Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hybernate op Linux Mint 14  (gelezen 1093 keer)

Hybernate op Linux Mint 14
« Gepost op: 2013/01/25, 15:37:15 »
Hallo allemaal,

Ik had een vraag wat betreft de hybernate functie van Linux Mint 14.
Hoewel de knop aanwezig is gebeurd vrij weinig; hij gaat direct naar de MDM (om in te loggen) en van hybernaten is geen sprake.

Weet iemand een fix?

In ubuntu werkte dit overigens wel.

mainstream@dopamine-pc ~ $  sudo pm-hibernate
[sudo] password for mainstream:
mainstream@dopamine-pc ~ $
Ook hier gebeurd niks.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Hybernate op Linux Mint 14
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/25, 20:18:46 »
Vreemd, Linux Mint 14  cinnamon is op mijn pc de eerste distro waar de slaap en pauze stand perfect werkt. 
Wanneer je de hibernate functie gebruikt, wordt de inhoud van het RAM-geheugen opgeslagen in je swap gedeelte. Swap moet dus niet kleiner zijn dan je RAM geheugen.

Re: Hybernate op Linux Mint 14
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/25, 20:52:56 »
Laat meteen duidelijk zijn dat de slaapstand voor geen meter werkt in de meeste distro's (ook Mint). De pauzestand daarentegen heeft veel meer kans op een succesvolle operatie dan de slaapstand. Meestal ligt je ganse PC in coma door het gebruik van de slaapstand, en het geeft quasi geen enkel voordeel t.o.v. een koude start.

De pauzestand gebruik ik dagelijks op diverse systemen, en dat loopt, bijna, altijd goed.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Hybernate op Linux Mint 14
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/28, 12:30:04 »
Laat meteen duidelijk zijn dat de slaapstand voor geen meter werkt in de meeste distro's (ook Mint). De pauzestand daarentegen heeft veel meer kans op een succesvolle operatie dan de slaapstand. Meestal ligt je ganse PC in coma door het gebruik van de slaapstand, en het geeft quasi geen enkel voordeel t.o.v. een koude start.

De pauzestand gebruik ik dagelijks op diverse systemen, en dat loopt, bijna, altijd goed.

Met de pauze stand bedoel je suspend? Met hybernate wordt hij inderdaad wel trager volgens mij.


Vreemd, Linux Mint 14  cinnamon is op mijn pc de eerste distro waar de slaap en pauze stand perfect werkt. 
Wanneer je de hibernate functie gebruikt, wordt de inhoud van het RAM-geheugen opgeslagen in je swap gedeelte. Swap moet dus niet kleiner zijn dan je RAM geheugen.
Ja ik vond het ook al vreemd.