Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Libreoffice en taal gebruikersinterface instellen  (gelezen 2307 keer)

Offline roeland

  • Lid
[OPGELOST] Libreoffice en taal gebruikersinterface instellen
« Gepost op: 2012/05/01, 15:46:14 »
Ik heb Xubuntu 11.10 op mijn laptop gezet en o.a. LibreOffice geinstalleerd.  Wat ik niet meer voor elkaar krijg is ook het gebruikersinterface op NL instellen.  ik houd alleen de keus default English (USA) of English over.  Het heeft iets met taalpakketten te maken maar hoe ook weer?
« Laatst bewerkt op: 2012/05/01, 16:16:19 door roeland »
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Re: Libreoffice en taal gebruikersinterface instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/01, 15:57:31 »
Als het goed is staat taalondersteuning in het menu onder het kopje instellingen, zo niet, dan kan je hem in de terminal starten dmv het commando:
/usr/bin/gnome-language-selectorAls het goed is start zich dan een programma, als het goed is krijg je de melding "taalondersteuning is niet volledig geïnstalleerd. Druk dan op "installeren", dan moet het als het goed is de Nederlandse taalpakketten voor LibreOffice binnenhalen.

Offline roeland

  • Lid
Re: Libreoffice en taal gebruikersinterface instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/01, 16:15:18 »
En alles was goed, luckiboy!  Ik was even kwijt dat die instellingen bij Xubuntu daar te vinden te zijn.  Heb lang met Ubuntu gewerkt, maar Xubuntu bevalt me nu beter.  Bedankt voor de snelle reactie.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.