Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schijf installatie  (gelezen 719 keer)

prlwgn

  • Gast
schijf installatie
« Gepost op: 2008/08/13, 20:23:29 »
hallo forum
tot velen een ongenoegen dat ik weer op het forum ben maar ik heb nog een vraag
Heb n.l. bij een kampeerboek een cdrom meegeleverd en wil dit installeren op ubuntu.
Dit gaat natuurlijk niet zoals in Windows.
Ik heb Wine geinstalleerd weet iemand hoe ik deze CDRom geinstalleerd kan krijgen?
Ik krijg n.l. allemaal mappen en dergelijke te zien wanneer ik deze cdrom in PC steek.
Deze cd hoort bij het kampeerboek en vertoond alle campingplaatsen in europa.
Hoe moet ik dit installeren??

schijf installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/13, 22:28:57 »
Als je Wine geinstalleerd hebt, even zoeken op de cd rom naar setup.exe o.i.d., rechts klikken op het bestand, in het menu wat zich opent aanklikken openen met "Wine Windows programmalader" hierna in het hoofdmenu terug te vinden onder Wine>Programs

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

prlwgn

  • Gast
schijf installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/13, 23:06:10 »
ja beste Gijsbert
ik moet een flashcomponent installeren maar zonder deze installatie werkt de CD ook wel.
Dus het is zo wel goed alhoewel ik wel vragen krijg die ik niet kan beantwoorden
Ik bedoel niet van het forum maar van die kadertjes die je na het rechtsklikken krijgt.
groet van mij

prlwgn

  • Gast
schijf installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/13, 23:28:59 »
bedankt Gijsbert
Na experimentern lukt het
Groet

Offline mcgyver

  • Lid
schijf installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/14, 08:19:55 »
Het zou leuk zijn voor anderen als je vertelde wat je hebt gedaan. Ik heb bijvoorbeeld ook zo een cd. Dit hele forum werkt met tweerichtingsverkeer. We delen onze kennis waardoor het zich vermenigvuldigt. :)

prlwgn

  • Gast
schijf installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/14, 10:47:43 »
wanneer je de cd in de pc hebt gedaan verschijnen er allerlei mappen e.d.. Ook zie je startup.exe ga met je muis hierop staan en klik rechts.
dan druk je op openen en dan moet het verder lukken. Gijs heeft dit trouwenso al hierboven uitgelegd.
Je krijgt -  tenminste op mijn scherm - allerlei berichten deze moet je negeren en steeds op OK klikken.
Dan verschijnt wat er op de CD staat op je scherm.
In mijn geval was dit een CD die behoort bij een boek Campingwijzer, het werkt hier goed dankzij Gijsbert.

Offline mcgyver

  • Lid
schijf installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/14, 15:57:04 »
Dank je, van Gijs had ik gezien, het ging mij om het "experimenteren". Ga het ook proberen.