Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Onnodige polls  (gelezen 3104 keer)

jesse2314

  • Gast
Onnodige polls
« Gepost op: 2011/01/04, 21:12:05 »
He allemaal, ik zie bij de nieuwste leden dat ze altijd zonder reden een poll openen.
Dit is onzinnig en niet nodig.

Kijk bijvoorbeeld is in dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/mijn-r4-upgrade-kaartje-voor-de-nintendo-ds-werkt-niet-meer/

Mijn plan: kunnen we het poll gedeelte voor de nieuwste leden (tijdenlijk) afsluiten, Maar dat je dan na de registratie een standaard email ontvangt waar in staat hoe het poll werkt, en dan daarna als ze dat acepteren dat ze dan wel polls kunnen openen ???
 
Wat denken jullie?

Re: Onnodige polls
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/04, 21:20:23 »
Of pas na een aantal posts te hebben een poll te kunnen openen?

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Onnodige polls
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/04, 21:21:33 »
1. Ik ben het met je eens dat de poll in jouw voorbeeld onzinnig is.
2. Tijdelijk afsluiten en mails sturen zie ik niet gebeuren. Mijn voorstel is strenger modereren. Dat is makkelijk te realiseren, en zo leren ze het vanzelf hopelijk wel af.
3. Waarom is dit topic niet publiek?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Onnodige polls
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/04, 21:24:58 »
Dat genoemde topic is al gesloten, vanwege niet helemaal koosjere zaken.

Als iemand in het hulpverleningsgedeelte een poll opent (wat in dat gedeelte doorgaans onzinnig is), dan kunnen we zo'n poll gewoon sluiten vanuit het forumteam. Vaak komt dit door onwennigheid.

Meer algemeen, over het toepassen van polls is uitgebreid gediscussieerd in één van de laatste ubuntu-nl meetings op IRC, en we kwamen er toen niet helemaal uit. Je zou die discussie terug kunnen halen op de wiki-pagina, om eens door te nemen wat allemaal over tafel is gegaan.
Om dit recht voorlopig te weigeren aan nieuwkomers zou mijn voorkeur niet hebben. De ene nieuwkomer is tenslotte de andere niet. Maar, dat is mijn mening  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Onnodige polls
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/04, 21:47:23 »
Bij deze staat dit topic publiek, omdat er eigenlijk niks geheims aan is ;)

Re: Onnodige polls
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/04, 22:17:16 »
Is het niet gewoon zo dat nieuwelingen op een forum niet goed het verschil weten tussen een topic en een poll, misschien omdat ze het Engels niet zo goed machtig zijn.
Dus een beetje een andere naam geven ?
Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan  :D
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Onnodige polls
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/04, 22:40:21 »
@asilnevs: Waarom moeilijk doen als het nog moeilijker kan? "Topic" en "poll" zouden verwarrend kunnen zijn, maar dat wil niet zeggen dat wij het kunnen aanpassen. Dat moet upstream. Met XMB kan je wel de vertaling naar eigen hand zetten (die tevens open source is net als deze), maar met deze kan dat niet.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Onnodige polls
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/05, 12:53:25 »
@asilnevs: Waarom moeilijk doen als het nog moeilijker kan? "Topic" en "poll" zouden verwarrend kunnen zijn, maar dat wil niet zeggen dat wij het kunnen aanpassen. Dat moet upstream. Met XMB kan je wel de vertaling naar eigen hand zetten (die tevens open source is net als deze), maar met deze kan dat niet.
In /Themes/UbuntuNL/languages/index.dutch.php staat $txt['smf20'] = 'Nieuwe poll';, dat kun je gewoon veranderen in wat je maar wilt :)

Re: Onnodige polls
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/05, 14:41:12 »
Ja maar dat moet dan gebeuren door iemand met servertoegang. Dat hoeft met XMB dus niet ;)