Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Werkbalk weg in Xubuntu[Opgelost]  (gelezen 2299 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Werkbalk weg in Xubuntu[Opgelost]
« Gepost op: 2017/09/20, 21:50:32 »
Door een fout van mij zelf heb ik de werkbalk in Xubuntu 16.04 Lts weggehaald. Kan ik die nog weer terug halen? Ik was namelijk voor een andere distro bezig en wilde kijken hoe dat in elkaar zat. Ik zat in instellingen daarna in werkbalk en heb daar hem laten verdwijnen :evil: Ik kan alleen op rechter muis klikken en dan kan ik weer in instellingen komen.
Wie kan mij helpen met dit grote probleem :'(?
« Laatst bewerkt op: 2017/09/21, 22:12:05 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/20, 21:55:06 »
Pjotr heeft een toverspreuk: xfwm4 --replace.
Helpt dit?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/20, 22:03:10 »
Pjotr heeft een toverspreuk: xfwm4 --replace.
Helpt dit?
Ron, ik krijg "Waiting for current window manerger (Xfwm4) on screen :0.0 to exit: Done"maar geen werkbalk.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/20, 22:14:42 »
So next time your XFCE panel lost, don't freak out, I almost did, you can do this :

•Alt-F2 to bring run program dialog,
•type "xfce4-panel" (without the quotes)
And it comes back.

Zo zou die moeten gaan.
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/20, 22:30:27 »
Menu > Instellingen > Werkbalk
Daar kan je door op de + te tikken een nieuwe balk maken............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/21, 00:09:20 »
So next time your XFCE panel lost, don't freak out, I almost did, you can do this :

•Alt-F2 to bring run program dialog,
•type "xfce4-panel" (without the quotes)
And it comes back.

Zo zou die moeten gaan.
@Ronaldus, dit werkt niet.
Menu > Instellingen > Werkbalk
Daar kan je door op de + te tikken een nieuwe balk maken............
@Ron, Heb een nieuwe gemaakt. Kan elementen nog niet verplaatsen.
Morgenavond weer verder. Overdag in Arnhem (gepensioneerde middag =D)
Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2017/09/21, 09:11:55 »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2017/09/21, 09:42:09 »
Muis op de werkbalk, dan
rechter muistoets > kiezen voor werkbalk > werkbalkvoorkeuren > tabblad elementen.
Hier kan je alles (opnieuw) toevoegen.
Wat ik er inzet (in volgorde) is:Toepassingenmenu
Vensterknoppen
Scheidingslijn (bij deze uitvouwen aanklikken)
Meldingengebied (extern)
Invoegtoepassing voor energiebeheer
Aanwijzer-Invoegtoepassing (extern)
Scheidingslijn
Klok                       (dit geeft een datum als [b]do, 21 sep 2017 - 09:40:50[/b]) %a, %d %b %Y - %H:%M:%S
Whiskermenu (voor de zekerheid)
Hopelijk heb je hier iets aan, je kunt zo een groot deel van het uiterlijk aanpassen.
Ook een dock heb ik zo gemaakt..............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2017/09/21, 10:16:15 »
Ron, Ik krijg maar niet bepaalde elementen naar helemaal rechts bv. de aan/uit knop en de tijd.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2017/09/21, 10:41:40 »
Citaat
Scheidingslijn (bij deze uitvouwen aanklikken)
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2017/09/21, 11:20:53 »
Citaat
Scheidingslijn (bij deze uitvouwen aanklikken)
@Pederoco, Dat is allemaal gelukt behalve het wi-fi signaal dat werkt niet. Ik weet niet waar ik het kan koppelen met het echte signaal of heb ik niet het juiste pictogram :evil:?
« Laatst bewerkt op: 2017/09/21, 11:28:54 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline HWE64

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2017/09/21, 11:31:04 »
Moet je soms netwerkverbindingen toevoegen?
Als ik een programma open heb staan krijg ik die ook niet meer in de werkbalk te zien? Weet jij hoe je deze weer voor de dan kan toveren :'(?
« Laatst bewerkt op: 2017/09/21, 11:35:23 door HWE64 »
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Tom

  • Lid
wifi
« Reactie #12 Gepost op: 2017/09/21, 11:34:00 »
Bij nieuwe elementen toevoegen deze erop zetten werkt prima !
« Laatst bewerkt op: 2017/09/21, 13:25:10 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2017/09/21, 12:22:37 »
@Tom, dat werkt bij mij niet. Als ik op het wifi icoon met rechter muis klik dat zegt hij : zie #10
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Tom

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2017/09/21, 13:27:01 »
Spreken we beiden over de pulse audio plugin ?
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2017/09/21, 14:26:42 »
Citaat
Scheidingslijn (bij deze uitvouwen aanklikken)
@Pederoco, Dat is allemaal gelukt behalve het wi-fi signaal dat werkt niet. Ik weet niet waar ik het kan koppelen met het echte signaal of heb ik niet het juiste pictogram :evil:?
Stel de 'bedieningsschil' (rare vertaling) eens in op wlan0?

Offline loti

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2017/09/21, 16:07:38 »
Probeer het volgende eens in de terminal:
sudo rfkill unblock all

Daarna:  Computer opnieuw opstarten, rechtsklik op wifi-icoon en vink draadloosnetwerk aan.





Offline HWE64

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2017/09/21, 19:12:13 »
Spreken we beiden over de pulse audio plugin ?
@Tom, ik heb het over de wifi verbinding. Zie #10. Ik heb wel wifi verbinding maar als ik op het symbool klik dan komt niet meer naar voren met wie dat ik verbonden ben.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline ajjp

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2017/09/21, 19:49:52 »
Waarschijnlijk had de topicstarter beter een nieuwe draad aan kunnen maken, met een duidelijke probleemomschrijving m.b.t. de wifi-indicator. Want het gaat al lang niet meer om de verdwenen werkbalk, en er is (daardoor?) duidelijk sprake van spraakverwarring.

Ik zal ook proberen mijn steentje bij te dragen aan (het oplossen van) de "spraakverwarring": rechtsklik op de werkbalk, kies werkbalk, kies werkbalkvoorkeuren, kies de tab elementen. Daarin moet staan "Aanwijzer-invoegtoepassing (extern)". Is die er niet, dan toevoegen. Is die wel aanwezig, dan selecteren en kiezen voor bewerken (steeksleutel). In het nieuwe menu mogen geen vinkjes staan bij "verberg de aanwijzers standaard" en ook niet bij de aanwijzers zelf in het vakje daaronder.
Meer "hulp" kan ik niet bieden.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Werkbalk weg in Xubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2017/09/21, 22:10:44 »
Stel de 'bedieningsschil' (rare vertaling) eens in op wlan0?
[/quote]
@Timo, Sorry voor de late reactie maar verandering van bedieningsschil helpt niet.
Probeer het volgende eens in de terminal:
sudo rfkill unblock all

Daarna:  Computer opnieuw opstarten, rechtsklik op wifi-icoon en vink draadloosnetwerk aan.
@loti, ingevoerd in de terminal  en daarna opnieuw opgestart maar dat was het ook niet.
Waarschijnlijk had de topicstarter beter een nieuwe draad aan kunnen maken, met een duidelijke probleemomschrijving m.b.t. de wifi-indicator. Want het gaat al lang niet meer om de verdwenen werkbalk, en er is (daardoor?) duidelijk sprake van spraakverwarring.

Ik zal ook proberen mijn steentje bij te dragen aan (het oplossen van) de "spraakverwarring": rechtsklik op de werkbalk, kies werkbalk, kies werkbalkvoorkeuren, kies de tab elementen. Daarin moet staan "Aanwijzer-invoegtoepassing (extern)". Is die er niet, dan toevoegen. Is die wel aanwezig, dan selecteren en kiezen voor bewerken (steeksleutel). In het nieuwe menu mogen geen vinkjes staan bij "verberg de aanwijzers standaard" en ook niet bij de aanwijzers zelf in het vakje daaronder.
Meer "hulp" kan ik niet bieden.
@ajjp, dat was de gouden greep. Ik kreeg er ineens 3 bij, wifi, mail en audio.  Thx.

@allen bedankt voor de hulp.
Ik zal het advies van ajjp ter harte nemen en deze topic sluiten. Het grootse deel is weer vanouds en ga een andere topic openen. :)
gr. Henk
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)