Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntufeest Ede was een succes!  (gelezen 21142 keer)

Offline mrGee

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #50 Gepost op: 2010/05/30, 16:08:58 »
Waarom film je mij dan ook ???  :o Bij mij komt er nooit wat zinnigs uit. :evil:
Je had beter mister McGee kunnen filmen, uit hem komen alleen zinnige dingen. :rolleyes:

Misschien, misschien, maar alhoewel mijn ingebouwde compressie algoritme er nog wel eens
iets aan duidelijkheid afhaalt en dan gaat het geheel nog eens door een tweetalig dialectfilter,
kortom; weinig zinnigs als totaalbeeld =D

@  Neri, was jij er ook? nouja ik heb wel meer gemist, deze dag. Die kleine van jouw al ingeschreven op
het forum? En gaat ze ons ook assisteren volgende release party?  =D
Leuke foto, de Linux Journal verzamelt dat soort foto's icm. hun eigen blad

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2010/05/30, 16:38:49 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #51 Gepost op: 2010/05/30, 17:10:15 »
Vandaar dat wij elkaar goed verstaan. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #52 Gepost op: 2010/05/30, 17:13:02 »
Tegen het einde (iets na 3 uur) begon het behoorlijk rustig te worden bij het install gedeelte...
Iemand enig idee wat het totale bezoekeraantal ongeveer was?

Nu nog die yubikey aan de praat zien te krijgen, ik zie dat het een oude versie uit 2008 is (1.3.5 ipv 2.0.x), waren deze ergens van over?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #53 Gepost op: 2010/05/30, 17:18:38 »
Heb me zeer vermaakt om de verschillende dialogen zo wat aan te horen  =D

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #54 Gepost op: 2010/05/30, 17:22:02 »
Tegen het einde (iets na 3 uur) begon het behoorlijk rustig te worden bij het install gedeelte...
Iemand enig idee wat het totale bezoekeraantal ongeveer was?

Nu nog die yubikey aan de praat zien te krijgen, ik zie dat het een oude versie uit 2008 is (1.3.5 ipv 2.0.x), waren deze ergens van over?
Ik denk het wel Sjoerd. Ik heb zelf de yubikey nog niet geprobeerd.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #55 Gepost op: 2010/05/30, 17:33:52 »
Ik zat dan op eiland 1 of 2 of 1 voor installaties, nou ja maakt niet uit, gewoon vaste stek bij install party's, naast Gijsbert en daar een meneer gehad met een laptop die we via een usb stick van een undercover agent geïnstalleerd hebben, via de netwerk installatie ging niet en erna de taal parketten ophalen ging helemaal moeizaam, haast geen verbinding, tijd genoeg, om met mede forum leden bij te kletsen
Na deze installatie was er mooi de gelegenheid om een voordracht te volgen van m'n collega's uit het ziekenhuis.
Heb ook nog een mooie opname kunnen maken van Delkubuntu en een paar overzichtje foto's, die ene foto hou ik voor mij zelf   XD

Gisteren werd het dan niet benoemt, maar hulde aan de vrijwilligers van het forum die zich ingezet hebben en speciaal aan Maarten en Thomas, (misschien iemand vergeten?)

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #56 Gepost op: 2010/05/30, 17:36:37 »
En natuurlijk heb ik nog een aantal mensen van het forum gezien, bij sommigen had dat niet gehoeven. :evil: Wat mij betreft ga ik ook naar de volgende RP, als ik maar wel op het eiland bij mijn grote leermeester mag zitten. ;) Ik vermoed dat ik wel door de selectie heen kom. XD

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #57 Gepost op: 2010/05/30, 18:15:10 »

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #58 Gepost op: 2010/05/30, 18:28:27 »
@Bobbie: :-[ :-[ :D
Kubuntu 20.04

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #59 Gepost op: 2010/05/30, 18:32:58 »
We hebben beeld!
http://www.youtube.com/watch?v=HgEYtQSAUXw
Luuk58, je hebt niet goed gesneden, ik sta er nog op, een schande voor de community. :o
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline mrGee

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #60 Gepost op: 2010/05/30, 18:43:19 »
Nee, hij heeft te veel gesneden, al mijn haar lijkt wel weg  =D =D
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #61 Gepost op: 2010/05/30, 19:21:28 »
Tegen het einde (iets na 3 uur) begon het behoorlijk rustig te worden bij het install gedeelte...
Iemand enig idee wat het totale bezoekeraantal ongeveer was?

Nu nog die yubikey aan de praat zien te krijgen, ik zie dat het een oude versie uit 2008 is (1.3.5 ipv 2.0.x), waren deze ergens van over?

