Laatst bewerkt op: 2013/02/12, 17:26:24 door Graads »

Re: Upgrade vanuit Ubuntu 10.04 naar Ubuntu 12.04.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/12, 20:52:40 »
Ik zou eerst een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken hoe het systeem er dan uit ziet.
De afwijkingen die er zijn ontstaan vaker na een upgrade.
Een schone installatie heeft dan ook de voorkeur.

Als onder de nieuwe gebruiker alles er goed uit ziet, kan je weer inloggen onder je oude account.
Vermoedelijk moet dan eerst een paar verborgen bestanden met systeeminstellingen wissen.
Met Ctrl + H worden deze zichtbaar, beginnen met een . voor de naam.
Ik weer zo niet 100% zeker welke noodzakelijk zijn maar alles wat op instellingen lijkt, dus zonder herkenbare namen van bekende programma's kan je wissen.
Hierna opnieuw inloggen en dan zou het verholpen moeten zijn.
Nieuwe noodzakelijke verborgen bestanden worden automatisch opnieuw aangemaakt.