Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie om zeep?  (gelezen 591 keer)

Offline b16a1

  • Lid
Installatie om zeep?
« Gepost op: 2007/04/05, 10:51:37 »
Aangezien ik nog n00b ben, eerst even de totale uitleg over mijn install / wat ik gedaan heb.

Ik draai 6.10. Basic install. Daarna de w32codecs geinstalleerd. Ook de NTFS-mount (naam ben ik zo even kwijt) util, zodat ik de 2e HDD kan openen (schijf uit mijn Windows bak waar muziek / films etc op staan).

Dit werkt allemaal perfect!

Daarna met draadloos netwerk aan de gang gegaan. Aangezien voor mijn kaart ndiswrapper nodig is ben ik de installatie daarvan gaan uitvoeren volgens de WIKI.
Helaas: no-go! (zie verhaal in forum over draadloos netwerk).

Ook ben ik daarna verder gegaan met proftpd. Echter kreeg ik dat compleet niet aan de gang en ik heb het weer verwijderd (via synaptic).

Maar goed: volgens mij heb ik daarmee e.e.a. om zeep geholpen. Na herstarten deed mijn muis niks meer. Dit is een Logitech Pilotmuis (USB, optisch). Ook andere muizen deden het niet. Gebruikte USB poort maakte ook niks uit.

Na enkele keren herstarten en wat rommelen in de BIOS (lees: defaults terugzetten) kreeg ik de muis weer aan de gang... ... ... soms ... ... ...

Ook ziet het systeem de NTFS drive niet meer, welke perfect geopend kon worden voordat de problemen begonnen.

Kan ik met rommelen (installeren, de-installeren van pakketten via Synaptic) genoeg om zeep hebben geholpen om deze problemen te veroorzaken?

thanks :)
Toshiba P200-14N 11.04 _ de magische rook krijg je helaas niet terug gestopt
ASUS N76VM-V2G-T1073V X12.04
DIY HTPC X12.04 [XBMC] terug op de drawing board

Installatie om zeep?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/05, 11:03:49 »
Dit zou makkelijk kunnen ja.

Een aantal pakketten hebben een afhankelijkheid van bepaalde lib's bijv.
Doe jij een uninstall en ook nog een "purge"heb je kans dat hij een heleboel dingen weggooit die je niet kwijt had willen zijn.

Ik deed laatst zoiets en was acuut mijn hele Gnome Desktop kwijt, geeft niet als je weet waar je mee bezig bent en goed oplet.
Want zet dan nooit je pc uit of reboot de pc dan niet omdat je vanaf dat moment een heel kaal systeem heb.

Blijf dan doorwerken en installeer alleen die zaken weer terug die je nodig hebt, zoals in mijn geval het Gnome Desktop.

Wat jij ff zou kunnen doen Gewoon alles met ja beantwoorden dus dat de boel er weer standaart in staat.

dpkg-reconfigure xserver-xorgenventueel kan je doen :
dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorgen dan kijken of je muis het weer normaal doet.

Misschien kan je in de logs kijken wat er allemaal verwijdert is en dit weer terug installeren.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D