Ik ben een tijd terug begonnen met een handleiding voor de Yubikey (alhoewel gebaseerd op de 2.x versie, zal de 1.x ook werken. Op de 2.x versie kun je 2 verschillende sleutels instellen, en de 1.x maar 1)
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Yubikey

Mocht iemand zin hebben om deze handleiding verder af te maken, ga gerust je gang ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #62 Gepost op: 2010/05/30, 19:28:26 »
We hebben beeld!
http://www.youtube.com/watch?v=HgEYtQSAUXw
Luuk58, je hebt niet goed gesneden, ik sta er nog op, een schande voor de community. :o

Ik schrok al maar gelukkig een beperkte opname  =D

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #63 Gepost op: 2010/05/30, 19:29:46 »
Ik sta er ook nog half op. Dat zal wel een goede reden hebben. XD

Komen er nog foto's?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #64 Gepost op: 2010/05/30, 19:32:17 »
Ik sta er ook nog half op. Dat zal wel een goede reden hebben. XD

Komen er nog foto's?

Ik sta er helemaal niet op  XD
Dat is ook beter zo, anders krijgen de kijkers van dat filmpje een hartaanval  :evil:

jesse2314

  • Gast
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #65 Gepost op: 2010/05/30, 19:33:55 »
Maakt niet uit mijn hart is ijzersterk XD

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #66 Gepost op: 2010/05/30, 19:45:21 »
Ik ben een tijd terug begonnen met een handleiding voor de Yubikey (alhoewel gebaseerd op de 2.x versie, zal de 1.x ook werken. Op de 2.x versie kun je 2 verschillende sleutels instellen, en de 1.x maar 1)
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Yubikey

Mocht iemand zin hebben om deze handleiding verder af te maken, ga gerust je gang ;)

Is er iemand die misschien een handleiding heeft hoe je een eigen authenticatieserver in elkaar kunt schroeven? Of meer (liefst nl maar mag ook engels) informatie over het token en wat er voor mogelijkheden zijn?
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #67 Gepost op: 2010/05/30, 19:49:11 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline frits1954

  • Lid
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #68 Gepost op: 2010/05/30, 19:59:13 »
Luuk58 puik filmpje !! 
Voor de Fotos moeten we denk ik bij de HCC zijn
Ik fond het een geslaagde dag en heb er van genoten over 2 jaar weer

Frits1954
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #69 Gepost op: 2010/05/30, 20:06:05 »
Is er iedere release een RP, of alleen met een LTS?

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #70 Gepost op: 2010/05/30, 20:22:28 »
Iedere release zijn er RP's, maar dan kleinere verdeeld over het land.
Alleen met LTS versies is er één grote RP ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #71 Gepost op: 2010/05/30, 20:42:46 »
Was leuk, leerzaam en goed georganiseerd.

Loopt Python Liam hier ook ergens op het forum rond?

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #72 Gepost op: 2010/05/31, 16:33:11 »
Het was een leuke party idd. :) Helaas heb ik geen presentaties gezien, maar ik hoop dat er binnenkort nog het e.e.a. online komt. Weer heel wat mensen gesproken weer, en helaas nog veel meer mensen niet gesproken. In Ede begint de Italiaan inmiddels de vaste stek te worden. :) Na de party gezellig nagekletst onder het genot van een prima pizza. Gisteren heb ik lekker uitgezakt achter de buis gezeten en een stuk of vijf films, series gekeken. Ff. bijkomen. :D

Voor wie een yubikey heeft:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Documenten?action=AttachFile&do=get&target=yubikey.pdf


Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #73 Gepost op: 2010/05/31, 16:44:01 »
Het was een leuke party idd. :) Helaas heb ik geen presentaties gezien, maar ik hoop dat er binnenkort nog het e.e.a. online komt. Weer heel wat mensen gesproken weer, en helaas nog veel meer mensen niet gesproken. In Ede begint de Italiaan inmiddels de vaste stek te worden. :) Na de party gezellig nagekletst onder het genot van een prima pizza. Gisteren heb ik lekker uitgezakt achter de buis gezeten en een stuk of vijf films, series gekeken. Ff. bijkomen. :D

Voor wie een yubikey heeft:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Documenten?action=AttachFile&do=get&target=yubikey.pdf

Of je gebruikt de wiki van de Yubikey daarvoor:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Yubikey/GebruikerInloggen

Deze is afgeleid van de yubikey.pdf, maar speciaal gericht op Ubuntu en je kunt commando's copy/pasten (er staan een aantal lastige tussen)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Ubuntufeest Ede was een succes!
« Reactie #74 Gepost op: 2010/05/31, 17:21:05 »
Helaas was ik er pas heel laat, nog wel de lezing mee kunnen pikken van Certified Secure.
Al met al een geslaagd uurtje, voor een eerste kennismaking.