Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: russische tekst versturen via thunderbird  (gelezen 1156 keer)

Offline bobsdesk

  • Lid
russische tekst versturen via thunderbird
« Gepost op: 2007/12/24, 17:08:13 »
Wil een email versturen met russische tekst. Dit lukt op zich wel, maar de geadresseerde krijgt bij opening van zijn mail alleen maar vraagtekens te zien. Als ik de desbetreffende tekst in een attachment toevoeg en de geadresseerde opent dat, dan krijgt hij wel de russische tekst te zien. How come?

russische tekst versturen via thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/24, 17:20:58 »
Encoding waarin je je tekst verstuurt?

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline bobsdesk

  • Lid
russische tekst versturen via thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/27, 17:56:19 »
graag antwoord van iemand die dit probleem kan oplossen. Ik denk dat het een kleine ingreep is, maar je moet maar weten hoe. Het vorige antwoord is dus niet van mij en daarom kan ik er niets mee.

Offline woteb

  • Lid
russische tekst versturen via thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/27, 18:50:26 »
SeySayux bedoelt waarschijnlijk dit:



http://www.oudvaders.nl/images/thunderbirdtekenset.png

Bij een nieuw bericht op Opties ==> Tekenset en daar een van de Cyrillische tekensets gebruiken.
Er moet dan wel tekst in het berichtenvenster staan.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

russische tekst versturen via thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/27, 21:04:27 »
Hallo bobsdesk,ik verstuur regelmatig mails met wat russische tekst bij en dit komt prima aan bij de ontvanger.Ik heb wel het russisch woordenboek gedownload en geïstalleerd in thunderbird,misschien ligt het daaraan.je kunt dit woordenboek vinden bij de add ons voor thunderbird,hoop dat het daarmee lukt.
mike
vrijheid is rijkdom

russische tekst versturen via thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/27, 21:13:05 »
Heb zojuist nog een test gedaan,een russische tekst verstuurt naar mijn echtgenote haar e-mailadres en alles lukt prima.Zij kan de russische tekst klaar en duidelijk lezen,ligt misschien toch aan het downloaden van het russisch woordenboek.Ook wij gebruiken beiden thunderbird,zou trowens niks anders willen.
Mike
vrijheid is rijkdom