Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Webm naar mp3

<< < (2/5) > >>

partyrabbit:

--- Citaat van: Haris op 2022/06/07, 13:58:38 ---Dank, hoe ga ik dat aanpakken? Werkt audacity ook via de terminal?
(...)
Ik wil alleen maar het geluid.

--- Einde van citaat ---

Geen idee. Ik doe dat nooit met terminal.

In audacity kun je gewoon een video inladen en dan de audio exporteren naar elk gewenst formaat (mp3, ogg, flac). In prima qualiteit (afhankelijk van origineel natuurlijk).
Geen idee of dat met terminal kan en hoe.

Haris:
Goede vragen...ik wil de muziek in de auto beluisteren, dus eerst maar eens uitzoeken welke formaten die radio aankan.
Audacity gaat ook goed en geeft flink wat keuzes.

Formaat audio in de .webm is inderdaad opus.

Tom:
Ik gebruik voor al mijn Muziek OGG.

partyrabbit:

--- Citaat van: Haris op 2022/06/07, 18:01:02 ---Goede vragen...ik wil de muziek in de auto beluisteren, dus eerst maar eens uitzoeken welke formaten die radio aankan.
Audacity gaat ook goed en geeft flink wat keuzes.

--- Einde van citaat ---

Veel nieuwere spelers kunnen voortaan ook OGG afspelen.

Ik weet niet hoeveel muziek je om moet zetten van webm naar .... ???
Misschien verder kijken/vragen? Er is software die clusters muziek om kan zetten. Nadeel van audacity is dat het een voor een moet.
Of misschien is er toch een terminal commando voor audio?

Hoe kom je trouwens aan webm? Download je video's of zo?
Als je bijvoorbeeld youtube download met y2mate.com dan kun je gewoon audio downloaden zonder dat je het nog hoeft te converteren. Scheelt de helft werk en tijd.


(disclaimer; downloaden is in bepaalde gevallen gewoon legaal toegestaan. Ik raad iedereen illegale handelingen nadrukkelijk af!!)

Ronaldus:
Met Winff kun je meerdere bestanden tegelijk omzetten naar een gewenst formaat. Gewoon meerdere bestanden tegelijk selecteren, het venster van Winff inslepen, audioformaat selecteren en drukken op converteren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie