Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WebAcces voor Linux?  (gelezen 600 keer)

patd

  • Gast
WebAcces voor Linux?
« Gepost op: 2007/05/11, 20:33:59 »
Goedendag allemaal,

Ik vroeg mij af, is er een webacces beschikbaar voor linux, ubuntu 6.06 server? En als het even kan gratis natuurlijk :)? Hij moet ook samen kunnen werken met postfix, dat is nl de MTA hier.
Het zou het beste zijn als deze webacces dezelfde functionalititen zou hebben als microsoft outlook web acces, dus met agenda, contactpersonen, etc.

Alvast dank voor de reacties.

Offline Martin

  • Lid
WebAcces voor Linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/11, 20:36:50 »
Citaat van: patd
Goedendag allemaal,

Ik vroeg mij af, is er een webacces beschikbaar voor linux, ubuntu 6.06 server? En als het even kan gratis natuurlijk :)? Hij moet ook samen kunnen werken met postfix, dat is nl de MTA hier.
Het zou het beste zijn als deze webacces dezelfde functionalititen zou hebben als microsoft outlook web acces, dus met agenda, contactpersonen, etc.

Alvast dank voor de reacties.
Ja, Webmin. Ik weet effe niet of die in de repos's zit, maar soswieso kun je hem downloaden op http://www.webmin.com/

Mvg Martin

patd

  • Gast
WebAcces voor Linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/11, 20:53:56 »
Hallo,

Ik heb webmin geinstalleerd op de mailserver.
Verbeter me als ik het fout zeg, maar via webmin installeer je toch additionele programmas en kan je makkelijker de programmas configureren?

Ik heb daartussen niet zoiets als outlook acces zien staan. Via webmin kan je inderdaad wel inloggen op de mailserver, al heb ik dit niet ingesteld.

Het is dus de bedoeling dat er een soort microsoft outlook web acces wordt geinstalleerd (alleen dan voor linux natuurlijk :)) waar een stuk of 6 gebruikers op kunnen inloggen en dan elkaars agenda en contactpersonen kunnen zien en mails kunnn versturen en ontvangen.

Een programma dat daar erg op lijkt dat ik ben tegengekomen is Zafara... is er ook een gratis variant  die hetzelfde kan:)?

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb geformuleerd :)...

Offline Martin

  • Lid
WebAcces voor Linux?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/11, 21:16:20 »
Nee, je de programma's moet je gewoon installeren. Via webmin kun je ze beheren/configureeren. Software voor die email ken ik zo gauw niet, misschien kun je het aan iemand anders vragen of even op tweakers.net forum.

Mvg martin