Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Webm naar mp3

<< < (5/5)

partyrabbit:

--- Citaat van: vanadium op 2022/06/08, 22:51:14 ---
--- Citaat van: partyrabbit op 2022/06/08, 20:29:38 ---Nog één vraag dan. Heeft FLAC dan toch ergens een limiet in zijn bitrate?? (want heeft bitrate)

--- Einde van citaat ---
"bitrate" is het aantal bits dat je per seconde nodig hebt
(...)
 Je apparatuur moet krachtig genoeg zijn om het grote aantal bits per seconde in real time te verwerken.

--- Einde van citaat ---

I know. Vroeger op de MTS-E uitgebreid les gehad van een cd-mede-ontwikkelaar, die hele interessant uitlegde en leuke praktijkopdrachten wist te geven. Moesten wij digitaliteit/verschillen/fouten/hoorbaarheid van muziek aantoonbaar maken, en re-produceren. Was héél leerzaam.

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
De 9.216 kbps bij 192kHz/24bit (had ik ook al gevonden) is dan zo'n beetje de max bij FLAC? Of kun je nog naar 384kHz?
Voor zover ik weet halen DAW's dat niet, en kan ik die 9.216 kbps dan ook zien als zo'n beetje hoogst mogelijk op dit moment??


--- Citaat van: markba op 2022/06/09, 07:54:50 ---Vergeet ook niet dat bestanden monsterlijk groot worden bij hogere bitrates en dat mogelijk je netwerk de beperkende factor wordt. Heb dit al eens meegemaakt en het materiaal teruggebracht van 192Khz naar 96 (kan eenvoudig met Audacity), geen mens die het hoort maar bestanden zijn dan veel kleiner dus ook hanteerbaar.

--- Einde van citaat ---

Klopt. Volg ik je volledig in.
Er bestaat een paper wat wetenschappelijk onderbouwd dat voor het menselijk oor geen nut heeft 'hoog' te gaan.
Zijn stelling is "That is why 88.2 or 96 KHz are preferred rates for audio quality"
Best interessante kost. Lees het maar eens mocht je het nog niet kennen.
"The Optimal Sample Rate for Quality Audio" by Dan Lavry, Lavry Engineering, Inc.

vanadium:

--- Citaat van: partyrabbit op 2022/06/12, 17:42:48 ---De 9.216 kbps bij 192kHz/24bit (had ik ook al gevonden) is dan zo'n beetje de max bij FLAC?
--- Einde van citaat ---
Dat is slechts voor twee kanalen (stereo). Flac ondersteunt tot 8 kanalen.


--- Citaat van: partyrabbit --- Of kun je nog naar 384kHz?
--- Einde van citaat ---
Nee, max 192 kHz in Flac.

partyrabbit:

--- Citaat van: vanadium op 2022/06/12, 19:55:12 ---Dat is slechts voor twee kanalen (stereo). Flac ondersteunt tot 8 kanalen.

--- Einde van citaat ---

Echt waar? Dat ga ik eens uitproberen. Kijken of Ardour 8 kanalen kan exporteren naar flac.  =D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie