Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: onleesbare verklarende tekst naast pictogrammen  (gelezen 694 keer)

onleesbare verklarende tekst naast pictogrammen
« Gepost op: 2013/05/20, 17:42:21 »
Goedendag
Een neefje van me, heeft ubuntu 13:04 64 bit geinstalleerd op zijn asus N73JQ laptop met windows 7 vuituit windows
Bij het opstarten doet zijn scherm raar, maar dat is moeilijk om op afstand te bekijken via teamviewer
Maar het heeft waarschijnlijk wel het gevolg dat als hij met de muis over de picogrammen, links van het scherm, gaat komt er bij sommige pictogrammen geen leesbare tekst tevoorschijn, maar iets wat lijkt op een stukje van een uitvergrote foto. Helaas is dit niet bij alle picogramen het geval en als hij met de rechtermuis knop op de icoontjes klikt komt er wel bij allemaal wel leesbare teksten te voorschijn.
Wat kan het probleem zijn?

Bij voorbaat dank van Harry.mlp

P.S. kan de taal van dit invul vak op nederlands gezet worden?
dat verdwijnen al die rode karteltjes onder mijn getypte tekst tenminste,
en vallen mijn echte type fouten op.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/20, 18:12:11 door Harry Maliepaard »

Re: onleesbare verklarende tekst naast pictogrammen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/20, 17:52:41 »
Het kan helpen om de officiƫle driver voor je Nvidia-GPU aan te zetten, als dat nog niet is gebeurd.

Probeer Systeeminstellingen te openen (te vinden in het sessiemenu naast de klok) en druk op
  (Software & Updates). Klik op het tabblad "Extra stuurprogramma's" (het laatste) en zet daar de driver aan waar "Aanbevolen/Recommended" bij staat.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/20, 19:10:04 door Cumulus007 »

Offline HarzG

  • Lid
Re: onleesbare verklarende tekst naast pictogrammen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/20, 17:59:33 »
P.S. kan de taal van dit invul vak op nederlands gezet worden?
dat verdwijnen al die rode karteltjes onder mijn getypte tekst tenminste,
of heeft het iets met de instellingen van mijn FF te maken?
Klik in het tekstvak met de rechter muisknop, daar zie je dan een menu verschijnen met een optie voor de gekozen taal.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce