Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost][Jaunty - 9.04] Volgorde panelen onderin bij opstarten  (gelezen 830 keer)

Offline Djeba

  • Lid
Even een dom vraagje over een dom ergernisje van een domme gans.

In Ubuntu, dus Gnome, zet ik altijd het Top-paneel naar beneden. Vind ik mooier en handiger, ik kan er ook niets aan doen  ... Ik gebruik dat Top-paneel verder wel als een systeem-paneel en het Bottom-paneel voor pictogrammen van allerlei programma's. Ik wil het Top-paneel met de systeemdingen helemaal onderaan het scherm hebben en het Bottom-paneel daar wat smaller bovenop. Geen probleem verder: met de hand gemakkelijk te maken. Maar bij het opstarten zet 9.04 steeds weer dat Top-paneel bovenop het Bottom-paneel en moet ik steeds even switchen. Ook niet echt een probleem, maar ik wil natuurlijk heel eigenwijs dat het meteen goed staat.

Ik heb met de Configuration Editor wel wat geprobeerd, maar het lukt niet: 9.04 blijft - vrij logisch - het Top-paneel bovenop het Bottom-paneel zetten, al is het dan aan de onderkant van het scherm.

Wanneer iemand dit mondiaal belangrijke en in het kader van de armoedebestrijding zeer wezenlijke probleem heeft opgelost, zou die dan even willen melden hoe?  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 2009/05/12, 12:03:00 door Djeba »
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline Arimu

  • Lid
Re: [Jaunty - 9.04] Volgorde panelen onderin bij opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/10, 08:03:18 »
Dit klinkt misschien dom, maar als je ze nou eens allebei op 'bottom' zet?

Offline Djeba

  • Lid
Re: [Jaunty - 9.04] Volgorde panelen onderin bij opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/10, 08:11:47 »
Dit klinkt misschien dom, maar als je ze nou eens allebei op 'bottom' zet?

Dat is automatisch zo wanneer je ze beide beneden neerzet. Dat bepaalt namelijk of dingen naar beneden of naar boven uitklappen. Dus: dat is al zo en is het probleem niet. Maar bedankt voor het meedenken.  ^-^
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline Arimu

  • Lid
Re: [Jaunty - 9.04] Volgorde panelen onderin bij opstarten
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/10, 08:21:39 »
Ik denk dat het zo gaat: degene die je het eerst ergens instelt (bijv. onder) komt dus het meest naar die kant te staan. En de tweede die je naar die instelt komt wat meer naar het midden te staan. Als dat zo zou zijn, probeer dit dan eens: Het paneel dat altijd onder verschijnt en je boven die ander wilt hebben, zet die op 'boven' en dan op 'onder'.

En als dat nog steeds niet werkt: je zou ook nog kunnen proberen om alle items te verwisselen, en dan de opties van de panels natuurlijk ook. Dan hou je de panels op dezelfde plek maar staan ze wel goed voor je.

Offline Djeba

  • Lid
Re: [Jaunty - 9.04] Volgorde panelen onderin bij opstarten
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/10, 08:27:34 »
Ik denk dat het zo gaat: degene die je het eerst ergens instelt (bijv. onder) komt dus het meest naar die kant te staan. En de tweede die je naar die instelt komt wat meer naar het midden te staan. Als dat zo zou zijn, probeer dit dan eens: Het paneel dat altijd onder verschijnt en je boven die ander wilt hebben, zet die op 'boven' en dan op 'onder'.

Nee, dat is het ook niet, had ik al eerder geprobeerd.

En als dat nog steeds niet werkt: je zou ook nog kunnen proberen om alle items te verwisselen, en dan de opties van de panels natuurlijk ook. Dan hou je de panels op dezelfde plek maar staan ze wel goed voor je.

Kreun ... Ja, dat is een goeie, maar dat wil ik natuurlijk vermijden, lui en slecht als ik ben  :evil: Maar het is een 'work around' die waarschijnlijk wel zal werken. Ik wacht nog even wat andere antwoorden af  ;)
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline Djeba

  • Lid
Re: [Jaunty - 9.04] Volgorde panelen onderin bij opstarten
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/12, 09:51:33 »
Gejuich, gegil, opwaaiende zomerjurken .. het is gelukt. En natuurlijk was het weer iets simpels, iets wat je over het hoofd ziet. Voor wie het wil weten:

--Open System Tools > Configuration Editor (niet standaard zichtbaar; maak zichtbaar via System > Preferences > Main menu)
--Ga naar apps > panel > general
--Je moet de waarde / value bij toplevel_id_list aanpassen. Klik op die Value.
--Je keert simpelweg de volgorde van bottom_panel,top_panel om.

Je moet er wel opnieuw voor opstarten / inloggen. Nu wordt blijkbaar eerst het toplevelpaneel tegen de onderkant gezet en pas daarna het bottomlevelpaneel toegevoegd, er bovenop zoals ik wilde.

Is the answer ...

De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.